• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH BH Racersykkel Rs1 3.0 Sølv/Sølv

BH Racersykkel Rs1 3.0 Sølv/Sølv
Beskrivelse

Prisgunstig aeroracer for fartsglade entusiaster som alltid sikter mot toppen

Setter du pris på effektiv aerodynamikk? Har du i tillegg høye ambisjoner? Ønsker du å eie høykvalitetsutstyr uten å måtte pantsette svigermors arkitekttegnede sommerhus på den franske rivieraen? Da er den banebrytende BH RS1 3.0 det absolutt smarteste valget for deg! Dette er en kraftfull hastighetsmaskin som spiser hard motvind til frokost, og som sikrer at du kan takle hard konkurranse, enten målet er KM, SM eller EM. En prisgunstig spansk aeroracer med lav luftmotstand og pålitelig kraftoverføring som gir komfortabel kjøreglede, enten det er en avslappet tur med venner eller en intens solotur i forberedelse til ditt neste løp.

Nøkkelen til suksess!

  • Spansk hastighetsmaskin med topp aerodynamikk som matcher den berømte G8-en
  • Ramme helt i karbonfiber med BH´s Hollow Core Internal Moulding (HCIM)-teknologi
  • Dråpeformet Kamm Tail Design kombinert med høy lateral vridningsstivhet
  • Forhjulsgaffel i karbonfiber som garanterer stabil, rask og smidig styring
  • Kraftig 2x-drivlinje med 22 gir fra Shimano (105) designet for høye hastigheter
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (105 Hydraulic) for kraftig bremsing under alle forhold
  • Effektive hjulsett fra Vision (Team 35) med 28 mm brede dekk fra Hutchinson (Nitro2)
  • Fullt integrert cockpit fra FSA (Energy ACR Compact) med eksemplarisk kompakte form
  • Sete fra San Marco (Monza) og setepinne i karbonfiber (RS1 Aero) med integrert klemme

Slank aerodesign med en utholdende geometri inspirert av Gran Fondo

Hjertet i denne velkonstruerte kreasjonen er en kvalitativ ramme helt i karbonfiber (RS1 Disc ACR Monocoque) kombinert med moderne aerodynamiske former (Kamm Tail Design) og en velbalansert geometri som fokuserer på hastighet, samtidig som den sikrer høy tempo over lengre distanser eller triatlon uten ryggsmerter. Rammen kompletteres av en lett aerogaffel, også helt i karbonfiber (RS1 Disc Full Integrated Tapeder), som effektivt demper vibrasjoner og gir en stabil kjørefølelse samt optimaliserer styreprecisjonen.

Men både aerodynamikk, hastighet, kraftoverføring og pålitelig kursstabilitet er prioritert. Dette har man oppnådd ved å benytte en moderne aerogeometri (alle mål og vinkler er tilgjengelige blant bildene) med korte kjedestag i kombinasjon med BH´s avanserte Hollow Core Carbon Technology (HCIM). Enkelt forklart innebærer dette en høykvalitetskonstruksjon laget ved å anvende høyt indre trykk i rammeformen under produksjon for å komprimere materialene, noe som effektivt eliminerer trykkvariasjoner, luftbobler og andre feil.

Danket være det unike ACR-systemet oppnås dessuten en helt glatt ramme hvor alle kabler er godt beskyttet mot fysisk påvirkning inne i rammen, det gir betydelig lavere luftmotstand og forenkler vedlikeholdet betraktelig. Ikke minst, sykler med intern kabelføring ser betydelig bedre ut.

Kraftig 2x-drivlinje med pålitelig ytelse og effektive skivebremser

Under "panseret" sitter en kraftfull drivlinje med 22 gir fra Shimano (105), bestående av et kranksett fra FSA (Gossamer) med doble tannhjul (50/34) og en driftssikker 11-delt kassett (11-30). Dette gir et bredt utvalg av gir som gjør det mulig for ambisiøse syklister å utmerke seg i alle tempi og takle bratte stigninger uten problem. Den japanske drivlinjens ytelse er upåklagelig pålitelig, og dens funksjon uten problemer i praksis.

Når farten øker, økes også kravene til bremsekapasiteten, og derfor er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (105 Hydraulic), som senker vedlikeholdsbehovet og sikrer pålitelig bremsekapasitet året rundt, uavhengig av om forholdene er tørre, våte eller det er slapseføre.

Aerodynamisk cockpit og raskt hjulsett med lav rullemotstand

Hele sykkelen styres via den aerodynamiske og fullt integrerte cockpiten fra FSA (Energy ACR Compact), som er en slank enhet med eksempelvis kompakte former. Alt ruller på et raskt hjulsett fra Vision (Team 35) med gjennomgående aksler utstyrt med kvalitetsdekk fra Hutchinson (Nitro2), som med en bredde på 28 mm gjør at du kan fortsette å tråkke selv under dårlige underlagsforhold. Dette øker allsidigheten og forsterker komforten ytterligere. Til tross for fokuset på lav luftmotstand, sørger den smarte utformingen for at sykkelen kan utstyres med dekk opptil 30 mm i bredde.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069191-0046
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeSilver/Silver
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0069191
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringLandeveissykling
ProduktserieBH RS1
ModellserieBH RS1
KjønnHerre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

11-delt (1 x 11)
GirskifterserieShimano 105
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano 105
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105
ModellserieBH RS1
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon28-622
Drivverk
Girspaker-
Framgir-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Sykkelutstyr
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

-14%
BH Racersykkel Rs1 3.0 Sølv/Sølv
32 390 kr
27 809 kr
Innsparing
Ikke på lager
-23%
BH Racersykkel Aerolight 7.0 Blå/Sølv
103 990 kr
80 239 kr
Innsparing
Ikke på lager
-3%
BH Racersykkel Aerolight 6.5 Sølv/Rød
75 190 kr
72 749 kr
Innsparing
Ikke på lager

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY