• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

Frappé FRAPPE FSD M1000i

FRAPPE FSD M1000i
Beskrivelse

Allsidig touring-sykkel med atletisk drivlinje og sporty byfølelse 

Den allsidige Frappé FSD M1000i utstråler en klar byfølelse, og dens atletiske drivlinje leverer rikelig med kraft og ekte kjøreglede, uansett hvor mange watt du har igjen i bena. Den perfekte sykkelen for deg som ønsker en smidig elsykkel med praktiske funksjoner, lite vedlikeholdsbehov og god kraft i pedalene. Modellen er ikke bare for jevne sykkelstier; dens allsidighet er en av de viktigste egenskapene. Med robuste hjul kommer den seg uten problemer over både stubber og fortauskanter, og den trives like godt i byjungelen som på svingete grusveier. Dens moderne design med ekstra lavt innsteg er helt i toppsjiktet, og den er fullt ut tilpasset for å møte de krav som kresne syklister stiller til moderne design.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturelt aluminiumschassis (Alloy 6061) med svært lavt innsteg og en sporty kjørestilling
  • Effektiv elmotor fra Sport Drive (MD250S) med mye dreiemoment (60Nm)
  • Kraftig batteri (500Wh) elegant integrert i rammens diagonalrør, gir god rekkevidde 
  • Sentral plassering av motor og batteri sørger for utmerket balanse og en trygg sykkelopplevelse
  • Nesten helvedlikeholdsfri drivlinje med 7 smidige navgir fra Shimano (Nexus)
  • Den nesten helvedlikeholdsfrie beltedriften sikrer en stille gange 
  • Justerbar styrestamme gjør at du enkelt finner optimal seteposisjon
  • Robuste 28-tommers hjul på 50 mm brede kvalitetsdekk fra CST (Scalato Mondano) 
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) virker under alle værforhold
  • Stabil bagasjebærer omgjør sykkelen til et hendig lastedyr
  • Utstyrt med skjermer, støtte, godkjent rammelås og førsteklasses belysning 

Skulpturelt aluminiumschassis med lavt innsteg og sportslig geometri 

Dette skulpturelle chassiset består av en førsteklasses aluminiumsramme (Alloy 6061) med rene linjer, et batteri som er fullstendig integrert i diagonalrøret, praktisk intern kabling og en balansert geometri som er både behagelig og gir full oversikt over trafikken. Den tydelig definerte rammen med ekstra lavt innsteg er ikke bare funksjonell, men også estetisk tiltalende med en umiskjennelig følelse av luksus. Rammen kombinerer en robust konstruksjon med sideretningsstivhet for trygg stabilitet, samtidig som den beholder nok fleksibilitet til å sikre komfort på dårlige veier. 

Kraftfull elektrisk drift kombinert med en effektiv 7-girs drivlinje 

Hjertet i systemet er et pålitelig drivsystem fra Sport Drive (MD250S) som integrerer en midtmontert motor med et elegant batteri som leverer 500 Wh med miljøvennlig energi. Det betyr rikelig med miljøvennlig elektrisk kraft som gir ekstra energi både til ben og pust. Den akselererer opp til maksimalt 25 km/t, men du kan selvfølgelig sykle raskere med egen muskelkraft. 

Med motor og batteri sentralt plassert oppnår man et lavt tyngdepunkt, som gir raskere respons og en balansert sykkelfølelse. Om du tråkker rolig og forsiktig, får du mild assistanse, mens raskere og mer intens tråkking gir mer kraftfull hjelp som naturlig øker hastigheten.

Den kraftige midtmotoren jobber sammen med en pålitelig drivlinje fra Shimano (Nexus) med syv innkapslede og nesten vedlikeholdsfrie gir og en nesten ugjennomtrengelig beltedrift fra Gates (CDX) som krever minimalt med vedlikehold og gir en jevn følelse gjennom hele registeret. Du unngår skitne kjeder og får en drivlinje med lang levetid og et girsystem som fungerer like godt i bratte bakker som på raske nedoverbakker. Pakken produserer et imponerende lavt støynivå og gir en dynamisk følelse i kraftoverførselen, alt sammen med nesten sømløs harmoni og stor effektivitet. 

Moderne teknologi som gir en følelse av pålitelig assistanse

Tross sin avanserte teknologi er sykkelen enkelt håndterbar. Med et klart display velger du enkelt blant de ulike driftsmodusene, og resten tar sykkelens høykvalitetssensorer og intelligent programvare seg av. Du kan også benytte "gåmodusen", som lar deg bruke elmotoren mens du går ved siden av sykkelen.

Robuste hjul, dempet framgaffel og kraftige skivebremser 

Med en komfortabel sete og kvalitetsdekk fra CST (Scalato Mondano) med brede profiler (50 mm), blir sykkelturer på mindre ideelle underlag fantastisk behagelige. Elektrisk drift gir friksjonsløs fremkomst i høy hastighet uten anstrengelser, effektiv både i bratte bakker og når du vil akselerere raskt etter et stopp. Når du trenger å bremse, har du tilgang til kraftige, letthåndterlige, nesten vedlikeholdsfrie hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) som gir utmerket bremsekraft, uansett værforhold og gjennom hele året. 

Smidig elsykkel med komfort og høyt utstyrsnivå

Den elektrisk assisterte Frappé FSD M1000i sikrer at du både kan levere barna og gjøre unna dagens gjøremål før du kommer til jobb, uten å bli svett eller andpusten. At sykkelen også kommer utstyrt med alt du trenger fra starten, regner vi som en ekstra bonus. Dette inkluderer justerbar styrestamme, robuste skjermer, en solid bagasjebærer, støtte, belysning, og et godkjent lås som avskrekker tyver og sørger for at du kan beholde din kjære Frappé trygt. 

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0068960
EAN-kode-
VaremerkeFrappé
FargeGLOSS BEAUTIFUL BROWN
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ModellserieElsykler från Frappé
KjønnDame
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens fargeGLOSS BEAUTIFUL BROWN
Årsmodell2022
Produsentens nettstedfrappebikes.com/en-en
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemSport Drive
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-giret (1 x 7)
GirskifterserieShimano Nexus
ModellserieElsykler från Frappé
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeL: Wave i
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffelrigid, alloy
FramgaffelmaterialeAluminium
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
ForhjulsnavHB-TX505
BaknavSG-C3001-7D
EikerSS
FelgerStars J19DC 622x19
FordekkCST Scalato Mondano 50-622
BakdekkCST Scalato Mondano 50-622
Dekkdimensjon50-622
Drivverk
GirspakerSL-C3000-7
KassettGates 22T CDX CDXR22SRU
Komponenter
ForbremseShimano BR-MT200
BakbremseShimano BR-MT200
StyreHL NR-AL-124 BT FOV 620x31.8 black matt
SetepinneSP-C255 30.2x300
PedalerMarwi SP-823
Håndtak/StyretapeHerrmans Line DD36
Motor
MotorSPORT DRIVE middle motor MD250S
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
90 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Batteri
BatteriPhylion BN18 504Wh
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)418
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerSPORT DRIVE-lader, 36V/2A, ladetid på opptil 7,5 timer
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningSPORT DRIVE Color display
Assistansenivåer1,2,3
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
BelysningFram: AXA Blueline 30 E, Bak: Spanninga Pling XE + reflector
SkjermerCC973, W62 with hole for Pling
StøtteAtran Edge HV
LåsAXA Defender with battery lock (new)
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY