• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

WINTHER Winther Elsykkel Superbe 1 Dame 7-Girs Matt Rød M. Rød

Winther Elsykkel Superbe 1 Dame 7-Girs Matt Rød M. Rød
Beskrivelse

Bedårende smidig dansk elsykkel som tar deg komfortabelt til destinasjonen

Den deilige Red Winther Superbe 1 er en smidig dansk elsykkel for oss hverdagsyklister som verdsetter høy komfort, pålitelig ytelse og eksklusiv dansk design. En robust hverdagssykkel med eksepsjonelt lavt innsteg, som gjør at du enkelt kan tilbakelegge lange distanser hver dag uten å bli det minste trøtt, andpusten eller sliten. Å transportere store mengder last er ikke noe problem, med en robust sykkelkurv foran og i kombinasjon med den stabile bagasjebæreren, møter sykkelen dine daglige transportbehov med en pakkedyrs effektivitet. Den uimotståelig varme fargen på modellen gjør at din personlighet virkelig får mulighet til å skinne gjennom, og dens nedtonede nyanser sammen med den diskrete, stilrene grafikken, gjør den absolutt til et fristende alternativ. Ønsker du å tilfredsstille en intens lyst med en komfortabel, problemfri, kraftig og fullt utstyrt skandinavisk elsykkel med lavt innsteg, er dette imponerende valuta for pengene.

Nøkkelen til suksess!

  • Letthåndterlig elsykkel for syklister som setter pris på førsteklasses dansk design
  • Vakkert buet aluminiumsramme med ekstra lavt innsteg, fullstendig tilpasset din hverdag
  • Uimotståelig rødfarge samt diskret og stilig grafikk som lar din personlighet komme til uttrykk
  • Pålitelig navmontert elmotor (250W) fra danske Promovec
  • Batteri ikke inkludert - Men du kan velge mellom tre ulike modeller som passer (produsert i Danmark)
  • Ekstremt pålitelig drivverk med 7 nesten bombesikre navgir fra Shimano (Nexus)
  • Letthåndterlige og effektive bremser som leverer pålitelig ytelse under alle forhold
  • Stabilt hjulsett med kvalitetsdekk som gir god rulling og høy komfort på de fleste underlag
  • Høy utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter som forenkler livet ditt betraktelig

Vakkert bøyd aluminiumsramme med mye vridningsstivhet der det trengs

Under den elegante overflaten skjuler det seg en høykvalitets aluminiumsramme med vakkert buede former og et praktisk lavt innsteg, som gjør sykkelen eksepsjonelt letthåndterlig og smidig. Rammen er lett men samtidig stiv nok på de riktige stedene, noe som betyr at kraften du legger i pedalene faktisk overføres til bakhjulet og konverteres til ønsket hastighet. Den er robust nok til å håndtere alt en pendler eller eventyrlysten daglig syklist kan utsette den for, og samtidig fleksibel nok til å effektivt dempe støt og vibrasjoner fra veien, slik at hver tur blir en komfortabel opplevelse.

Komfortabel oppreist kjørestilling som gir perfekt oversikt over omgivelsene

Sittestillingen er behagelig oppreist, med et lett vinklet styre for å gi god ergonomi for armene dine, og naturligvis er det utstyrt med et par grepvennlige håndtak. Styrestammen kan enkelt justeres i vinkel, slik at du smidig kan finne den stillingen som passer deg best. Sadelsetet er passe bredt og utstyrt med myk demping, som virkelig gjør en forskjell for komforten.

Når smidig elektrisk drift kombineres med en nesten ufeilbarlig 7-girs drivlinje

Kraften leveres av en pålitelig dansk navmontert elmotor fra Promovec, kombinert med et batteri (ikke inkludert) som enkelt kan plasseres på sykkelens stabile bagasjebærer (batteriene er dessuten produsert i Danmark). Kort sagt gir dette herlig miljøvennlig elektrisk kraft som gir deg ekstra energi både i ben og lunger. Den assisterer opp til en maksfart på 25 km/t, men du kan selvfølgelig pedalere fortere om du ønsker (resten må gjøres med god gammeldags muskelkraft). Selv om motoren er plassert i forhjulet og ikke gir den samme dynamiske følelsen som en midtmotor, og rekkevidden kanskje ikke er like lang, er prisen også betydelig lavere.

Elmotoren samarbeider effektivt med de 7 innkapslede og nesten vedlikeholdsfrie navgirene fra Shimano (Nexus), og dette partnerskapet gir en rekkevidde på opptil 50/80/130 km (avhengig av hvilket av de tre batteriene du velger). Girene er dessuten beskyttet mot fysisk påvirkning, regn, slaps og skitt, noe som betyr minimalt med vedlikehold. Med litt vanlig vedlikehold, kjærlighet og sporadisk service, vil denne sykkelen glede deg i mange tiår.

Letthåndterlig dansk teknologi som gir en følelse av nesten ubegrenset kraft

Tross all moderne teknologi er sykkelen utrolig letthåndterlig. Du velger enkelt blant de fem assistansenivåene, og så er det bare å tråkke i vei. Det intelligente systemet tar seg av resten. Du kan også benytte en "walk assist"-funksjon som lar deg bruke elmotoren selv når du går ved siden av sykkelen (opp til 5 km/t). Styret er utstyrt med en tydelig CONNECT + skjerm som viser alt du trenger å vite i øyeblikket, men du kan også koble til systemet via Bluetooth for mer detaljert informasjon. Elektrisk assistanse lar deg raskt komme deg gjennom både landeveier og bytrafikk uten anstrengelser.

Stabilt hjulsett med grepvennlige kvalitetsdekk og pålitelig bremsing

Hele oppsettet ruller på et stabilt hjulsett med kvalitetsdekk som gir god rulleevne og høy komfort på de fleste underlag. Når det blir nødvendig å bremse ned, har du tilgang på en lettmanøvrerbar og effektiv hydraulisk skivebrems foran og en tradisjonell fotbrems bak, som gir pålitelig bremsekraft under alle forhold, året rundt.

Eksepsjonelt utstyrsnivå med pålitelige kvalitetskomponenter rett fra start

Utstyret er både robust og rikelig, og kommer med en stabil bagasjebærer, solide skjermer, en romslig foran kurv, et godt dekkende kjedeskydd, en solid støtte og en godkjent lås som forhåpentligvis lar deg beholde din nye sykkel i fred. Den effektive belysningen, som drives av samme batteri som elmotoren både foran og bak, sørger for at du er godt synlig, selv når solen har gått ned. Dekkenes refleksstripe gjør at du også synes godt fra sidene.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0056010F72251
EAN-kode5712703000830
VaremerkeWINTHER
FargeMatt Röd M. Röd
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0056010
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ProduktserieWinther Superbe Dam
ModellserieRed Winther, Winther Elsykler
KjønnDame
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)22kg inkl. standardbatteri
Vekt (veid av oss)Bike Attitude svart
Produsentens nettstedwww.winther-cyklar.se/
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemPromovec
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
155-175cm
Passer Høyde (cm)155-160, 160-165, 165-170, 170-175
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Fotbrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

7-girs (navgir)
GirskifterserieShimano Nexus
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
ModellserieRed Winther, Winther Elsykler
Rammesett
Rammestørrelse48
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon38-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styre-
Styrestem-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Forhjul
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
SensorerFart, Kadens
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

130 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringBagasjebrett
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)317, 374, 561
Batterikapasitet (Ah)10.4, 15.6, 8.8
Spenning36 V
Batteri inkludert?Nei
Batteriladeryes
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningPromovec CONNECT + (Bluetooth)
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringVenstre
LadestasjonNei
Assistansenivåer5
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Belysning-
Skjermer-
Støtte-
Kurv-
Lås-
Annet-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY