• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

ECORIDE Ecoride Elsykkel Tripper 28 Hs M-10 Black

Ecoride Elsykkel Tripper 28 Hs M-10 Black
Beskrivelse

Sporty svensk allrounder med topp elektrisk drift og elegante linjer

Velutstyrt, praktisk og kraftig EcoRide Tripper 28 HS M-10 er en imponerende spenstig sportsykkel som mesterlig fører deg dit du ønsker, og lar deg med god samvittighet overlate bilen til garagestøvet. Dette er en kraftfull hverdagssykkel med elegante linjer som sikrer at du kan tilbakelegge lange distanser daglig uten spor av tretthet, pustebesvær eller utmattelse. Denne allsidige artisten har en førsteklasses midtmotor som tilbyr en dynamisk kjøreopplevelse, utmerket respons og engasjerende kjøreegenskaper. Store laster byr ikke på problemer; foran finner du en hendig tilpassbar AVS-plattform og bak en praktisk sidetaskeholder, som samlet gjør at sykkelen effektivt kan håndtere varierte transportbehov. Modellen er utviklet fra nesten 15 års erfaring med produksjon av kvalitetssikrede elektriske sykler, og takket være sine pålitelige svenske røtter er den fullkomment tilpasset det utfordrende nordiske klimaet.

Suksessens nøkkel!

  • Smidig, rask, sportslig og håndterbar el-sykkel med solide svenske røtter
  • Kraftig elektrisk drift som gir en herlig dynamisk følelse (STePS E6100), samt et solid batteri (501 Wh)
  • Kraftfull drivlinje med 10 gir fra anerkjente Shimano (Deore)
  • Sykkelen sin balanserte tyngdepunkt bidrar til stabil og sikker kjøring
  • Sporty og behagelig kjørestilling som sørger for god oversikt i trafikken
  • Effektive hydrauliske skivebremser for smidig bremsing og pålitelig funksjon hele året
  • Modulær AVS-plattform foran og sidelastholder bak tilfredsstiller dagligdagse transportbehov
  • Høy utstyrsnivå med pålitelige komponenter tilpasset for nordiske forhold
  • Robuste 28-tommere med 42 mm bredde, punkteringsbeskyttelse og en hendig refleksstripe

Velkonstruert ramme med elegante skandinaviske linjer og sporty preg

Den sporty rammen er ikke bare tiltalende i sin design, men innehar også en solid konstruksjon som tilfører stor stabilitet, samtidig som den beholder nok fleksibilitet til å gjøre kjøreturen behagelig selv på dårligere underlag. Dens balanserte geometri tilbyr en sportslig kjørestilling, men gir deg også full oversikt over trafikkbildet rundt deg. Med litt bredere dekk blir komforten alltid optimal, og dekkene gir også et pålitelig grep i svinger samt god rulleevne og rask akselerasjon, noe du vil legge merke til når du farer fram på rette strekninger og skyter fart ved grønt lys. I tillegg gjør en justerbar styrestam det enkelt å tilpasse vinkelen som passer best for deg. Kort fortalt – En fleksibel helhetlig løsning som garanterer en behagelig sportslig kjørestilling og god oversikt over trafikken rundt deg.

Når kraftig elektrisk drift møter en sportslig 10-girs drivlinje

Drivkraften kommer fra Shimano (STePS E6100) og består av en kraftig midtmotor med atletiske kvaliteter og et kompakt batteri (501Wh) som er elegant integrert i rammerøret og kan både tas ut og låses. Batteriets strategiske plassering gir et lavt og sentrert tyngdepunkt som øker stabiliteten i syklingen, samtidig som det muliggjør enkel montering av barneseter med rammeinnfesting. Den kraftige elmotoren (60Nm) tilbyr en følsom kjøreopplevelse og gir rett og slett en stor mengde miljøvennlig kraft og ekstra energi både i ben og lunger. Den er også lettere, mindre og betydelig stillere enn sin foregående versjon. Med en sentral midtmotor oppnås optimal balanse og en markant dynamisk kjøreopplevelse, pedalering i rolig tempo gir myk og rolig assistanse. Raskere og kraftigere tråkking gir på sin side en betydelig sterkere assistanse og naturligvis også høyere hastigheter (men begrenset til maks 25 km/t). Motoren arbeider sømløst sammen med de 10 effektive girene fra Shimano (Deore), noe som sikrer en imponerende rekkevidde (opptil hele 185 km) og perfekte fartsegenskaper.

Enkelt håndterbar teknologi for en fantastisk følelse av grenseløs kraft

Til tross for avansert teknologi, er sykkelen forbilledlig enkel i bruk. Du velger et av de fire assistansenivåene (Off, Low, Mid, High), så er det bare å sette i riktig gir og trø på… det intelligente systemet tar seg av resten. En oversiktlig display på styret viser hastighet, tripteller, odometer, batteristatus, serviceinfo, belysning på/av, samt klokke (kan også tilkobles andre enheter via ANT+ og Bluetooth). Et femte nivå, kalt ”gå-assistfunksjon”, lar deg utnytte elmotoren også mens du går ved siden av sykkelen (opp til maks 6 km/t). Med hjelp fra elekrisk drift oppnår du høye hastigheter uten anstrengelser, både i landlige oppoverbakker og urban trafikk. Og siden sykkelen håndterer fart med bravur, kommer den utstyrt med hydrauliske skivebremser som gir pålitelig og solid bremsing uansett forhold, alltid med fokus på kvalitet og sikkerhet.

Praktiske AVS-plattformer som forenkler ditt travle liv

Sykkelen er utstyrt med praktiske AVS-plattformer foran, et smart og funksjonelt svensk system som lar deg lett feste og løsne kurver, kasser og annet tilbehør. Dette er et fleksibelt system designet for at du enkelt skal kunne tilpasse sykkelens lastemuligheter etter dagens varierte behov. Bak finner du en nett og stilig sidelastholder som håndterer dobbeltsidige tasker med letthet. Alt dette er utviklet for å lette for ditt travle liv, slik at du får med alt du trenger uavhengig av dagsplanen.

Rikelig med utstyr og praktisk tilbehør

Den øvrige utstyrsnivået er utvilsomt sjenerøs, hva sies om både høykvalitets belysning som sørger for at du blir sett, robuste skjermer som lar deg sykle uansett vær, og et godt dekket kjedeskydd som beskytter klærne dine fra å bli skitne eller skadet. Legg til et justerbart støtte, solide kvalitetsdekk med punkteringsbeskyttelse og innebygd refleksstripe, samt et godkjent ramlås som, forhåpentligvis, lar deg beholde din nye Tripper uforstyrret.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0053812011928
EAN-kode7333288010229
VaremerkeECORIDE
FargeSvart
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0053812
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ProduktserieEcoride Tripper
ModellserieEcoRide Tripper
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)23 kg inklusive batteri
Produsentens nettstedwww.ecoride.se/elcykel/alla-modeller/tripper/tripper-hs-m-10/
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemShimano
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
165-195cm
Passer Høyde (cm)165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

10-delt (1 x 10)
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
ModellserieEcoRide Tripper
Rammesett
RammestørrelseOne-Size
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Felger-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon42-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kranklager-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
60 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

185 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringOverrøret
Avtagbart batteriJa
Ladetid5 h
Batterikapasitet (Ah)14
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerShimano 2A
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningShimano SC-E5000
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringVenstre
LadestasjonNei
Assistansenivåer5
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
Kurv-
Lås-
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
Annet-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY