Reklamasjoner
Returfraktkostnader
- Standard: 229 NOK
- Store Pakker: 569 NOK
- Sykkel: 1499 NOK
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å reklamere på en vare i opptil tre år etter kjøpsdatoen. Hvis en feil viser seg innen seks måneder, regnes det normalt som at den var til stede fra starten, med mindre vi kan bevise det motsatte. Etter denne perioden er det ditt ansvar å påvise at feilen var til stede fra starten. Ved godkjent reklamasjon dekker vi på Bikester alle kostnader. For å starte en reklamasjon må du varsle oss om feilen og dens karakter innen rimelig tid fra oppdagelsen. Reklamerer du innen to måneder, regnes dette alltid som innenfor rimelig tid.
Når du sender inn din reklamasjon, tester vi produktet. Hvis det viser seg å være en håndteringsfeil, eller hvis produktet er feilfritt, blir du belastet 250 NOK for testarbeidet samt eventuelle fraktkostnader. Vær oppmerksom på at vi ikke er ansvarlige for kostnader som oppstår på grunn av defekte varer.
Hvordan gjør jeg en reklamasjon?
Kontakt vår kundeservice via e-post og beskriv feilen så detaljert som mulig. Vennligst legg også ved foto eller film av skaden. For å kunne behandle din reklamasjon trenger vi et bevis på at varen er kjøpt hos oss, som en ordrebekreftelse, faktura eller kontoutskrift. Når vi har registrert din reklamasjon, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å hjelpe deg videre.
Returadresse
Spobik AB
Mogölsvägen 14
555 94 Jönköping