• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

WINTHER Winther Elsykkel Dame Black Superbe 3 Dame Matt Blue

Winther Elsykkel Dame Black Superbe 3 Dame Matt Blue
Beskrivelse

Bedårende dansk elsykkel som raskt og komfortabelt tar deg dit du ønsker

Den deilige Blue Winther Superbe 3 er en kraftig dansk elsykkel for oss kresne hverdagssyklister som søker himmelsk komfort, pålitelig funksjon og førsteklasses dansk design. En elegant, komfortabel og robust bruksykkel med eksemplarisk lavt innsteg som sørger for at du daglig kan tilbakelegge lange avstander uten å bli det minste trøtt, andpusten eller sliten. Last utgjør heller ingen større problemer, bak sitter en robust bagasjebærer som sørger for at din sykkel håndterer daglige transportbehov med imponerende effektivitet. Modellens uimotståelige farge kjennetegnes av at den virkelig lar din personlighet tre frem, og med sin sobre nyanse og diskret stilrene grafikk er den minst sagt et fristende alternativ. Så hvis du vil tilfredsstille et sterkt ønske med en behagelig, problemfri, kraftig og velutstyrt skandinavisk elsykkel med lavt innsteg, så er dette en velsmakende delikatesse.

Nøkkelen til suksess!

  • Letthåndterlig elsykkel for syklister som setter pris på førsteklasses dansk design
  • Vakker bølgende aluminiumsramme med ekstra lavt innsteg som er fullstendig tilpasset din hverdag
  • Uimotståelig blå nyans samt en diskret stilren grafikk som lar din personlighet skinne gjennom
  • Kraftig elmotor fra Yamaha (PW System - 250W) med herlig dynamisk følelse i kraftoverføringen 
  • Batteri ikke inkludert - Men du kan enkelt bestille en av modellene som passer 
  • Drivlinjens sentrale plassering gir eksemplarisk velbalansert og sikker sykling
  • Ekstremt pålitelig drivlinje med 7 nesten bombsikre navgir fra Shimano (Nexus)
  • Letthåndterlige og effektive bremser som gir pålitelig ytelse i alle slags forhold
  • Stabilt hjulsett med kvalitetsdekk som gir god rulling og høy komfort på de fleste underlag
  • Dempet setepinne som øker komforten
  • Høyt utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter som gjør livet betydelig enklere

Vakker bølgende aluminiumsramme med massevis av vridningsstivhet på de riktige stedene

Under den elegante lakken skjuler det seg en førsteklasses aluminiumsramme med vakre bølgende former og et praktisk lavt innsteg som gjør sykkelen eksemplarisk letthåndterlig og smidig. Rammen er lett, men samtidig vridningsstiv på de riktige stedene, noe som sørger for at den kraft du legger på pedalene virkelig overføres ned til bakhjulet og der omvandles til ønsket fart. Den er robust nok til å tåle alt en pendler eller eventyrlysten hverdagssyklist kan tenke seg å utsette den for, og fleksibel nok til effektivt å dempe støt og vibrasjoner fra underlaget, slik at alle dine turer føles behagelige.

Behagelig oppreist kjørestilling og demping som gir himmelsk komfort

Sittestillingen er behagelig oppreist og styret er litt vinklet for å gi komfortabel ergonomi for armene dine, og i endene sitter selvsagt et par grepvennlige håndtak montert. Styrestammen er praktisk justerbar i vinkel, så du enkelt kan finne den posisjonen som du trives best med. Sadeln er akkurat passe bred og utstyrt med en fantastisk myk demping, noe som virkelig gjør underverker for komforten. Denne versjonen har dessuten et par komponenter som ytterligere øker komforten, dels det gjelder en dempet setepinne, og i kombinasjon med et par 38 mm brede dekk, så oppnår du nesten himmelsk komfort på de fleste typer underlag.

Potent elmotor med miljøvennlig kraft og godt trekk under skosålene

Kraften kommer fra en slagkraftig elmotor med midtmontering fra japanske Yamaha og den kombineres med et batteri (ikke inkludert) som er lett tilgjengelig plassert på sykkelens robuste bagasjebærer. Den potente elmotoren leverer massevis av miljøvennlig kraft, noe som gir deg et solid løft og ekstra trekkraft under skosålene. Den akselererer opp til en hastighet på maksimalt 25 km/t, men det er fullt mulig å sykle enda raskere (resten av arbeidet må du gjøre med god gammeldags muskelkraft). Takket være motorens sentrale plassering oppnås god balanse, men det gir også en mer dynamisk følelse under sykling. Dette betyr at når du trår rolig og forsiktig så får du myk og rolig assistanse, men trår du raskere og mer intensivt, så får du en mer kraftfull assistanse som selvsagt også bidrar til høyere hastigheter.

Den kraftfulle motoren samarbeider nesten sømløst med de 7 innkapslede og nesten vedlikeholdsfrie navgirene fra Shimano (Nexus), noe som samlet gir deg potent sykkelglede av ypperste klasse. Samarbeidet skjer effektivt, stille og gir en rekkevidde på opptil 130 km (avhengig av hvilket batteri du velger). Girene er dessuten godt beskyttet mot fysisk påvirkning og også mot regn, slaps og smuss, noe som betyr at de krever minimalt med vedlikehold. Med normal omsorg, litt kjærlighet og regelmessig service, vil sykkelen gi deg glede i mange tiår fremover.

Letthåndterlig teknologi som gir en herlig følelse av grenseløs kraft

Tross all den moderne teknologien er sykkelen utrolig letthåndterlig; du velger ganske enkelt et av de fire assistansenivåene, og så er det bare å tråkke på… det smarte systemet tar seg av resten. Du kan også benytte det såkalte "walk assist"-moduset, som lar deg bruke elmotoren også når du går ved siden av sykkelen din (opp til maks 6 km/t). På styret finner du en tydelig display som viser alt du trenger å vite for øyeblikket. Med hjelp av elektrisk drift kommer du deg raskt frem uten stor anstrengelse, både i oppoverbakker på landet og blant hektiske trafikklys i byen.

Stabilt hjulsett med grepvennlige kvalitetsdekk og pålitelig bremsekraft

Hele oppsettet ruller på et stabilt hjulsett med kvalitetsdekk som gir god rulling og høy komfort på de fleste underlag. Når det blir tid for å redusere farten, har du tilgang på en letthåndterlig og effektiv hydraulisk skivebremse foran og en tradisjonell fotbremse bak, en høyst pålitelig kombinasjon som gir sikker bremsekraft uavhengig av forholdene, året rundt.

Høy utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter fra start

Utstyret er slitesterkt og rikelig dimensjonert, og kommer med en stabil bagasjebærer, robuste skjermer, et godt dekkende kjedebeskytter, et solid støtte og en godkjent lås som forhåpentligvis sørger for at du får beholde din nye sykkel i fred. Den effektive belysningen (som drives av samme batteri som elmotoren både foran og bak) sikrer at du er godt synlig og kan fortsette å sykle selv etter at solen har gått ned, og takket være dekkens refleksstriper blir du også godt sett fra sidene.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0061800-C502
EAN-kode-
VaremerkeWINTHER
FargeMatt Blå
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0061800
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
ProduktserieWinther Superbe Dam
ModellserieWinther damesykler
KjønnDame
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens fargeMATT BLUE
Årsmodell-
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemYamaha
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-giret (1 x 7)
GirskifterserieShimano Nexus
ModellserieWinther damesykler
Rammesett
Rammestørrelse-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
FramgaffelmaterialeStål
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
FordekkPanaracer TourGuard Plus 700x42C
BakdekkPanaracer TourGuard Plus 700x42C
Dekkdimensjon40-622
Drivverk
GirspakerShimano Nexus 7-växlar
Komponenter
ForbremseHydraulisk skivbroms
BakbremseFotbroms
StyreAlu
StyrestemAlu
Håndtak/StyretapeErgo handtag
Motor
MotorYamaha PW System
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Batteri
BatteriIngår ej
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringBagasjebrett
Avtagbart batteriJa
Spenning36 V
Batteri inkludert?Nei
Batteriladerno
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningYamaha LCD
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringSenter
LadestasjonNei
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
BelysningLED-framlampa och diodbaklampa integrerad i batteri
SkjermerHeltäckande mattsvart
StøtteAtran Velo Rex DV
LåsBike Attitude svart
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Ja
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY