• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

Frappé FRAPPE FSC 401

FRAPPE FSC 401
Beskrivelse

Design, funksjon og komfort i en fantastisk elegant innpakning

Er du på utkikk etter en enkel å håndtere elektrisk sykkel med et urbant design, hvor både helheten og hver minste detalj gir deg en trygg følelse av solid kvalitet, så er den elegante Frappe FSC 401 det opplagte valget. En komfortabel, moderne og lettstyrt el-sykkel med ekstra romslige lastemuligheter, som minner om et toppklasse sveitsisk urverk, men her med betydelig større hjul. En behjelpelig følgesvenn med eksepsjonelt lavt innsteg som garanterer at du aldri trenger å bekymre deg for å ankomme svett eller andpusten! Fleksibiliteten er virkelig imponerende, og takket være kombinasjonen av robuste 28-tommers hjul og en myk komfortsadel, navigerer den lett over alle hindringer, og den trives like godt i byjungelen som på vindfulle sykkelstier.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturell aluminiumsramme med ekstra lavt innsteg og en utrolig komfortabel kjørestilling
  • Kraftfull motor fra Shimano (STePS E5000) som gir en smidig og nesten lydløs opplevelse
  • Batteri fra Shimano på 418Wh som er elegant integrert i bagasjebrettet og tilbyr lang rekkevidde
  • Nesten uovervinnelig drivlinje med 7 navgir fra Shimano (Nexus), betjent med et lett håndterbart håndtak
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200) sikrer at du alltid har tilgjengelig kraftig bremseeffekt
  • Robuste 28-tommers hjul med 47 mm brede dekk fra CST (Otis) som inkluderer punkteringsbeskyttelse 
  • Komfortabel komfortsadel og justerbar styrestamme hjelper deg med å finne den optimale posisjonen
  • Det solide bagasjebrettet bærer tunge laster og gjør sykkelen til din personlige lille pakkesel
  • Utrustet med både skjermer, kjedeskydd, støtte og belysning 

Letthåndterbar aluminiumsramme som gir en fantastisk god oversikt 

Det elegante rammeverket er laget av en høykvalitets aluminiumsramme med et eksemplarisk lavt innsteg, intern kabeltrekning og en komfortabel geometri. Dette kombinert med en justerbar styrestamme gir deg en nesten panoramalik utsikt over trafikken rundt deg. Rammen er ikke bare estetisk tiltalende, men den har også en moderne konstruksjon med overbevisende stabilitet, og den er likevel fleksibel nok til å tilby en behagelig kjøretur på mindre optimale underlag. 

Bergsikker 7-girs drivlinje og smidig elektrisk drift som tilbyr imponerende rekkevidde

Hjertet av sykkelen er en av markedets mest pålitelige drivlinjer, Shimano´s smidige STePS (E5000), som kombinerer en jevn motor med et batteri som leverer 418 Wh av miljøvennlig energi. Dette gir deg en eksepsjonell rekkevidde med massevis av ekstra kraft i både bena og lungene. Batteriet driver ikke bare motoren, men også den elegant integrerte belysningen som sikrer at du blir sett selv etter solnedgang. Den kraftige elmotoren gir et dreiemoment på 40Nm og får deg opp i hastigheter på inntil 25 km/t. Selv om det er mulig å sykle raskere, resten av jobben må du gjøre med gammeldags muskelkraft.

Den dynamiske motoren føles umiddelbart responsiv og fungerer sømløst med den nesten feilfrie drivlinjen som har 7 kapslede, praktisk talt vedlikeholdsfrie gir fra Shimano (Nexus 7). Dette resulterer i en ekstremt pålitelig ytelse, minimalt med vedlikehold og et girsystem som fungerer like godt i bratte bakker som på lange strake veier. Girene er også godt beskyttet mot fysisk påvirkning, samt mot regn, slaps og skitt, noe som betyr minimalt med vedlikehold. Med litt omtanke, kjærlighet og jevnlig service vil denne sykkelen gi deg glede i mange tiår framover. 

Den sentrale plasseringen av motoren gir et lavt tyngdepunkt, som igjen skaper perfekt manøvreringsevne og en naturlig balansert kjørefølelse. Dette betyr at når du tråkker rolig og forsiktig, får du mild og jevn assistanse, men tråkker du raskere, og spesielt mer intensivt, mottar du betydelig mer kraftfull assistanse, noe som selvsagt også fører til høyere hastigheter. Alt skjer effektivt, stille, og dessuten med direkte drivkraft til kranken - noe som utvilsomt er det beste alternativet, om du spør oss. 

Moderne teknologi skaper en pålitelig følelse av enkel håndtering

Tross sin avanserte teknologi, føles sykkelen utrolig enkel å håndtere. Gjennom den klare displayen velger du en av de fire forskjellige kjøremodusene (Off, Eco, Normal, High), og deretter er det bare å tråkke i vei. Dette er hovedsakelig takket være kombinasjonen av nøye kalibrerte sensorer og dyktig programvare som tar seg av resten. Du kan også benytte deg av den såkalte ”walk mode”-funksjonen, som lar deg bruke elmotoren også når du går ved siden av sykkelen din.

Enestående komfort og kraftige skivebremser med upåklagelig ytelse

Takket være kombinasjonen av en ekstremt behagelig komfortsadel og dekk med litt bredere profil (47 mm), vil sykkelturer på dårlige veier føles overraskende komfortable. Og fordi den håndterer høy fart utmerket, er den utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200), som sikrer at du alltid har tilgang til kraftig bremsekraft, uansett om det er regn, støv eller slaps.

Enkel el-sykkel med fantastisk komfort og høyest utstyrsnivå

Et miljøbevisst transportmiddel med enkel og rask oppladning for deg som stiller høye krav til design, funksjon, komfort og rekkevidde. Den el-assisterte Frappe FSC 401 sørger for at du rekker over både levering av barn og nødvendige ærend før du kommer frem til jobben, uten at du blir det minste svett eller andpusten. At sykkelen også er utstyrt med alt du kan tenke deg fra starten, er en ekstra bonus. Hva sier du for eksempel til både justerbar styrestamme, skjermer, bagasjebrett, støtte, kjedeskydd, lys foran og bak, samt et godkjent lås som forhåpentligvis avskrekker sykkeltyvene og lar deg beholde din elegante Frappe i fred?

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0068958
EAN-kode-
VaremerkeFrappé
Farge-
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ModellserieElsykler från Frappé
KjønnDame
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Produsentens nettstedfrappebikes.com/en-en
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemShimano
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-giret (1 x 7)
GirskifterserieShimano Nexus
ModellserieElsykler från Frappé
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
FramgaffelmaterialeStål
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Felger-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon47-622
Drivverk
Girspaker-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styre-
Setepinne-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
40 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringBagasjebrett
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)418
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerlader EC-E6002 (1,8A) kabel SM-BCC1 adapter SM-BTE60
Kan lades på sykkelenJa
Visning
Visningdisplay SC-E5000
AssistansenivåerOff, Eco, Normal, High
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
Lås-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY