• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

MOUSTACHE Moustache Elsykkel Hybrid Xroad 3 Titanium Glossy

Moustache Elsykkel Hybrid Xroad 3 Titanium Glossy
Beskrivelse

Atletisk allrounder med elegante former og stort mot

Med den dynamiske multikunstneren Moustache Samedi 27 Xroad 3 kan du holde alle ballene i luften! Ønsker du å kunne pendle til jobb? Gjøre fire ærender i lunsjen? Ta en avstikker i skogen på vei hjem? Nyte en adrenalinfylt søndag med kameratene? Eller legge ut på en eventyrlig langferie på et nytt kontinent? Svaret er selvfølgelig ja, ja, ja, ja og ja! Denne ekstremt allsidige el-sykkelen er skapt for deg som ønsker å eie en imponerende velutrustet og virkelig potent fornøyelsesmaskin som aldri nøler.

Nøkkelen til suksess!

  • Skulpturelt chassis i hydroformet aluminium (6061 T4-T6) med lavt insteg
  • Dempet forgaffel fra Suntour (XCM ATB HLO) med 80mm slaglengde og lockout
  • Sentralt montert elmotor fra Bosch (Performance Line) med opptil 65 Nm i dreiemoment
  • Kraftig batteri fra Bosch med 625Wh som gir lang rekkevidde
  • Velg mellom 5 driftsmoduser (Off, Eco, Tour+, eMTB, Turbo) med opp til 340% assistanse
  • Tydelig Intuvia 100 Display med Bluetooth (kan kobles sammen med din smarttelefon) for synkronisering av data
  • Boschs eBike Lock-funksjon gjør din smarttelefon til en digital nøkkel for å deaktivere pedalassistanse
  • Planlegg dine ruter direkte i eBike Flow-appen og naviger smidig til din sluttdetinasjon
  • Smart system gir deg enda mer spenning og tar deg enkelt opp til toppen av bakkene
  • Kraftig 10-girs drivlinje fra kvalitetssikre Shimano (Deore)
  • Kraftige hydrauliske skivebremser som fungerer uavhengig av værforhold og årstid
  • Ergonomisk utformet styr og en praktisk justerbar styrestamme
  • Dempet setepinne (40mm slaglengde) og en komfortabel komfortsadel
  • Generøst utstyrsnivå med masse pålitelige kvalitetskomponenter

Skulpturelt chassis i hydroformet aluminium med dynamisk geometri

At Moustache legger stor vekt på designet av sine sykler, er det vel ingen tvil om. Et hav av internasjonale priser og fortrolige samarbeid med verdensledende designere som Philippe Starck taler sitt tydelige språk. Det skulpturelle chassiset består av en ramme i hydroformet aluminium med rene linjer og en dynamisk geometri som både er vidunderlig behagelig og samtidig gir deg full oversikt over alt som skjer rundt deg. Dens tydelig utformede rammeform er utvilsomt praktisk funksjonell, men vekker samtidig primitive følelser av ren begjær. Rammen er ikke bare vakker, men har en innovativ konstruksjon med høy lateral stivhet som skaper trygg stabilitet, men den har samtidig nok vertikal fleksibilitet til å kunne garantere en komfortabel tur selv på dårlige veier.

Når potent eldrift samarbeider med en kraftig 10-girs drivlinje

Kraften kommer fra en sentralt montert elmotor fra Bosch (Performance Line) kombinert med et integrert batteri som enkelt leverer 625Wh av miljøvennlig kraft, som samlet gir deg en imponerende rekkevidde med masse ekstra kraft i både ben og lunger. Siden både batteriet og elmotoren er plassert i rammens nedre del oppnås en eksemplarisk lavt tyngdepunkt, som gir deg ufeilbar manøvrerbarhet og riktig balanse.

Den kraftige drivlinjen leverer virkelig god sprett, men minst like imponerende er dens beundringsverdig smidige følelse i hvert tråkk. Det skyldes i stor grad de høykvalitetssensorene, og i praksis betyr det at når du tråkker rolig og forsiktig, får du en myk og rolig assistanse. Men tråkker du i stedet raskere, og fremfor alt hardere, får du en betydelig mer kraftfull assistanse. Motoren tar deg effektivt og raskt dit du vil uten at du behøver å gjøre hele jobben selv, men du velger selvsagt helt selv hvilket assistansenivå du ønsker å kjøre med for øyeblikket.

Motoren samarbeider med de 10 kraftige og nesten problemfrie girsystemene fra Shimano (Deore) som leverer høyklassig ytelse og en moderne utveksling (40Tx11-42T), og alt skjer effektivt og gir deg dessuten en imponerende rekkevidde. Legg til en tydelig Intuvia 100 Display med 5 forskjellige driftsmoduser (Eco, Tour+, eMTB, Turbo, Off) som gir deg full kontroll på motorens 340% av assistanse og viser i prinsippet alt du trenger å vite. Den har Bluetooth (kan kobles sammen med din smarttelefon) for synkronisering av data og tilgang til eBike Flow application.

Behagelig ergonomisk posisjon og kraftige skivebremser

Du styrer enheten fra en pålitelig cockpit som består av ergonomiske håndtak, en justerbar styrestem og lettopererte kontroller som dessuten sitter på akkurat riktig avstand, og du sitter selvfølgelig komfortabelt på en myk sadel som beskytter dine mest sensitive områder. Og siden Samedi 27 Xroad 3 trives i høye hastigheter, har den blitt utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser som både senker vedlikeholdsbehovet og sikrer at du har tilgang til kraftig bremsekraft året rundt, uavhengig av om det er regn, støv eller slaps.

Dempet forgaffel og robuste 27.5-tommere med riktig grep

Takket være den dempede forgaffelen fra Suntour (XCM ATB) med 80 mm slaglengde, lockout og et par grepvennlige kvalitetsdekk med generøs volum, har du alltid høy komfort. De stabile 27.5-tommerne fra Hutchinson (Python) med 53 mm brede dekk gir deg ikke bare et imponerende grep i svingene, men også pålitelig rulling og rask akselerasjon, noe du tydelig vil merke når du farer frem på rettstrekker eller skyter av gårde ved rødt lys.

Ekstremt velutstyrt med pålitelige kvalitetskomponenter

Helhetsinntrykket ligger nesten alltid i detaljene, og det slanke kjedebeskyttelsen, de robuste skjermene, den smarte bagasjebæreren (QL3 low-rider carrier) som er kompatibel med vesker og tilbehør fra MIK, den kvalitative LED-belysningen samt de smart plasserte støtten, gir sykkelen dens allsidige og praktiske karakter. Et velutrustet, multifasettert og underholdende transportmiddel som gjerne følger med på alle dine eventyr og som vil for alltid endre din oppfatning av alle typer sykling.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0101710-M528
EAN-kode-
VaremerkeMOUSTACHE
FargeTITANIUM GLOSSY
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0101710
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

27,5"
PersonaliseringPendling, Terrengsykling
ProduktserieMoustache Xroad
ModellserieMoustache Xroad
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)26, 8 kg
Produsentens nettstedmoustachebikes.com/gb/en/electric-bikes/samedi-27-xroad-smart-system/samedi-27-xroad-3-smart-system/
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemBosch
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

10-delt (1 x 10)
GirskifterserieShimano Deore
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
ModellserieMoustache Xroad
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

80 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Felger-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon53-584
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
75 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

171 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)625
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batterilader4Ah, Bosch
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBosch Intuvia 100
DisplayplasseringSenter
LadestasjonNei
AssistansenivåerAuto, Eco, Sport, Turbo
SykkelassistanseNei
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
Lås-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN Moustache Xroad

LIKNENDE PRODUKTER

-14%
Orbea MTB Wild H20 Mango (Gloss) - Black (Matt)
-14%
Orbea MTB Wild H20 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
-14%
Orbea MTB Wild M10 Urban Green (Gloss) - Black (Matt)

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY