• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh Racer Aero Rs1 3.0 Hvit-Sølv-Sølv

Bh Racer Aero Rs1 3.0 Hvit-Sølv-Sølv
Beskrivelse

Prisgunstig aeroracer for smarte fartdjevler som alltid tar sikte på topplasseringer

Setter du pris på effektiv aerodynamikk? Har du dessuten høye ambisjoner? Ønsker du å eie førsteklasses kvalitet uten å måtte pantsette svigermors arkitekttegnede sommerhus på den franske rivieraen? Ja, da er den banebrytende BH RS1 3.0 definitivt det smarteste valget for deg! Dette er en imponerende fartsmaskin som tar imot sterk motvind til frokost og som gjør at du effektivt kan håndtere hard konkurranse, enten det er i KM, SM eller EM som er din hovedmålsetting. En kostnadseffektiv spansk aeroracer med lav luftmotstand og pålitelig kraftoverføring som leverer komfortabel kjøreglede enten du tar en avslappet tur med venner eller en intensiv solotur i forkant av ditt neste løp.

Nøkkelen til suksess!

  • Spansk fartsfenomen med topp aerodynamikk som står i klasse med den legendariske G8-en
  • Ramme helt i karbonfiber med BH´s Hollow Core Internal Moulding (HCIM)-teknologi
  • Dråpeformet Kamm Tail Design i kombinasjon med førsteklasses lateral vridningsstivhet
  • Forgaffel i karbonfiber som sikrer at styringen alltid føles stabil, kvikk og smidig
  • Kraftfull 2x-drivlinje med 22 gir fra Shimano (105) med fokus på høye hastigheter
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (105 Hydraulic) med solid bremseeffekt under alle forhold
  • Effektivt hjulsett fra Vision (Team 35) utstyrt med 28 mm brede dekk
  • Fullstendig integrert cockpit fra FSA (Energy ACR Compact) med forbilledlig kompakte former
  • Sadel fra San Marco (Monza) og setepinne i karbonfiber (RS1 Aero) med fullstendig integrert klemme

Strømlinjeformet aerodesign med en utholdende geometri inspirert av Gran Fondo

Kjernen i denne velkonstruerte skapelsen er en kvalitetsramme helt i karbonfiber (RS1 Disc ACR Monocoque) med moderne aerodynamiske former (Kamm Tail Design) som kombineres med former og vinkler designet for fart, men som også sikrer at du kan opprettholde høy fart over lengre soloturer uten å få ryggplager. Rammen er komplementert med en lett aerogaffel, også den helt i karbonfiber (RS1 Disc Full Integrated Tapeder), som effektivt reduserer vibrasjoner samt skaper en stabil kjøreopplevelse og forbedrer styringspresisjonen.

Den bidrar til aerodynamikk, hastighet, kraftoverføring og pålitelig kursstabilitet som særlig prioriterte egenskaper. Dette har blitt oppnådd gjennom en moderne geometri med korte kjedestag i kombinasjon med BHs avanserte Hollow Core Carbon Technology (HCIM). Dette er i hovedsak en høykvalitetskonstruksjon som blir til ved at man under produksjonen benytter et høyt innvendig trykk i rammeformen for å komprimere materialene, noe som effektivt eliminerer trykkvariasjoner, luftbobler og andre vanlige feil.

Takket være det enestående ACR-systemet oppnås også en fullstendig glatt ramme der alle kabler er godt beskyttet mot fysisk påvirkning inne i rammen, noe som resulterer i betydelig lavere luftmotstand og enklere vedlikehold (spesielt når det gjelder rengjøring). Og ikke minst, en sykkel med intern kabeltrekking ser betydelig mer elegant ut.

Kraftfull 2x-drivlinje med pålitelig ytelse og effektive skivebremser

Under "panseret" finner du en imponerende 2x-drivlinje med 22 gir fra Shimano (105) som inkluderer et dobbelt kranksett (50/34T) kombinert med en driftssikker 11-delt kassett (11-34T), noe som samlet gir et gearutvalg som sikrer at ambisiøse syklister kan utmerke seg under alle typer kjøreforhold og enkelt ta bratte bakker. Kassetten er i tillegg optimalt trinnvis oppbygget, noe som gjør at du kan holde nøyaktig den kadensen du ønsker uten problem. Den japanske drivlinjens prestasjon er udiskutabelt pålitelig og funksjonen er nærmest helt problemfri.

Når hastigheten øker, økes også kravene til bremsekraft, og derfor kommer den med effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (105 Hydraulic), noe som både reduserer vedlikeholdsbehovet og sikrer at du har tilgang på pålitelig bremsekraft hele året, uansett om det er tørt, vått eller slaps på asfalten.

Aerodynamisk cockpit og raskt hjulsett med lav rullemotstand

Du kontrollerer kjøretøyet gjennom den aerodynamiske og fullstendig integrerte cockpiten fra FSA (Energy ACR Compact), som utgjør en slank enhet med eksemplarisk kompakte former. Alt trilles på et raskt hjulsett fra Vision (Team 35) med gjennomgående aksler som er utstyrt med raske dekk på 28 mm som sikrer at du kan fortsette å tråkke selv når underlaget blir dårligere, noe som øker sykkelens allsidighet og forbedrer komforten. Til tross for et sterkt fokus på lav luftmotstand, sikrer den intelligente designen (av både ramme og forgaffel) at sykkelen faktisk kan utstyres med dekk opptil 30 mm i bredden.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106591-O407
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeWhite-Silver-Silver
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
PersonaliseringLandeveissykling
ModellserieBH Aero Rs1
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens fargeWHITE-SILVER-SILVER
Rammesett
Rammestørrelse-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
ForhjulsgaffelRS1 Disc Full Integrated Tapeder- Full Carbon 1.5
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell2023
Hjul
HjulVision Team35
FordekkBH 700x28
BakdekkBH 700x28
Dekkdimensjon28-622
Drivverk
GirspakerShimano 105 Hydraulic
FramgirShimano 105
BakgirShimano 105
KranksettShimano 105 50/34
KjedeShimano 105
Komponenter
ForbremseShimano 105 hydraulic
BakbremseShimano 105 hydraulic
StyrelagerFSA ACR
StyreFSA Energy ACR Compact
StyrestemFSA NS ACR
SetepinneRS1 Aero
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

22-giret (2 x 11)
GirskifterserieShimano 105
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano 105
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105
Sykkelutstyr
LåsIngår Ej
SeteSan Marco Monza
Sykkellås
FG-godkjent 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY