Online sykkelbutikk
Sykle, svømme, løpe! | Vi har det du trenger til en aktiv sommer

Vannflasker og Holdere

882 Produkter
Filter
Nullstill

Serien

  • Bontrager Elite 1
  • Camelbak Podium 5
  • Cube Teamline 2
  • FSA Vision Metron 1
  • Lezyne Team Bottle Cage 8
  • Profile Design FC 7
  • Red Cycling Products Race 1
  • Ritchey Comp 1
  • Ritchey WCS 4
  • Schwalbe Pro One 1
  • Sixpack Vertic 1
  • Topeak TRI-BackUp 1
  • VAUDE Bike 3
  • VAUDE Pro 1
  • Zefal Alu Plast 3
  • Zefal Arctica 2
  • Zefal Pulse 7
  • Zefal Sense 12
  • ZIPP SL 3
  • ZIPP VUKA 1

Pris

kr
til
kr

Kundeanmeldelser

  • 7
  • 8
  • 30
  • 171
  • 298
Sorter
Mest solgte produkter Nyheter Mest anbefalt Pris synkende Pris stigende Rabatterte produkter
Filter
Sorter
Mest solgte produkter Nyheter Mest anbefalt Pris synkende Pris stigende Rabatterte produkter

Ta alltid med deg drikke på tur

En god og lett tilgjengelig vannflaske er en nødvendighet på sykkelturen, både for å få i deg nok væske og for å tilføre ekstra energi. Du finner et stort utvalg av ulike sykkelflasker og flaskeholdere til både terrengsykler, bysykler og racersykler.
Vannflaske

Drikk godt og ofte på sykkeltur

Når du sykler, bruker du mye energi, og du svetter en god del, uansett om sykkelturen er lang og rolig eller kort og intensiv. Derfor er det viktig at du tilfører kroppen nok væske, og rent vann er det viktigste du kan ha med deg på sykkelturen. Behovet for væske vil være individuelt, og det varierer med kroppsvekt, hvor hardt du trener og hvor høy temperaturen er. Ved lengre sykkelturer vil det også være nødvendig å tilføre energi og salter.
For å holde prestasjonsevnen på et godt nivå, bør du drikke vann minimum 2–3 ganger per time når du trener, og drikk maks 0,2–0,25 liter av gangen. Etter 75–90 minutter trenger kroppen tilførsel av energi i form av sukker eller andre karbohydrater. Du kan gjerne ha tynn saft eller energidrikk på vannflasken, slik at du holder energinivået på et jevnt nivå under hele treningsturen. Etter cirka 1 ½ til 2 timer begynner kroppen å gå tom for salter, og hvis du trener på sykkelen en sommerdag når det er svært varmt, kan behovet for salter oppstå allerede etter en times trening. For å unngå at prestasjonsevnen synker, kan du ha en halv teskje salt i drikkevannet, eller fylle vannflasken med en energidrikk som inneholder elektrolytter.

Bevisste valg fra produsent og forbruker

De fleste flaskeprodusentene tar også bevisste materialvalg, og lager vannflasker i materialer som ikke inneholder det skadelige stoffet Bisphenol A (BPA). Man kan også velge mellom flasker i myke eller harde plastmaterialer eller såkalt resin. For syklister kan det være fordeler med at flasken har et mykt materiale som gjør det lett å klemme ut innholdet, både for å drikke og for å bruke vannet som avkjøling når det er varmt.
For mange kan det være et poeng at sykkelflasken har det riktig merket, og enten du er terrengsykkelentusiast eller langdistanserytter, vil du kunne finne et produktmerke som passer til din sykkelgren eller til din type sykkel.