• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

ROCK MACHINE ROCK MACHINE EL MTBAVALANCHE INT E70-26

ROCK MACHINE EL MTBAVALANCHE INT E70-26
Beskrivelse

Lekefull elsykkel for deg som vil mestre virkelig krevende terreng

Den vanvittig underholdende Rock Machine Avalanche INT E70-26 er den perfekte elsykkelen for deg som ønsker maksimalt med moro i de mest utfordrende terrengene, enten det gjelder solfylte strender, snødekte fjell, eller stier full av store røtter hvor andre sykler strever med å komme frem. Med kombinasjonen av en kraftfull 1x-drivlinje og ekstra brede dekk som virkelig tar deg ut over det vanlige, er dette det ideelle valget for deg som nekter å gi opp syklingen bare fordi forholdene eller været blir litt ekstra utfordrende. Legg til en topp japansk drivlinje som konsekvent leverer en dynamisk kraft og enestående kjøreglede, uavhengig av hvor mange watt du har igjen i beina, og du sitter igjen med en maskin som garantert vil fjerne ethvert surt ansikt.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturert aluminiumsramme (AL-6061 T6 Custom Tubing) med elegant integrert drivlinje
  • Shimanos mest kraftfulle elmotor (STePS EP8) med 85Nm og imponerende dynamikk
  • Et kraftig batteri på 504Wh som er pent integrert i rammen og gir opp til 120 km rekkevidde
  • En slagkraftig 11-girs drivlinje fra pålitelige Shimano (Deore)
  • Kraftige hydrauliske skivebremser med 4-stempelet kalipere som matcher sykkelens hastighetspotensial
  • Ekstra brede 26-tommers dekk med Fat Boost nav og 120 mm brede toppdekk fra Schwalbe (Jumbo Jim)
  • Utrustet med Dropper Post med 150/170 mm av justerbar slaglengde (avhengig av rammen størrelse)
  • Dedikerte monteringspunkter for skjermer, bagasjebrett, vannflaskeholder og støtte

Skulpturelt rammechassis i kvalitetsaluminium med elegant integrert batteri

Det skulpturelle chassiset består av et robust rammechassi med den lave vekten som bare førsteklasses aluminium (AL-6061 T6 Custom Tubing) kan tilby. Designmessig skiller kanskje rammechassiets rene linjer med det elegant integrerte batteriet seg mest ut, men det beste av alt er at det leverer bransjeledende pedaleffektivitet og lynrask respons når du trår til. Rammen er naturligvis tilpasset de ekstra brede dekkene, noe som er essensielt når sykkelen oppfordrer til røff kjøring. Den tilbyr imponerende komfort og fantastisk kontroll selv uten demping i ramme og gaffel, takket være det store luftvolumet i dekkene. Intern kabeltrekking og en velbalansert geometri med en komfortabel kjørestilling sørger for full kontroll over omgivelsene. Rammen har også dedikerte festepunkter for skjermer og støtte, praktisk i det variable skandinaviske klimaet. En dropper post er nesten uunnværlig i bratte bakker og derfor kommer sykkelen med en justerbar setepinne fra ONE1 med 150 eller 170 mm slaglengde (avhengig av rammen størrelse).

Kraftig elektrisk drift med enormt dreiemoment og dynamisk følelse

Hjertet i sykkelen er markedets muligens beste drivsystem, Shimano STePS (EP8), som består av en svært potent elmotor (85 nm) i kombinasjon med et kraftig og fullintegrert batteri som leverer 504 Wh med miljøvennlig energi. Dette gir deg en fremragende rekkevidde og massevis av ekstra kraft i både ben og lunger. Den dynamiske elmotoren jobber sammen med 11 effektive gir fra Shimano (Deore) og alt fungerer effektivt, stille og med driv direkte på veivakselen (det eneste alternativet, hvis du spør oss). Med hele drivpakken plassert lavt i rammen oppnås også et optimalt lavt tyngdepunkt, som sikrer feilfri manøvrerbarhet i alle typer terreng. I tillegg har du tilgang til fire driftsmoduser (Off, Eco, Trail og Boost) og et tydelig display som gir deg full oversikt over alt du trenger å vite.

Ekstra brede kvalitetsdekk med enorm luftvolum og sikker gripeevne

Med de nesten fem tommer (120 mm) brede 26-tommers dekkene får du utrolig godt grep på både sand, snø, leire og andre løse underlag. Du kan enkelt forserere områder hvor andre sykler ville gitt opp. Det store luftvolumet i dekkene lar deg kjøre med svært lavt trykk, som absorberer terrenguregelmessigheter og gir ledende grep. Når du pumper opp trykket til normalt nivå og tråkker skikkelig til gjennom det brede girregisteret, vil du merke at sykkelen ruller overraskende raskt på harde underlag, mye raskere enn du kanskje ville forventet.

Fat Boost teknologi og kraftige hydrauliske skivebremser

Med hjulnav utrustet med Fat Boost teknologi oppnås enestående vridningsstivhet i hjulene, som effektivt overfører all kraft fra musklene dine (og elmotoren) direkte til bakhjulet. Dette sikrer at du enkelt kan akselerere forbi både naboer og venner. Ettersom sykkelen er lagd for fart, kommer den med kraftige hydrauliske skivebremser, som reduserer vedlikeholdsbehovet og sikrer effektiv bremsekraft hele året, uansett om det er gjørmete, regntungt eller slapsfylt på stien.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0053360
EAN-kode-
VaremerkeROCK MACHINE
Farge-
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

26"
PersonaliseringTerrengsykling
ProduktserieRock Machine E-Mountain Hardtail
ModellserieRock Machine E-Mountain Hardtail
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)24.2kg
Produsentens nettstedrockmachine.us/se/2021/e-mountain/avalanche-int-e70-26/matte-black-gold-dark-grey
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemShimano
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
ModellserieRock Machine E-Mountain Hardtail
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Felger-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon120-559
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

120 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Ladetid4 h 30 m
Batterikapasitet (Wh)504
Batterikapasitet (Ah)14
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerDARFON 4A Smart plus
Visning
VisningShimano SC-E5003
DisplayplasseringVenstre
LadestasjonNo
AssistansenivåerBoost, Eco, Off, Trail
SykkelassistanseJa
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN Rock Machine E-Mountain Hardtail

LIKNENDE PRODUKTER

-21%
Active Fatbike El Arctic Black Metallic
42 090 kr
33 159 kr
Innsparing
-34%
ROCK MACHINE EL MTBAVALANCHE INT E70-26
53 390 kr
35 299 kr
Innsparing

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY