• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

ECORIDE Ecoride Elsykkel Ambassador Axs H-7 Rød

Ecoride Elsykkel Ambassador Axs H-7 Rød
Beskrivelse

Komfortabel og brukervennlig 7-trinns elsykkel med praktisk lavt innsteg

Den funksjonelle skjønnheten Ecoride Ambassador 26 AXS H-7 har pålitelige svenske gener og er skapt ut fra nesten 15 års erfaring med å bygge høykvalitets elsykler som er tilpasset vårt strenge nordiske klima. Dette er en robust brukssykkel med lavt innsteg som sikrer at du daglig kan tilbakelegge lange avstander uten å bli det minste trøtt, andpusten eller sliten. Store mengder last er ingen utfordring; foran sitter en robust sykkelkurv, og i kombinasjon med den tilpassbare AVS-plattformen (bagasjebrettet) kan sykkelen håndtere dine varierende transportbehov med en pakkes eses imponerende effektivitet. Ambassador sørger for at du smidig kan komme deg fram året rundt, og kanskje like viktig... den kombinerer vakre farger og moderne former, noe som gjør den til en fryd for øyet. Og som du sikkert har gjettet nå, er det ingen tilfeldighet at denne lettkjørte og prisgunstige klassikeren er en av våre mest solgte modeller.

Nøkkelen til suksess!

  • Komfortabel, stabil og lett håndterlig elsykkel med praktisk lavt innsteg
  • Dens sentrerte tyngdepunkt gir balansert og trygg sykling
  • Smidig elektrisk drift i kombinasjon med en pålitelig 7-trinns drivlinje
  • Behagelig oppreist kjørestilling som gir deg god oversikt over hva som skjer foran deg!
  • Kurv foran og en modulær AVS-plattform bak løser enkelt dine daglige transportbehov
  • Effektive bremser med smidig håndtering og pålitelig funksjon året rundt
  • Sikker og trygg montering av barnesete er ikke noe problem på disse elsyklene
  • Høyt utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter som er tilpasset nordiske forhold
  • Med sine 26-tommers hjul er dette en litt mindre versjon av vår bestselger med større hjul

Velkonstruert ramme som gir deg trygg stabilitet og en fleksibel helhet

Den robuste rammen er ikke bare velkonstruert, men har også en solid konstruksjon som gir masse trygg stabilitet. Samtidig har den nok fleksibilitet til å gjøre turen komfortabel når underlaget blir litt dårligere. Takket være brede dekk med sjenerøs volum er komforten alltid myk og behagelig. Dekkene gir dessuten pålitelig grep i svingene samt god rulling og kvikk akselerasjon, noe du vil merke når du blåser fram på rette strekninger og drar av gårde ved trafikklysene. Legg til en bred, komfortabel sadel som effektivt beskytter dine myke deler, samt en praktisk justerbar styrestamme som gjør det enkelt å finne vinkelen som passer akkurat deg. Kort sagt - en fleksibel helhet som sørger for at du enkelt kan finne en komfortabel oppreist kjørestilling, noe som både gir en avslappet posisjon og sørger for at du har god kontroll på hva som skjer rundt deg.

Når smidig elektrisk drift kombineres med en pålitelig mekanisk drivlinje

Kraften kommer fra en pålitelig navmontert elektromotor (Ecoride Drive System F3) og et kraftfullt batteri (Powerpack 576 Wh) som er plassert mellom sadelstolpen og bakhjulet. Denne smarte plasseringen skaper et sentralt og forbilledlig lavt tyngdepunkt, noe som igjen gir økt stabilitet i syklingen. Kort sagt handler det om miljøvennlig elektrisk kraft som gir deg imponerende driv i både bein og lunger ved hastigheter opptil maksimalt 25 km/t. Det er selvsagt mulig å sykle raskere, men da må du gjøre jobben selv. Med motoren i fornavet oppnås riktignok ikke den samme dynamiske følelsen som med en midtmotor, og rekkevidden er heller ikke like lang, men prisnivået er betydelig lavere. Elektromotoren samarbeider fint med de 8 innkapslede og nesten vedlikeholdsfrie nav-girene fra Shimano (Nexus), og partnerskapet skjer effektivt og stille; det gir til og med en rekkevidde på opptil 85 km, noe som sannsynligvis er tilstrekkelig for de aller fleste.

Når brukervennlig teknologi gir deg en følelse av nesten grenseløs kraft

Tross all den moderne teknologien er sykkelen imponerende brukervennlig. Du velger enkelt en av de fem assistansenivåene (Off, Low, Mid, High og Power), og så er det bare å tråkke i vei... siden det intelligente systemet håndterer resten på egen hånd. Du kan dessuten bruke det såkalte "walk assist"-modus, noe som innebærer at du kan bruke elektromotoren selv når du går ved siden av elsykkelen (opp til maks 6 km/t). På styret sitter en tydelig LCD-skjerm i farger som viser både hastighet, distanse, batteristatus og serviceinformasjon. Med elektrisk drift tar du deg fram i høye hastigheter uten den minste anstrengelse, både i oppoverbakker på landet og blant de hissige trafikklysene i byen. Og siden sykkelen trives i høy hastighet, er den utstyrt med både en tradisjonell fotbrems og en hydraulisk skivebrems, som sikrer pålitelig bremseeffekt uansett hvilke forhold som råder for dagen... med prioritet på kvalitet og sikkerhet, ja visst!

Skyhøyt utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter fra start

Utstyrsnivået er minst sagt generøst; hva med både en robust kurv og en stabil AVS-paketholder som gir deg rikelig med plass til bagasje. En kvalitetsbelysning som sørger for at du blir godt synlig, robuste skjermbeskyttere som sørger for at du kan sykle uansett vær, og en kjedebeskytter som sørger for at du slipper ødelagte eller skitne bukser. Legg til et justerbart stativ, robuste kvalitetsdekk med punkteringsbeskyttelse og innebygd reflekskant samt en godkjent rammelås som forhåpentligvis sikrer at du får ha din nye Ambassador i fred.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0053810012728
EAN-kode7333288010021
VaremerkeECORIDE
FargeRöd
Knutenummer0053810
AnnetRingklocka
Spesifikasjon
PersonaliseringPendling
ProduktserieEcoRide Ambassador
ModellserieEcoRide Ambassador
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)24 kg inklusive batteri
Produsentens nettstedwww.ecoride.se/elcykel/alla-modeller/ambassador/ambassador-axs-h-8/
Produsentens artikkelnummer-
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
165-195cm
Passer Høyde (cm)165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195
Produsentens artikkelnummer101E-102-RD10
Rammesett
RammestørrelseOne-Size
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon42-622
Felger-
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kranklager-
Kjede-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Fotbrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-girs (navgir)
GirskifterserieShimano Nexus
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Forhjul
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
-
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

85 km
Elektrisk systemEcoride Drive System
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringSetepinne
Avtagbart batteriJa
Ladetid3 h
Batterikapasitet (Ah)11
Spenning-
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerEcoride Drivsystem 4A
Kan lades på sykkelenJa
-
Visning
VisningEcoride Drive C3
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringVenstre
LadestasjonNei
Assistansenivåer5
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
Bagasjebrett-
Kurv-
Lås-
Håndtak/Styretape-
Pedaler-
Sete-
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
Annet-
KUNDENES MENINGER

ANDRE PRODUKTER I SERIEN EcoRide Ambassador

-12%
Ecoride Elsykkel Ambassador Axs H-7 Black
22 495 kr
19 886 kr
Innsparing
  • 26
  • 28
-9%
Ecoride Elsykkel Ambassador Axs M-5 E5 Dame Black
28 995 kr
26 510 kr
Innsparing
  • 26
  • 28
-8%
Ecoride Elsykkel Ambassador Axs M-5 E6 Black
31 995 kr
29 570 kr
Innsparing
-12%
Ecoride Elsykkel Ambassador Axs H-7 Silver
22 495 kr
19 880 kr
Innsparing

LIKNENDE PRODUKTER

-34%
ROCK MACHINE ELSYKKEL CROSSRIDE INT E425
29 390 kr
19 370 kr
Innsparing
  • L
  • M
-33%
ROCK MACHINE ELSYKKEL CROSSRIDE INT E400
33 390 kr
22 430 kr
Innsparing
  • L
  • M
  • S
  • XL
-29%
Merida Espresso City 300 Se Eq (504 Wh)
36 999 kr
26 418 kr
Innsparing
  • L
  • M
  • S
  • XL
  • XS

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY