• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh Elsykkel Hybrid Atom Street Sølv-Rød-Sølv

Bh Elsykkel Hybrid Atom Street Sølv-Rød-Sølv
Beskrivelse

Robust bysykkel med atletisk elektrisk drift og sportslig urban følelse 

Allrounderen BH Atom Street utmerker seg med en urban følelse og dens atletiske drivlinje leverer rikelig med kraft samt ekte kjøreglede, uavhengig av hvor mange watt du har igjen i bena. Det ideelle transportmiddelet for deg som ser etter en smidig elsykkel med praktisk funksjonalitet og mye deilig trykk i pedalene. Denne modellen er ikke bare for jevne sykkelveier; dens allsidighet er en av de viktigste kvalitetene. Med ekstra robuste hjul med god volum og en dempet forgaffel, blir det enkelt å manøvrere gjennom gater, torg og smau. Den trives like godt i byjungelen som på svingete grusveier. Dens moderne design er absolutt ledende, og den kommer med en pålitelig 8-girs drivlinje, en kraftfull elektrisk motor og effektive hydrauliske skivebremser som fungerer under alle værforhold. Den er designet for å bære tung last og leveres med alt nødvendig utstyr for å kunne gjennomføre mange ærender hver dag.

Nøkkelen til suksess!

  • Engasjerende bysykkel som balanserer hastighet, stabilitet og funksjonalitet perfekt
  • Aluminiumsramme med klassisk stilrene linjer som tåler tøffe utfordringer 
  • Frontdemper fra SR Suntour (NEX DS) med hele 63 mm vandring 
  • Kraftig elmotor fra BH (1E-36V) med et dreiemoment på opptil 65 Nm
  • Integrert batteri i diagonalrøret med 500 Wh, som gir en rekkevidde på opptil 105 km
  • Pålitelig 1x-drivlinje med 8 gir fra Shimano (Acera) for bred utveksling
  • Robuste 26-tommers hjul som ruller på 45 mm brede dekk fra Kenda (K193) med sikkert grep
  • Kraftfulle hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) som fungerer i all slags vær
  • Stabilt bagasjebrett gjør sykkelen til en praktisk liten lastebærer
  • Utstyrt med både skjermer, kjedeskydd, støtte og belysning foran og bak

Skulpturelt aluminiumschassis med moderne urban geometri 

Det skulpturelle rammeverket består av en førsteklasses aluminiumsramme med stramme linjer og et batteri som er fullstendig integrert i diagonalrøret, praktisk intern kabelrouting og en velbalansert geometri som både er komfortabel og gir deg full oversikt over trafikken rundt deg. Den tydelig utformede rammen er ikke bare funksjonell, men vekker også en intens begjær. Rammen kombinerer elegant design med en robust konstruksjon og høy sideveis stivhet for sikker stabilitet, samtidig som den beholder nok fleksibilitet til å forsikre en behagelig kjøretur på selv de dårligste underlag.

Foran finner du også en dempet forgaffel fra SR Suntour (NEX DS) med 63 mm vandring og lockout, kontrollert med en hendig spake på gaffelen, som utvider bruksområdet og lar deg kjøre raskt både på ujevne og glatte overflater.

Atletisk elmotor med smidig kjøreopplevelse og kraftig dreiemoment

Kraften er levert av en atletisk elmotor fra BH (1E-36V) som yter et dreiemoment på opptil 65 Nm. Det kraftige batteriet (500 Wh), fullstendig integrert i diagonalrøret, tilbyr mye miljøvennlig energi, og gir deg en rekkevidde på hele 105 km i hastigheter på maksimalt 25 km/t. Selvsagt kan du sykle enda raskere ved å bruke gravitasjonen eller din egen muskelkraft. Hele drivsystemet er plassert sentralt i bunnen av rammen, noe som gir et lavt tyngdepunkt for fortreffelig balanse, stabilitet og rask håndtering.

Det smidige elsykkelsystemet tilbyr imponerende respons, men elmotorens dynamiske kjørefølelse ved hvert pedaltrykk er like bemerkelsesverdig. Dette kan i stor grad tilskrives de kvalitative kraftsensorene, og betyr at når du tråkker rolig og forsiktig, får du mild og behagelig assistanse. Tråkker du derimot raskere og med mer kraft, øker hjelpen betraktelig. Systemet har lavt støynivå og gir en solid følelse av kraftoverføring, alt sammen i perfekt harmoni og med pålitelig effektivitet.

Til dette legger vi til en smidig X Display Lite som med klare indikatorer viser hvilken av de forskjellige modusene du har valgt, enten det er Off, Eco, Eco+, Sport, eller Boost. Alt kontrolleres gjennom et enkelt og lett tilgjengelig kontrollpanel med et design som beskytter ved uhell.

Pålitelig 1x-drivlinje med smidig ytelse kontrollert via et brukervennlig cockpit 

Under "hetten" finner du en pålitelig 1x-drivlinje fra Shimano (Acera), som kort fortalt består av 8 gir som gir smidig ytelse uten problemer. Spansk design av høy kvalitet ekskluderer middelmådighet, og kjernen i oppsettet er en 38-tanns singelkrans kombinert med en 8-delt kassett (11-32T) som tilbyr et bredt utvekslingsspekter med fokus på smidig funksjon. Girskiftene styres gjennom et letthåndterlig panel som gjør det enkelt å veksle mellom girene uten anstrengelse. Hele drivlinjen kontrolleres fra et cockpit som gir deg klar oversikt og er enkelt å håndtere uten overflødige komplikasjoner.

Robuste hjulsett med raske kvalitetsdekk og kraftige skivebremser 

Det robuste hjulsettet med aluminiumsfelger er utstyrt med raske kvalitetsdekk fra Kenda (K193). Disse 26-tommerne med 45 mm bredde er kjent for sin fartsglede kombinert med sikkert grep i svingene. Når farten øker, gjør også behovet for god bremseevne det, derfor har sykkelen blitt utstyrt med kraftfulle hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) som matcher farten og sørger for topp bremseytelse året rundt, uansett værforhold.

Smidig urban elsykkel med førsteklasses komfort og utstyrsnivå

Den elektrisk assisterte BH Atom Street sørger for at du kan levere ungene og ordne alle nødvendige ærender før du kommer frem til jobben, og det uten å bli svett eller andpusten. At sykkelen også er utstyrt med nesten alt du trenger fra starten, betrakter vi som en ekstra bonus. Dette inkluderer robuste skjermer, et stabilt bagasjebrett, støtte, kjedeskydd og belysning som sikrer din synlighet også etter at mørket har senket seg.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106613O376AA
EAN-kode8413616891306
VaremerkeBH
FargeSILVER-RED-SILVER
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0106613
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

26"
PersonaliseringPendling
ProduktserieBH Atom
ModellserieBH Atom
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemTS System
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
165-177cm
Passer Høyde (cm)165-170, 170-175, 175-180
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

8-girs (1 x 8)
GirskifterserieShimano Acera
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Acera
ModellserieBH Atom
Rammesett
Rammestørrelsem
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringStålfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

63 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon47-559
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Forhjul
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

105km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringOverrøret
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)500
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBH X Display Lite
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringSenter
LadestasjonUSB
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Off, Sport
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY