• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

RONDO Rondo Cityhybrid Booz St Svart/Grønn

Rondo Cityhybrid Booz St Svart/Grønn
Beskrivelse

Slitesterk byhybrid som er klar for alle typer urbane eventyr

Om du trives best når du raskt navigerer gjennom urbane omgivelser, vil den elegant aggressive byhybriden RONDO BOOZ ST være din nye beste venn. Denne pålitelige sykkelen er mer allsidig, slitesterk, utholdende og driftssikker enn det meste annet du kan finne, og den elsker utfordringene som kommer når den glatte sykkelstien ender og det humpete brosteinsbelaget begynner. Den er tilpasset deg som søker rask manøvreringsevne, effektiv framkommelighet og høy komfort på alle typer underlag du kan møte i byen. En sporty multikunstner med solide egenskaper som leverer rask sykling takket være kombinasjonen av en bevist 1x11-drivlinje på en ekstremt slitesterk stålkarm med en unikt justerbar geometri.

Nøkkelen til suksess!

  • Dobbelreduksjon stålkarm (Cro-Mo) med justerbar geometri og førsteklasses komfort
  • Forgaffel i karbonfiber (Twintip Carbon) med effektiv vibrasjonsdemping og responsiv styringsfølelse 
  • Unik variabel geometri som dramatisk utvider sykkelens bruksegenskaper
  • Flere festepunkter tilpasset for et bredt utvalg av tilbehør (skjermer, bager, flaskeholdere osv.)
  • Pålitelig 1x11-drivlinje fra SRAM (APEX 1) med giring (38Tx11-42T) som passer for forskjellige fartsnivåer
  • Hydrauliske skivebremser med lite vedlikeholdsbehov som gir pålitelig bremsekraft under alle værforhold
  • Robust 27,5-tommers hjulsett med 47 mm brede dekk som takler alt fra glatt asfalt til krevende grusveier
  • Designet for å håndtere dekkbredder opp til 47mm (650b) eller 32mm (700c)

Kapasitetssterk stålkarm med en variabel geometri som booster selvtilliten 

Kjernen er RONDO’s komfortable og stabile stålkarm (Cro-Mo) som er lett, vridningsfast, slitesterk og som låner mange av sine fine egenskaper fra langt dyrere sykler. De glatte sveisesømmene og de klassiske rette linjene vil uten tvil gjøre enhver sykkelmekaniker litt mykere om hjertet!

Modellen har en unik variabel geometri som dramatisk øker bruksområdet (alle vinkler og mål er selvsagt oppgitt blant bildene). Den første innstillingen gir skarpere vinkler og en lavere kjørestilling, det riktige valget for mer sportslig sykling på jevne underlag. Det alternative oppsettet tilbyr en mer avslappet kjørestilling med flattere vinkler, ideelt for lengre turer eller utholdenhetsetapper sammen med venner. Dette bidrar også til økt selvtillit i variert terreng, spesielt i raske og bratte nedoverbakker.

Denne moderne byhybriden kommer i tillegg med en avansert forgaffel i karbonfiber (Twintip Carbon) som demper vibrasjoner og sikrer en stabil kjøreopplevelse, samtidig som den maksimerer styringspresisjonen. Med en kombinasjon av slitesterke materialer og justerbar geometri, er dette en komfortabel sykkel som lar deg tilbringe timesvis i sadelen, også i utfordrende terreng.

Both rammen og forgaffelen har flere festepunkter spesialtilpasset for ulike typer tilbehør (skjermer, bagasjebærere, vesker, flaskeholdere osv.) som bidrar til å skape en mer praktisk og helhetlig opplevelse, samt forenkle livet i sadelen. Og som med det meste fra RONDO, kommer den med brede nav og gjennomgående aksler for enda sterkere hjul, samt en ren og ryddig cockpit med rett styre, en kombinasjon som står for sykkelens slitesterke og fleksible egenskaper.

Bevist 11-girs drivlinje sammen med effektive hydrauliske skivebremser

I denne utgaven finner du en bevist 1x-drivlinje med enkelkrans fra FSA (Omega EXO) og 11 pålitelige gir fra SRAM (APEX1) som gir tilstrekkelig med fartspotensial for at krevende urbane syklister skal kunne holde følge under varierte tempoer. På grunn av den økte farten, er behovet for gode bremser stort, og derfor kommer RONDO BOOZ med kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano. Dette senker vedlikeholdsbehovet og sikrer at du har tilgang til pålitelig bremsekraft gjennom hele året, uansett om det er vått, slapseføre eller tørt. I Skandinavia er ikke lange utforkjøringer dagligdags, men dårlig vær og ujevne underlag er det derimot, og her yter skivebremsene langt bedre enn tradisjonelle felgbremser.

Robust hjulsett som mestrer alt fra glatt asfalt til betydelig røffere underlag

Hele konstruksjonen hviler på et solid hjulsett med et par 47 mm brede kvalitetsdekk fra Vittoria (Terreno Dry), som kan beskrives som behagelige dekk som lar deg suse gjennom både glatte asfalterte veier og de mer utfordrende underlagene uten frykt for punkteringer. Dekkene gir imponerende god rull og effektiv framkommelighet, slik at du problemfritt kan fortsette ferden uten å måtte bekymre deg for underlaget du møter. Sykkelen tillater også montering av fullstørrelsesdekk (på hjul i størrelse 700c), og håndterer da dekkbredde på opptil 32 mm.

Du kan også bedre komforten og oppnå ekstra beskyttelse mot skarpe objekter ved rett og slett å kjøre på litt lavere lufttrykk for en bekymringsfri sykkeltur på løsere underlag som grusveier. Velger du i stedet å pumpe dekkene hardt, får du en utrolig lett rullende sykkel på glatte underlag, noe som garantert vil gjøre deg glad hver gang du tråkker fra den støyende naboen. Du kan naturligvis også utruste cykeln med piggdekk om vinteren, eller hvorfor ikke legge på et par smale slickdekk hvis du foretrekker å sykle på glatt asfalt... valget er helt opp til deg!

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer00778620366AE
EAN-kode2019090012587
VaremerkeRONDO
FargeBlack/Green
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0077862
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

27,5"
PersonaliseringLandeveissykling
ProduktserieRondo BOOZ ST
ModellserieRondo BOOZ
KjønnUnisex, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens fargeBLACK/GREEN
Årsmodell2022
Produsentens nettstedrondo.cc/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
179-187cm
Passer Høyde (cm)175-180, 180-185, 185-190
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

11-delt (1 x 11)
GirskifterserieSRAM APEX
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM APEX
ModellserieRondo BOOZ
Rammesett
Rammestørrelsel
RammeBOOZ DOUBLE BUTTED CRO-MO
ForhjulsgaffelTWINTIP CARBON
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
ForhjulsnavRONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
BaknavRONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
FelgerRONDO ALUMINIUM 584-23
FordekkVITTORIA TERRENO DRY 650B X 47
BakdekkVITTORIA TERRENO DRY 650B X 47
Dekkdimensjon47-584
Drivverk
GirspakerSRAM APEX1
Framgir'-
BakgirSRAM APEX 1
KranklagerBSA 68mm/FSA
KassettMICROSHIFT 11-42 11 SPEED
Komponenter
ForbremseSHIMANO BL-RS600/BR405
BakbremseSHIMANO BL-RS600/BR405
StyrelagerUPPER STACK: ZS 44 / 28,6 LOWER STACK: EC 44/ 40 SHIS
StyreRONDO HORIZON 660MM
StyrestemRONDO 80MM(S,M), 90MM(L,XL)
SetepinneRONDO 350 X 27.2
Håndtak/StyretapeRONDO GRIPS
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY