• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh El Mtb Ilynx Trail Carbon 8.7 Kobber-Kobber-Kobber

Bh El Mtb Ilynx Trail Carbon 8.7 Kobber-Kobber-Kobber
Beskrivelse

Underholdende eMTB som har funnet balansen mellom lekenhet og aggressivitet

Den underholdende BH iLynx Trail Carbon 8.7 hjelper deg med å finne balansen mellom lekenhet og aggressivitet. Denne sykkelen vil gi deg et tydelig overtak, og verken din mentale tilstand eller fysiske form vil spille noen rolle... du kan fokusere på å tråkke fra syklister 20 år yngre med et avslappet smil. Grunnoppskriften består av slaglengder på 150/150mm med overbevisende kinematikk, kombinert med en kraftig elmotor som kan tredoble din egen pedalkraft og som fokuserer både på lav vekt og kraftig elektrisk ytelse med lang rekkevidde. Resultatet? En livlig, underholdende og utholdende eMTB som uten problem takler ujevnt terreng og lar deg dra nytte av all den kunnskapen spanske BH har samlet gjennom sin mer enn 110 år lange historie.

Nøkkelen til suksess!

  • Underholdende stisykkel med en geometri som har funnet balansen mellom lekenhet og aggressivitet
  • Fulldempet ramme helt i karbon (Balistic Carbon Layup) med progressiv kinematikk
  • Vridningssikker konstruksjon med HCIM (Hollow Core Internal Moulding) og lav vekt (1.975 gram)
  • Relativt korte kjedestag (451mm) i kombinasjon med en 66 graders styrevinkel
  • Stigeometri som tilbyr smidig manøvrerbarhet oppover og fantastisk stabilitet på tekniske utforkjøringer
  • High-end dempere fra FOX med slaglengder på 150/150mm tilpasset stisykling
  • Let og kraftig elmotor fra BH (2EXMAG) med et dreiemoment på 65Nm og opptil 300% assistanse
  • Batteri som er fullt integrert i diagonalrøret med 540 Wh og tilbyr en rekkevidde på opp til 130 km
  • Slagkraftig 1x-drivverk med 12 gir fra Shimano (Deore/XT) som sjelden byr på problemer
  • Hydrauliske skivebremser med 4-kaliper fra Shimano (XT) som matcher fartskapasiteten
  • High-end hjulsett med hurtigkvalitetsdekk fra Maxxis (Minion) med 2,5/2,4" bredde
  • BlockLock System minimerer risikoen for skader på både ramme og gaffel
  • Dropper Post fra Race Face (DP Aeffect) som tillater deg å senke setet mens du er i fart
  • Du styrer hele oppsettet gjennom en elegant cockpit fra BH med integrert kabelføring
  • Kompatibelt med FIT-systemet - Skjult i styrestammen kan du plassere de viktigste verktøyene

Fulldempet ramme i karbon med magisk lenkesystem og leken stigeometri

Hele skapelsen er bygget rundt en fulldempet ramme i toppklasse karbon, og akkurat som på alle BHs konkurransedyktige rammer, bruker de HCIM (Hollow Core Internal Moulding) som muliggjør en high-end konstruksjon hvor vekten er holdt på et minimum (1.975 gram). Dette kraftige bygget har en geometri som har funnet balansen mellom lekenhet og aggressivitet, og en vridningssikkerhet som sikrer imponerende kraftoverføring. Dette, kombinert med en eksemplarisk lavt tyngdepunkt, gir enestående stabilitet selv i høye hastigheter.

Det litt magiske lenkesystemet gir en demping som leverer progressiv kinematikk som imponerer på alle plan. Resultatet er enestående markkontakt med en ekstremt smidig følelse kombinert med effektiv kraftoverføring, sykkelen responderer raskt når du ønsker å øke tempoet og sørger samtidig for at du med full kontroll kan håndtere utfordrende sporsvalg på en forbløffende enkel måte. Og i kombinasjon med en generøs slaglengde (150mm) skapes en allsidig manøvrerbarhet med bevart tråkkeffektivitet i mindre krevende terreng. Den fulldempede rammen er utvilsomt funksjonell og leverer en finjustert balanse mellom stivhet og styrke som gjør at den oppleves som både leken, smidig og aggressiv.

Rammen har en elegant integrert kabelføring hvor alle kabler er godt beskyttet mot fysisk påvirkning inne i rammen, dette gir betydelig lavere luftmotstand og gjør vedlikeholdet (spesielt rengjøringen) mye enklere. Den er selvsagt tilpasset for through-aksler (BOOST), dvs. ekstra bred for- og bakaksel som gir større avstand mellom eikfestene ved navet, noe som igjen resulterer i et stivere hjul for maksimal kontroll. Til sist, men ikke minst, er en sykkel med intern kabelføring også mye penere å se på.

Atletisk elmotor med dynamisk kjørefølelse og kraftfullt dreiemoment

Kraften kommer fra en atletisk elmotor fra BH (2EXMAG - Gen.2) som leverer et dreiemoment på 65Nm og maksimalt turtall på 110 rpm. Motoren drives av et kraftfullt (540 Wh) og fullstendig integrert batteri med en velbeskyttet plassering i diagonalrøret, og leverer en imponerende mengde miljøvennlig kraft som gir deg ekstra drivkraft opp til maksfarten på 25 km/t. Du kan selvfølgelig sykle mye raskere enn dette, men da må resten av arbeidet gjøres med hjelp av gravitasjon eller god gammeldags muskelkraft. Hele drivpakken (både motor og batteri) er dessuten sentrert i den nedre delen av rammen. Dette skaper et eksepsjonelt lavt tyngdepunkt som gir fantastisk balanse, stabilitet og rask manøvreringsevne.

Det kraftige elektriske systemet er ikke bare utrolig lett (2.1 kg), men har også fantastisk respons. Men minst like imponerende er elmotorens smidige følelse som skaper en dynamisk sykleopplevelse ved hvert pedaltråkk. Dette skyldes i stor grad de tre høykvalitets kraftsensorer, og i praksis betyr det at rolig og varsom tråkking gir deg en myk og rolig assistanse. Men pedaltråkker du raskere, og spesielt hardere, får du en betydelig kraftigere assistanse. Hele pakken har et imponerende lavt lydnivå og gir en solid følelse av kraftoverføring, og det beste av alt er at det skjer med sømløs harmoni og høy effektivitet.

Legg til en hendig iRemote som ved hjelp av fargerike LED-indikatorer viser hvilken av de fire forskjellige driftsmodusene du har valgt for øyeblikket, du kan velge mellom Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) eller Boost (+300%). Alt styres via iRemote, en håndterlig liten kontroll med lett tilgjengelig plassering på styret, designet for å være beskyttet hvis en ulykke skulle skje. Ved hjelp av iRemote kan du også koble til via ANT+ og Bluetooth til din Garmin-enhet og utnytte programmer basert på for eksempel dreiemoment eller puls. Og med BHs iConnect-app kan du koble til din smarttelefon og styre flere ulike funksjoner... like enkelt som genialt!

Slagkraftig 1x-drivverk som sjelden byr på problemer, styrt via et elegant cockpit

Under "motorkåpen" sitter et slagkraftig 1x-drivverk fra Shimano (Deore/XT), det handler om 12 mekanisk styrte gir som sjelden gir problemer. Spansk design på høyt nivå utelukker middelmådige komponenter, og hjertet i sykkelen er en 34-tanns enkelklinge kombinert med et 12-delt kassett (10-51T) som gir et imponerende bredt girutvalg hvor fokuset ligger på høy effektivitet og pålitelighet. Du styrer hele riggen via et slankt cockpit fra BH, som også har fullintegrert kabelføring og er kompatibel med smarte FIT-systemet - skjult i styrstammen for plassering av de viktigste verktøyene, noe som kan utgjøre forskjellen på om du krysser mållinjen først eller ikke.

High-end dempere som garanterer at du kan kjøre utrolig raskt

Foran finner du en pålitelig gaffel fra FOX (36 FLOAT Performance) og bak håndteres dempingen av kvalitetssikrede FOX (FLOAT X Performance), med 150 mm slaglengde og høy grad av justeringsmuligheter, slik at du enkelt kan tilpasse sykkelen etter dine øyeblikkelige behov. De har selvfølgelig lockout som styres via lett håndterlige kontroller, noe som gir deg et bredere bruksområde og muligheten til å kjøre like fort på ujevnt terreng som på hardpakket grus. En enkel og smidig oppsett som gjør sykkelen tilpasningsbar etter forholdene.

Teknisk krevende løyper i dag (alt fra glatt XC til ujevn DH) krever nesten at sykkelen er utstyrt med en høydejusterbar setepinne. Og selvfølgelig kommer denne sykkelen utstyrt med en Dropper Post fra Race Face (DP Aeffect), noe som gir deg mye ekstra manøvreringsrom ved at du kan senke setet i fart og holde det ute av veien når du kontrollert farer nedover bakkene.

Robust hjulsett med tempoestablerte dekk og kraftige skivebremser

Det high-end hjulsettet fra Race Face (Arc 30 TR) har aluminiumsfelger og ruller på tempoetablerte kvalitetsdekk fra Maxxis (Minion Terra EXO TR), disse allsidige 29-tommerne med 2,5/2,4" bredde kjennetegnes av imponerende grep kombinert med stor fartsglede. Når farten øker, stiger også kravene til bremseevnen, derfor er sykkelen utstyrt med ekstra kraftige hydrauliske skivebremser med 4-kaliper fra Shimano (XT), som matcher fartsressursene og sørger for topp bremseevne året rundt, uansett om det er gjørmete, regnfullt eller slapseføre.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106508-O362
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeCOPPER-COPPER-COPPER
Knutenummer0106508
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
PersonaliseringTerrengsykling
ModellserieBH iLynx Trail
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)0
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemBH
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
ModellserieBH iLynx Trail
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

150 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakdemper-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Bakdempervandring 

Bakdempervandring

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

150 mm
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon61-622, 63-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

130 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriNei
Batterikapasitet (Wh)540
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBH i-Remote
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Sport
SykkelassistanseJa
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY