• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh El Mtb Ilynx Trail Carbon 8.8 Kobber-Kobber-Kobber

Bh El Mtb Ilynx Trail Carbon 8.8 Kobber-Kobber-Kobber
Beskrivelse

Underholdende eMTB som har funnet balansen mellom lekenhet og aggressivitet

Den underholdende BH iLynx Trail Carbon 8.8 hjelper deg med å finne balansen mellom lekenhet og aggressivitet. Denne sykkelen vil gi deg et klart overtak, og det spiller ingen rolle hva din mentale eller fysiske tilstand er... du kan konsentrere deg om å sykle fra folk 20 år yngre med et avslappet smil. Grunnlaget består av 150/150mm slaglengder og en overbevisende kinematikk, kombinert med en kraftig elmotor som kan tredoble din pedalassistans. Dette setter fokus på både lav vekt og kraftig elektrisk drift med lang rekkevidde. Resultatet? En livlig, underholdende og utholdende eMTB som lett takler utfordrende terreng, og lar deg dra nytte av all den erfaringen spanske BH har samlet i løpet av sine mer enn 110 år.

Nøkkelen til suksess!

  • En underholdende stisykkel med en geometri som har funnet den perfekte balansen mellom lekenhet og aggressivitet
  • Fullstendig dempet ramme i karbonfiber (Balistic Carbon Layup) med progressiv kinematikk
  • Torsjonssterkt design med HCIM (Hollow Core Internal Moulding) og lav vekt (1.975 gram)
  • Relativt korte kjedestag (451 mm) sammen med en styrevinkel på 66 grader
  • Stigeometri som gir smidig håndtering oppover og fantastisk stabilitet på tekniske nedfarter
  • Premium dempere fra FOX, tilpasset stisykling, med 150/150mm slaglengde
  • Let og kraftig elmotor fra BH (2EXMAG) med 65 Nm dreiemoment og opp til 300% assistanse
  • Fully integrated battery in the downtube with 540 Wh providing a range of up to 130 km
  • Kraftig 1x-drivlinje fra Shimano (SLX/XT) med 12 gir som nesten aldri svikter
  • Hydrauliske skivebremser med 4-stempler fra Shimano (XT), tilpasset høye hastigheter
  • Premium hjulsett med høytempodekk fra Maxxis (Minion) med 2,5/2,4" bredde
  • BlockLock System som minimerer risikoen for skader på både ramme og gaffel
  • Dropper Post from Race Face (DP Aeffect), allowing you to lower the seat on the fly
  • Du kontrollerer alt via en strømlinjeformet cockpit fra BH med elegant integrert kabeltrekking
  • Compatible with the FIT system - Hidden in the stem, you can place the most essential tools

Fullstendig dempet karbonramme med magisk lenkasje og leken stigeometri

Hele oppsettet er basert på en fullt dempet ramme av høykvalitets karbonfiber. Akkurat som alle konkurransedyktige rammer fra BH, benytter denne seg av HCIM (Hollow Core Internal Moulding), noe som muliggjør en high-end konstruksjon hvor vekten er holdt på et absolutt minimum (1.975 gram). Dette kraftige oppsettet har en geometri som har funnet den perfekte balansen mellom lekenhet og aggressivitet, med torsjonsstivhet som sikrer imponerende kraftoverføring. Kombinasjonen med et forbilledlig lavt tyngdepunkt gir enestående stabilitet selv ved svært høye hastigheter.

Den litt magiske lenkasje gir en demperoppheng som leverer progressiv kinematikk og imponerer på alle plan. Resultatet er en fantastisk kontakt med underlaget sammen med en ekstremt konsistent følelse og effektiv kraftoverføring. Sykkelen responderer umiddelbart når du ønsker å øke farten, og lar deg samtidig kontrollere krevende sporvalg på en forbløffende enkel måte. I kombinasjon med generøs slaglengde (150mm), tilbyr den allsidig håndterbarhet og opprettholder pedal-effektiviteten selv i mindre utfordrende terreng. Den fullstendig dempede rammen tilbyr en finstemt balanse mellom stivhet og styrke, noe som gjør den både leken, smidig og aggressiv.

Rammen har en elegant integrert kabling som gir full beskyttelse mot fysisk påkjenning inne i rammestrukturen, noe som gir vesentlig lavere luftmotstand og forenkler vedlikehold, spesielt rengjøring. Den er selvsagt designet for thru-aksler (BOOST), altså ekstra brede for- og bakaksler, som øker avstanden mellom eikefestene ved navet og på den måten tilbyr et stivere hjul for maksimal kontroll. Ikke minst, sykler med intern kabelføring ser betydelig penere ut.

Atletisk elmotor med dynamisk kjørefølelse og kraftig dreiemoment

Drivkraften kommer fra en atletisk elmotor fra BH (2EXMAG - Gen.2) som leverer 65 Nm i dreiemoment og en maksimal kadens på 110 omdreininger per minutt. Motoren drives av et kraftfullt (540 Wh) og fullstendig integrert batteri, velbeskyttet plassert i diagonalrøret, og tilbyr en imponerende mengde miljøvennlig kraft, som gir deg et betydelig ekstradytt opp til en maksfart på 25 km/t. Du kan naturligvis sykle enda raskere, men da må resten av arbeidet gjøres ved hjelp av gravitasjon eller god, gammeldags muskelkraft. Hele drivpakken (både motor og batteri) er sentralt plassert i den nedre delen av rammen, noe som skaper et eksemplarisk lavt tyngdepunkt, som igjen gir fantastisk balanse, stabilitet og dessuten rask styrerespons.

Det kraftige elektriske systemet er ikke bare ekstremt lett (2.1 kg), men har også virkelig god spenst. Men minst like imponerende er elmotorens tilpasningsdyktige følelse, som skaper en dynamisk sykkelopplevelse ved hvert tråkk. Takket være de tre high-end kraftsensorene betyr det at når du tråkker rolig og med forsiktighet, får du en myk og rolig assistanse. Tråkker du derimot opp tempoet, og spesielt med mer kraft, får du mye mer assistanse. Hele systemet har et imponerende lavt lydnivå og leverer en solid følelse av kraftoverføring, og det beste av alt er at dette skjer i perfekt harmoni og med høy effektivitet.

Legg til dette en smidig iRemote som med tydelige LED-indikatorer i farge viser hvilken av de fire forskjellige driftsmodusene du har valgt for øyeblikket, enten det er Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) eller Boost (+300%). Alt styres vi iRemote, et hendig og lett håndterlig lite reguleringshåndtak med lettilgjengelig plassering på styret, designet for å tåle et fall. Gjennom iRemote kan du også koble til via ANT+ og Bluetooth til din Garmin-enhet og nyttiggjøre deg av programmer basert på for eksempel dreiemoment eller hjertefrekvens. Og med BH's iConnect-app kan du koble til smarttelefonen din og kontrollere en rekke forskjellige funksjoner... like enkelt som det er genialt!

Kraftfull 1x-drivlinje som sjelden svikter og styres via en strømlinjeformet cockpit

Under panseret finner du en kraftfull 1x-drivlinje fra Shimano (SLX/XT), som kort sagt innebærer 12 mekanisk styrte gir som nesten aldri svikter. Spansk design på høyt nivå utelukker selvfølgelig middelmådige komponenter, og hjertet i sykkelen er en 34-tanns enkeltring kombinert med en 12-delt kassett (10-51T) som tilbyr en girkombinasjon med imponerende bredde der fokuset ligger på høy effektivitet og pålitelig ytelse. Du kontrollerer hele oppsettet via en strømlinjeformet cockpit fra BH, som også har fullstendig integrert kabling og er kompatibel med det smarte FIT-systemet – skjult i styrestammen, der du kan plassere de mest essensielle verktøyene, noe som kan utgjøre forskjellen på om du krysser mållinjen først eller ikke.

High-end dempere som gjør at du kan sykle utrolig raskt

I fronten finner du en pålitelig gaffel fra FOX (36 Float Factory) og bak håndteres dempingen av det kvalitetssikrede FOX (Float X Performance). Demperne har 150 mm vandring og tilbyr en høy grad av justeringsmuligheter, slik at du enkelt kan tilpasse sykkelen basert på dine spesifikke behov. De kommer selvfølgelig med lockout som styres via lett håndterlige kontroller, noe som i praksis gir deg et bredere bruksområde og muligheten til å kjøre raskt både på utfordrende nedfarter og på hardpakkede grusveier. En enkel å håndtere og smidig konfigurasjon som gjør sykkelen tilpasningsdyktig til de rådende forholdene.

Dagens teknisk utfordrende løyper, alt fra glatte XC til krevende DH, krever nesten at sykkelen er utstyrt med en høydejusterbar setepinne. Og selvfølgelig kommer denne sykkelen med en Dropper Post fra Race Face (DP Aeffect), som i praksis gir deg ekstra manøvreringsrom ved at du kan justere setehøyden på farten og holde det ute av veien når du kontrollert suser gjennom nedfarter.

Robust hjulsett med tempofylte dekk og kraftfulle skivebremser

Det høykvalitets hjulsettet fra Race Face (Aeffect 30 TR) har aluminiumsfelger og ruller på tempofylte kvalitetsdekk fra Maxxis (Minion Terra EXO TR). Disse allsidige 29-tommerne med 2,5/2,4" bredde kjennetegnes av et imponerende grep i kombinasjon med stor lyst til fart. Når farten øker, øker også kravene til bremsekapasitet, og derfor kommer sykkelen utstyrt med ekstra kraftfulle hydrauliske skivebremser med 4-stempler fra Shimano (XT) som matcher fartsressursene og sikrer deg høykvalitets bremsing året rundt, uavhengig av værforholdene på stien.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106509-O362
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeCOPPER-COPPER-COPPER
Knutenummer0106509
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
PersonaliseringTerrengsykling
ModellserieBH iLynx Trail
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)19,6
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemBH
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano SLX
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
ModellserieBH iLynx Trail
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

150 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakdemper-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Bakdempervandring 

Bakdempervandring

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

150 mm
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon61-622, 63-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

130 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriNei
Batterikapasitet (Wh)540
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBH i-Remote
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Sport
SykkelassistanseJa
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY