• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh Racer Aero Rs1 5.0 Hvit-Sølv-Sølv

Bh Racer Aero Rs1 5.0 Hvit-Sølv-Sølv
Beskrivelse

Høykvalitets aeroracer for fartsglade entusiaster som sikter mot topplasseringer

Setter du pris på effektiv aerodynamikk? Har du i tillegg høyt ambisjonsnivå? Ønsker du å eie utstyr av høy kvalitet uten å måtte pantsette svigermors arkitekttegnede sommerhus på den franske rivieraen? Da kan konkurransedyktige BH RS1 5.0 være ditt smarteste valg! Dette er en kraftig fartsdjevel som tar imot motvind til frokost og sørger for at du effektivt kan håndtere tøff konkurranse enten det er KM, SM eller VM som er ditt hovedmål. En førsteklasses spansk aeroracer med lav luftmotstand og en elektronisk styrt 2x-drivlinje som gir masse kjøreglede, enten det er en avslappende runde med venner eller en hard solotur i forberedelse til ditt neste løp som står på dagsordenen.

Nøkkelen til suksess!

  • Spansk fartsvidunder med førsteklasses aerodynamikk som matcher den legendariske G8
  • Helstøpt ramme i karbonfiber med BHs Hollow Core Internal Moulding (HCIM) teknologi
  • Dråpeformet Kamm Tail Design i kombinasjon med førsteklasses lateral vridningsstivhet
  • Forstykke i karbonfiber som sikrer at styringen alltid føles stabil, rask og smidig
  • Kraftig 2x-drivlinje med 24 elektronisk styrte gir fra Shimano (Ultegra Di2) med bred girutveksling
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (Ultegra) med kraftfull bremseevne under alle forhold
  • Mesterlig hjulsett fra Vision (TC40) med 28 mm brede dekk fra Hutchinson (Epsilon)
  • Helt integrert cockpitenhet i karbonfiber fra BH (EVO Monocoque ACR) som et enkelt og imponerende formet stykke
  • Sete fra Prologo (Dimension) og setepinne i karbonfiber (RS1 Aero) med fullt integrert klemme

Slank aerodesign med moderne geometri inspirert av Gran Fondo

Hjertet i denne velbyggede kreasjonen er en kvalitetsramme helt i karbonfiber (RS1 Disc ACR Monocoque) med moderne aerodynamiske former (Kamm Tail Design) som kombineres med former og vinkler fokusert på fart, men som samtidig sørger for at du kan holde et høyt tempo på lange soloturer uten å få vondt i ryggen. Rammen kompletteres av en lett aerogaffel, også den helt i karbonfiber (RS1 Disc Full Integrated Tapered), som effektivt bidrar til å dempe vibrasjoner samt skape en stabil kjøreopplevelse og maksimere styringspresisjon.

Rammen har aerodynamikk, fart, kraftoverføring og pålitelig kursstabilitet som høyt prioriterte egenskaper. Dette er oppnådd gjennom en moderne geometri med korte kjedestag i kombinasjon med BHs avanserte Hollow Core Carbon Technology (HCIM). Enkelt sagt handler det om en førsteklasses konstruksjon som skapes ved å anvende høyt indre trykk på rammeformen under produksjonen for å komprimere materialene, noe som effektivt eliminerer trykkvariasjoner, luftbobler og andre feil som ellers lett kan oppstå.

Takket være det unike ACR-systemet oppnås også en helt glatt ramme der alle kabler er godt beskyttet fra fysisk påvirkning inne i rammen, noe som resulterer i betydelig lavere luftmotstand og gjør vedlikehold (primært rengjøring) mye enklere. Sist, men absolutt ikke minst, en sykkel med intern kabeltrekking er betydelig mer tiltalende.

Elektronisk styrt 2x-drivlinje med fantastisk ytelse og effektive skivebremser

Under panseret sitter en ekstremt kompetent 2x-drivlinje hentet fra Shimanos øverste hyller (Ultegra Di2), kort sagt handler det om 24 elektronisk styrede gir som opereres via svært enkle kontrollhendler. Hjerte og lunger består av et kranksett med doble klinger (52/36T) kombinert med en 12-delt kassett (11-34T) som til sammen gir et girutvalg som sikrer at selv ambisiøse syklister kan utmerke seg i alle slags tempi og håndtere bratte oppoverbakker uten det minste problem. Den japanske drivlinjens ytelse er utvilsomt pålitelig og dens smidige elektronisk styrte funksjon er så og si helt problemfri. Kassetten er dessuten eksemplarisk jevnt trinnvis, noe som sørger for at du enkelt kan opprettholde nøyaktig riktig kadens uten noen som helst problemer.

Når det går fort, øker kravene til bremseevnen og derfor er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (Ultegra Hydraulic), noe som både senker vedlikeholdsbehovet og sikrer at du har tilgang til pålitelig bremsekraft året rundt, og også uavhengig av om det er tørt, vått eller slaps på asfalten akkurat nå.

Aerodynamisk cockpit i karbonfiber og mesterlig hjulsett med lav rullemotstand

Du styrer hele konstruksjonen via den aerodynamiske og fullt integrerte cockpiten fra BH (EVO Monocoque ACR) som utgjør en elegant enhet helt i karbonfiber med forbilledlige kompakte former. Alt ruller på et mesterlig hjulsett fra Vision (TC40) med gjennomgående aksler utstyrt med kvalitetsdekk fra Hutchinson (Epsilon) som takket være en bredde på 28 mm sikrer at du kan fortsette å tråkke selv når underlaget blir litt verre, noe som øker allsidigheten og ytterligere forsterker komforten. Men til tross for et stort fokus på lav luftmotstand, så sørger den smarte designen (både av ramme og forgafl) for at sykkelen faktisk kan romme dekk med bredde opp til 30 mm.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106595-O407
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeWHITE-SILVER-SILVER
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0106595
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringLandeveissykling
ProduktserieBH Aero Rs1
ModellserieBH Aero Rs1
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano Ultegra Di2
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano Ultegra Di2
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra Di2
ModellserieBH Aero Rs1
Rammesett
Rammestørrelse-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon28-622
Drivverk
Girspaker-
Framgir-
Bakgir-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Sykkelutstyr
Lås-
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN BH Aero Rs1

-2%
Bh Racer Aero Rs1 3.0 Rød-Kobber-Rød
36 190 kr
35 627 kr
Innsparing
-2%
Bh Racer Aero Rs1 3.0 Hvit-Sølv-Sølv
36 190 kr
35 627 kr
Innsparing
-2%
Bh Racer Aero Rs1 3.0 Svart-Kobber-Sølv
36 190 kr
35 627 kr
Innsparing
-2%
Bh Racer Aero Rs1 3.0 Sølv-Sølv-Sølv
36 190 kr
35 627 kr
Innsparing

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY