Online sykkelbutikk
Sykle, svømme, løpe! | Vi har det du trenger til en aktiv sommer

Puls- og Sportsklokker

168 Produkter
Filter
Nullstill

Funksjon

  • Alarm 79
  • Backup funksjon 25
  • Batterinivåindikator 71
  • Belysningsfunksjon 55
  • GPS-funksjoner 79
  • Justerbart lydvolum 11
  • Kilometerteller 60
  • Minnefunksjoner 49
  • Start/Stopp fuksjon 57

Kobling

  • Analog 3
  • digital 76
  • Kodet 17

Strømkilde

  • Batteri 93
  • Knappcelle 3

Serien

  • Garmin fenix 42
  • Garmin Forerunner 30
  • Garmin Instinct 8
  • Garmin Swim 2
  • Garmin tactix 1
  • Garmin vivo 18
  • NC-17 Connect 1
  • Sigma Sport BC 1
  • Sigma Sport ID 13
  • Sigma Sport PC 3
  • Suunto Ambit3 1
  • Suunto Traverse 2

Farge

  • Beige
  • Gul
  • Grå
  • Grønn
  • Oransje
  • Rosa
  • Brun
  • Rød
  • Lilla
  • Blå
  • Hvit
  • Svart
  • Oliven
  • Turkis
  • Gull
  • Sølv

Pris

kr
til
kr

Kundeanmeldelser

  • 4
  • 14
  • 37
Sorter
Mest solgte produkter Nyheter Mest anbefalt Pris synkende Pris stigende Rabatterte produkter
Puls- & Sportuhren, Fitness Tracker und Co.
Pulsklokker hos Bikester
Pulsklokker er et ypperlig redskap for all slags kondisjonstrening, være seg svømming, løping, langrenn, eller sykling. Med en pulsklokke på armen har du med deg en god motivasjonspartner og et hjelpemiddel på kjøpet!
Filter
Sorter
Mest solgte produkter Nyheter Mest anbefalt Pris synkende Pris stigende Rabatterte produkter

Ta pulsen på treningen din!

Det finnes mange gode argumenter for å trene med pulsklokke, og et av de viktigste er at du trener mer riktig. Det finnes pulsklokker for alle nivåer, uavhengig av erfaring, målsetning eller behov. Om du er svært aktiv og stiller store krav til utstyret, har toppmodellene funksjoner som gjør det mulig å analysere treningsarbeidet ned til minste detalj, og de passer derfor utmerket hvis målet er å vinne konkurranser. Det finnes også enklere modeller med bare de mest nødvendige funksjoner, samt klokker med optiske pulsmålere som måler pulsen rett fra håndleddet ditt. I tillegg til pulsmåler og GPS får du også funksjoner som blant annet hastighetsmåler, kilometer- og kalorimåler, høydemåler, topografisk kart og logging av aktivitet og søvn. Du får oversikt over personlige rekorder, vektreduksjon og treningstoleranse. Med riktig trening ser du raskere fremgang, ettersom mange trener enten for hardt eller for forsiktig, og dersom du stagnerer, er det lett å miste motivasjonen. Med en pulsklokke opprettholder du den riktige treningen og holder en god kontinuitet.
Garmin pulsklokke

For deg som driver med utholdenhetsidrett

Du som bedriver utholdenhetsidrett som sykling, løping og skigåing, trenger gjerne en pulsklokke og utstyr til å registrere fart, distanse, frekvens, høydemeter og løype med. Slike klokker trenger blant annet en avansert stoppeklokke, intervallfunksjon og mulighet til å overføre til PC, slik at du enkelt kan føre en detaljert treningsdagbok. Syklister har egne sykkelcomputere som kan festes på sykkelen, men dette begrenser også bruksområdet. En pulsklokke vil derfor gi deg større frihet og allsidighet, særlig hvis du kombinerer syklingen med for eksempel løping eller skigåing. Den kan også monteres på sykkelstyret med en festebrakett. Og hvis du sykler mye, kan det være lurt å investere i en klokke med GPS som registrerer hvor du har syklet. Både Garmin og Polar fører klokker med integrert GPS samt sykkelsensorer som du fester direkte på sykkelen, og som også måler farten og tråkkfrekvensen.

For deg som driver med triatlon

Triatlon blir mer og mer populært, og svømming er en del av triatlon sammen med løping og sykling. Dette har gjort at det stilles andre krav til pulsklokkene under en triatlon. Det har nå kommet modeller som er spesielt utviklet for svømming. De måler ikke puls, men teller lengder og lagrer distanse og tempo samt antall og type svømmetak. Det finnes også klokker for den kresne der du bruker belter som sørger for pulsregistrering også under vann, og som dermed blir det perfekte verktøyet til en triatlon.

Hvordan finne din egen makspuls?

Pulsklokken kan være et fint hjelpemiddel til treningen din, men før du kan benytte deg av den, må du finne hvilken pulssone du skal trene i. Da må du vite hva som er din makspuls i forhold til din aldersgruppe. Den enkleste måten å regne ut makspulsen på er å bruke formelen som er utarbeidet av forskere på NTNU, nemlig: 211 – (alder x 0,64). Her vil en person på 35 år få formelen 211 – (35 x 0,64), som etter utregning viser en makspuls på 198,6. Når du har funnet makspulsen, plotter du denne inn i pulsklokken, og klokken vil hjelpe deg med å finne riktig pulssone. Den vil også kunne variere treningen din slik at du holder deg i riktig sone, enten du skal forbrenne kalorier eller øke oksygenopptaket ved trening av hjertet. Etter hvert som formen blir bedre, vil hvilepulsen bli lavere, og du kan følge din egen formutvikling med pulsklokken.