• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

ECORIDE Ecoride Elsykkel Flexer Hs Fold H-9 Lyseblå

Ecoride Elsykkel Flexer Hs Fold H-9 Lyseblå
Beskrivelse

Sammenleggbar liten sykkel med smidig elektrisk drift og mange smarte funksjoner

Pendler du i byen og ønsker å kunne oppbevare elsykkelen din under skrivebordet? Eller planlegger du kanskje en båt- eller biltur og trenger å få plass til elsykkelen? Dette er en smart sammenleggbar liten sykkel med utpreget urbane vibber, designet for å være både lett å håndtere, praktisk og morsom. Kort sagt - en underholdende og praktisk sykkel for alle de øyeblikkene når plass er av største viktighet... men ikke la det kompakte formatet lure deg! Den lett sammenleggbare EcoRide Flexer HS FOLD H-9 20 kan se liten ut, men er fylt til randen med ekte sykkelglede og kommer dessuten med en bagasjebærer (AVS) som sikrer at du får med deg alt du trenger.

Nøkkelen til suksess!

  • Sammenleggbar og kompakt elsykkel som egner seg for alle typer oppdrag
  • Elsykkel tilpasset bypendling, camping og andre situasjoner hvor det er knapt med plass
  • Effektiv elektrisk drift med bakhjulsmotor (R5) kombinert med et kraftig batteri (576 Wh)
  • 9 smidige og lettbetjente gir fra kvalitetssikre Shimano (Sora)
  • Robuste og smidige 20-tommers hjul samt lavt innsteg gjør den svært lettmanøvrert og enkel å håndtere
  • Kraftig bremsing uavhengig av vær- og føreforhold
  • Modulær AVS-plattform (bagasjebærer) sikrer at du kan ta med deg alt nødvendig utstyr og litt til
  • Generøst utstyrsnivå som gjør sykkelturen langt mer behagelig

Stabil ramme i aluminium som du enkelt og smidig kan folde sammen

Den stabile rammen i aluminium har et design som minner om minisyklene fra det glade 70-tallet, men i en mer robust versjon med en stabilitet som faktisk fungerer i praksis. Den smidige rammen gir en overraskende komfortabel kjørestilling med utmerket sikt over trafikken rundt deg. Og som en bonus kan du med noen enkle grep folde den sammen, perfekt for alle situasjoner hvor plass er begrenset.

Brukervennlig elektrisk drift som gjør sykkelen eksepsjonelt lett å håndtere

Kraften leveres av en pålitelig bakhjulsmotor (Ecoride Drive System R5) i kombinasjon med et kraftig batteri (Powerpack 576 Wh) plassert mellom setepinnen og bakhjulet. Denne smarte plasseringen resulterer i et sentralt og optimalt lavt tyngdepunkt, noe som bidrar til økt stabilitet under sykling. Kort sagt, dette dreier seg om miljøvennlig elektrisk kraft som gir deg imponerende ytelse både i ben og lunger med hastigheter opp til 25 km/t. Selvsagt er det mulig å sykle enda raskere, men da må du trå til selv. Med motoren i bakhjulet får man kanskje ikke helt den samme dynamiske følelsen som med en midtmotor, og rekkevidden er ikke like lang, men prisen er betydelig lavere. Elmotoren samarbeider godt med de 9 eksterne og sporty girene fra Shimano (Sora), og partnerskapet fungerer glatt, effektivt og tilbyr likevel en rekkevidde på opp til 85 km (selv om kjørelengden avhenger av mange faktorer som veiforhold, assistansenivå, passasjerens vekt, lufttrykk osv.), noe som sannsynligvis er mer enn nok for de fleste.

Når lett håndterlig teknologi gir deg følelsen av nesten grenseløs kraft

Til tross for all moderne teknologi er sykkelen imponerende lett å betjene. Du velger enkelt et av de fem assistansenivåene (Off, Low, Mid, High, og Power) og tråkker i vei… siden det intelligente systemet helt selvstendig tar seg av resten. Du kan også benytte det såkalte "walk assist"-moduset, som lar deg bruke elmotoren selv når du går ved siden av sykkelen (opp til maks 6 km/t). På styret finner du en klar LCD-skjerm som viser hastighet, distanse, batteristatus og serviceinformasjon.

Kraftige skivebremser gir pålitelig bremsing under alle forhold

Med elektrisk drift kommer du deg lett frem i høye hastigheter, både i oppoverbakker og gjennom trafikklysene. Dette er hovedgrunnen til at Flexible er utstyrt med kraftige og effektive hydrauliske skivebremser som gir deg pålitelig bremsekraft uansett forhold.

Et høyt utstyrsnivå som gjør livet på sykkelen betydelig enklere

Det omfattende utstyrsnivået er svært generøst, med blant annet kraftig belysning som sikrer at du blir sett, solide skjermer som gjør at du kan sykle i all slags vær, en bagasjebærer med AVS-funksjon, justerbar støtte, et godt dekkende kjedeskydd, sammenleggbare pedaler, robuste 20-tommers dekk med punkteringsbeskyttelse og innebygd refleksbånd, samt et godkjent rammelås som øker sjansen for at sykkelen forblir din.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0053821523620
EAN-kode7333288010304
VaremerkeECORIDE
FargeLight Blue
Produsentens artikkelnummer101E-365-BL10
Spesifikasjon
PersonaliseringPendling
ModellserieEcoRide Flexer
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)24 kg inklusive batteri
Produsentens nettstedwww.ecoride.se/elcykel/alla-modeller/flexer/flexer-hs-fold-h-9-20/
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
155-185cm
Passer Høyde (cm)155-160, 160-165, 165-170, 170-175, 175-180, 180-185
Rammesett
RammestørrelseOne-Size
RammeHopfällbar ram
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelStel
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

20"
Hjul
ForhjulsnavShimano fram cykelnav, för centerlock bromsskiva
BaknavEcoride Drive System R5 elcykel bakhjulsmotor, 250W, med smart kontakt för lätt avtagning av hjul
FordekkKenda, K1088, 47-406 (20×1.75), med punkteringsskydd och reflexrand
BakdekkKenda, K1088, 47-406 (20×1.75), med punkteringsskydd och reflexrand
Dekkdimensjon47-406
FelgerBuchel dynamic, dubbelbottnad aluminiumfälg
Drivverk
GirspakerShimano Alivio
BakgirShimano Sora, bakväxel, 9 växlar
KranklagerVevlager för elcyklar med Ecoride Drive System
KjedeKMC, kvalitetskedja
KassettShimano kassett 9 växlar, 11-12-14-16-18-21-24-28-32 kuggar
Komponenter
ForbremseShimano hydraulisk skivbroms, MT-200
BakbremseShimano hydraulisk skivbroms, MT-200
StyreSport
StyrestemQuill styrstam som går att vika ner, höj- och sänkbart via snabbfäste
SetepinneFällbart sadelstolpe (Vilket gör det möjligt att kunna ta av batteriet)
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
GirskifterserieShimano Alivio
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Sora
Motor
MotorEcoride Drive System R5
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Bakhjul
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

85 km
Elektrisk systemEcoride Drive System
Batteri
BatteriEcoride Drive System Batteri powerpack 576 Wh
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringSetepinne
Avtagbart batteriJa
Ladetid3 h
Spenning-
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerEcoride Drivsystem 4A
Kan lades på sykkelenJa
Lader inkludert?-
Visning
VisningEcoride Drive C3
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringVenstre
LadestasjonNei
Assistansenivåer5
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
BelysningJa, går på huvudbatteriet, sätts på via displayen
SkjermerJa, fram och bak, SKS
StøtteJa, höjd inställningsbart
BagasjebrettJa, med AVS
KurvNej
LåsYes, Abus 5850 shield
Håndtak/StyretapeHerrmans, låsningsbar handtag, DD37BL
PedalerHopfällbara pedaler
SeteSelle Royal, Freeway CITY, med royal gel
AnnetRingklocka
Sykkellås
FG-godkjent 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

-20%
ROCK MACHINE ELSYKKEL CROSSRIDE INT E425
29 390 kr
23 450 kr
Innsparing
  • M
  • L
-39%
ROCK MACHINE ELSYKKEL CROSSRIDE INT E400
33 390 kr
20 390 kr
Innsparing
  • S
  • M
  • L
  • XL
-34%
Merida Espresso City 300 Se Eq (504 Wh)
36 999 kr
24 479 kr
Innsparing
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY