Online sykkel shop - Bikester
Midlertidig stengt - Vi bygger nytt for deg! Åpner igjen 15 mars med mange spennende tilbud!
GRATIS RETUR
FRI FRAKT PÅ MINDRE VARER FRA 999 KR 6
Dessverre er ønsket produkt utsolgt

Vitus Venon EVO-RS Rival eTap intl. turkis

ID: 2031600

Veil. pris 44 999 kr
32 329 kr
- 28 %
Mva inkludert. plus Fraktkostnad

Jeg ønsker å bli kontaktet når produktet er tilgjengelig igjen.

  • Velg Rammehøyde
  • Velg Rammehøyde
    Hvilken størrelse passer meg?
    XS | 46cm utsolgt på nett
    S | 48cm utsolgt på nett
    M | 50cm utsolgt på nett
    L | 52cm utsolgt på nett
    XL | 54cm utsolgt på nett
    XXL | 56cm utsolgt på nett
Vi lagrer din forespørselen i 3 måneder. Skulle produktet komme på lager innen det, kontakter vi deg.
GRATIS RETUR
FRI FRAKT PÅ MINDRE VARER FRA 999 KR 6

Beskrivelse for

Vitus Venon EVO-RS Rival eTap intl. turkis (sage green)

På grunn av flaskehalser og forsinkelser over hele verden kan det hende at leverandøren har erstattet noen komponenter fra de originale spesifikasjonene med komponenter av tilsvarende eller høyere kvalitet. Derfor kan sykkelen du mottar i noen tilfeller avvike fra bildene.

Alle Vitus- og Nukeproof-sykler med suffikset "intl." er helt likeverdige med produkter uten dette tillegget. De skiller seg bare på produksjonsstedet.

En sykkel, to personligheter - dette er landevei, ubegrenset
Den nye Vitus Venon EVO er en all-road-plattform bygget for å viske ut grensen mellom grus og vei. Den låner teknikk og teknologi som er utprøvd i Vitus' høyytelses landeveissykler og bruker den på en ramme med dekkklaring på opptil 45 mm og et snev av ekstra samsvar.

Venon EVO er en kameleon hjemme på grus eller asfalt, og er en all-road-plattform laget i to smaker: EVO-GR og EVO-RS. Begge bruker samme ramme, men har spesifikasjoner som er skreddersydd for å passe ryttere som lener seg tyngre mot den ene eller den andre disiplinen. For de som leter etter en landeveisinspirert rask grussykkel, kommer EVO-GR med grusspesifikke komponenter. Mens de som vil ha en landeveissykkel som kan alt, kommer EVO-RS med mer tradisjonelle veispesifikke komponenter.

Rammen er den samme, men du har valget mellom å plukke giften din - er du mer typen som er sulten på vaskebrett og støv, eller foretrekker du store dager som banker på fortau? Eller, med et andre sett med hjul kan du få det beste fra begge verdener.
Valget er ditt.

3 for ekte ryttere
Som medlem av EVO-familien av sykler, er Venon en høyytelses karbon all-road sykkel som setter en premie på hastighet og effektivitet. Her er aerodynamikk viktig - foran på sykkelen finner du rørformer og integrert kabelføring inspirert av ZX-1 EVO aero landeveissykkel.

På baksiden av sykkelen finner du inspirasjon fra Vitesse EVO allrounder, med senkede setestag og et tilgivende karbonopplegg for ekstra gi når veibanen er mindre enn ideell.

De siste årene har vi sett grensene mellom grussykler og landeveissykler begynner å viskes ut. Rytterne krever mer - mer fart, mer klaring, mer allsidighet og mindre lo. Venon EVO er svaret på disse kravene.

Venon EVO kom fra troen på at allsidighet, kapasitet og hastighet ikke bør utelukke hverandre. Grusracing og ridningens innflytelse på sykling har vært imponerende for å si det mildt, med en rekkevidde følt i nesten alle hjørner av sporten. For sykkelingeniører har det tvunget frem en forbløffende rask læringskurve i hvordan sykler skal utformes og hvordan syklister ønsker å bruke dem.

Det som begynte som nedtonet geometri med lange akselavstander, lave bunnbraketthøyder og slakere frontender, har utvidet seg til å omfatte en etterspørsel etter sykler som finner en balanse mellom grusallsidighet og høyytelseseffektivitet på veiene. De som kjører grus kjører ofte også vei, og omvendt. De vil gå fort, hvor som helst. Så hvorfor ikke bygge en sykkel som vil tjene dem godt i begge verdener?

Det startet med ideen om å bygge en plattform som ikke var en fullboret landeveissykkel, men som heller ikke var en helt eventyrlig grussykkel. Venon lander et sted i midten; i den ikke uhørte, men fortsatt relativt udefinerte, all-road-kategorien.

Som enhver god all-road-sykkel har den plass til tykke dekk – opptil 45 mm – og solid gjørmeklaring. Men den har også hentet inspirasjon fra sine søsken i EVO-serien, ZX-1 og Vitesse landeveissykler. Forsiden av Venon er basert på ZX-1, med aerodynamiske rørformer og integrert kabelføring, for selv i grus har aerodynamikk betydning. På baksiden av sykkelen finner du inspirasjon fra Vitesse allrounder, med senkede setestag og et tilgivende karbonopplegg for ekstra gi når veibanen er mindre enn ideell.

I likhet med rammedesignet, finner også Venons all-road-geometri en balanse mellom vei og grus. Rammemålene er klemt mellom den mer aggressive høyytelsesgeoen som finnes i EVO landeveissykler og den mer allsidige, komfortable utformingen av Substance adventure grusrammen. Den plasserer deg fortsatt i den optimale kroppsposisjonen for å sette ned kraften og få aerodynamisk, men det er mer rimelig for lange turer på tvilsomme veier.

Hvem plattformen er for
Venon EVO er bygget for raske, harde turer på grus eller asfalt, og er en tullete all-road-sykkel designet for å yte hvor som helst, fra Flint Hills i Kansas til den spisse enden av gruppeturen søndag morgen.

Å kalle det en "quiver killer" er en klisjé for langt, men det er en sykkel som vil prestere for en rytter som driver med flere disipliner. Den er bygget for roadiene som liker å leke i grus, for de veigående gruskjørerne og for alle i mellom.

For Vitus har Venon EVO vist seg å være en "én sykkel, to hjulsett". Det ene hjulsettet er satt opp for vei, og det andre for grus. Velg giften din for dagen, og uansett hvilken gummi den ruller på, får Venon mest mulig ut av det du putter i pedalene.

En sykkel, to personligheter - dette er landevei, ubegrenset.

Denne Vitus Venon EVO-RS Rival eTap er bygget opp med Srams 2x Rival eTap AXS 12-trinns elektroniske drivverk. Den bruker en internt dirigert cockpit, tilpasset headset og integrert gaffel for maksimal effektivitet og leveres med Micheline Power Gravel 700x40c dekk som ruller fort og er litt bredere for komfort og grep. Venon EVO-rammen har plass til opptil 45 mm dekk, men sykkelens raske racersykkel-lignende følelse ble ikke ofret i klaringens navn.

Detaljer

Vis alle produkter fra Vitus Venon serien

I korte trekk

Vekt (ca.)
Vekt (ca.)
7,90 kg
System
System
Race
Bremsesystem
Bremsesystem
Hydraulisk skivebrems
Pedaler inngår
Pedaler inngår
Nei

Funksjoner

Tiltenkt bruk
Landevei
Kjønn
Herre, Dame
Hovedinformasjon
Totalt antall gir:
24
Type:
Ingen el-sykkel
Ramme
System:
Race
Type materiale:
Carbon
ytterligere spesifikasjoner:
SL UD karbon, intern kabelføring, gjennomgående aksel 172 mm total lengde, 14 mm gjengelengde, M12 x P1,5 gjengestigning
Inkludert i leveransen
Pedaler inngår:
Nei
Dimensjon
Vekt (ca.):
7,90 kg
Gaffel
System:
Stiv gaffel
Material:
Carbon
Gir
Type sykkelgir:
Derailleur
Antall gir:
12
Merke:
Sram
Type:
Rival Etap AXS
Girspake
Modell:
SRAM Rival eTap AXS
Kranksett 
Modell:
Sram Rival D1 DUB, lengde XS: 165 mm / S: 170 mm / M-L: 172,5 mm / XL-XXL: 175 mm
Girutveksling 1:
46 Tenner
Girutveksling 2:
33 Tenner
Kranklager
Modell:
SRAM DUB BB386
System:
Cartridge
Kjede
Modell:
SRAM Rival D1
Kassett
Oversettelseskrok (tenner):
10-36 Tenner
Modell:
SRAM XG 1250 D1
Frambremse
Merke:
Sram
Type:
Rival eTap AXS D1
Bremsesystem:
Hydraulisk skivebrems
Disc diameter:
160 mm
Bakbremse
Merke:
Sram
Type:
Rival eTap AXS D1
Bremsesystem:
Hydraulisk skivebrems
Disc diameter:
140 mm
Styre
System:
Racingstyre
Modell:
Prime Primavera, rekkevidde: 78 mm, bredde XS: 380 mm / S: 400 mm / M-L: 420 mm / XL-XXL: 440 mm
Material:
carbone
Styrestem
System:
A-Head
Modell:
FSA NS SMR, 31,8 mm klemme, - 6°, lengde XS: 90 mm / S: 100 mm / M-L: 110 mm / XL-XXL: 120 mm
Material:
Alu
Styrelager
Headset:
FSA, OD46, 1 1/8" - 1 ½", 41,8 / 28,6 - 52 / 40
sadel
Sadel:
Vitus Race Performance
Setepinne
System:
Patentstøtte
Diameter:
27,20 mm
Type:
Prime Primavera
Material:
Karbonfiber
Felg
Modell:
Prime Attaquer V2
Material:
Aluminium
System:
V-Profil
Størrelse:
28 Tommer
Framdekk
Størrelse:
28
Dekkbredde:
28,00 mm
Modell:
Michelin Power Cup Classic TS TLR
Bakdekk
Størrelse:
28
Dekkbredde:
28,00 mm
Modell:
Michelin Power Cup Classic TS TLR
Modellår
2023
Artikkelnummer
2031600
EAN
5056389542445

Kundemeninger

Si din mening. Vær først med å gi en omtale til dette produktet.