• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh El Mtb Ilynx Race 7.8 Blå-Kobber-Kobber

Bh El Mtb Ilynx Race 7.8 Blå-Kobber-Kobber
Beskrivelse

High-end speed monster med den rette balansen mellom stabilitet og aggressivitet

Det underholdende speed monsteret BH iLynx Race 7.8 er skreddersydd for XC/XM/DC og hjelper deg å finne den perfekte balanse mellom stabilitet og aggressivitet. Denne kraftfulle sykkelen vil gi deg et klar overtak, uavhengig av din mentale tilstand eller fysiske form... du kan helt fokusere på å distansere deg fra 20 år yngre syklister med et avslappet smil. Kjernen i sykkelen er lagd av slaglengder på 120/120mm med imponerende kinematikk, i tillegg er den utstyrt med en elektrisk motor med et dreiemoment på 65Nm som kan tredoble din pedalassistanse og fokuserer på vekt, kraft og rekkevidde. Resultatet? En rask, livlig og langvarig eMTB som problemfritt manøvrerer ujevnt underlag og lar deg dra nytte av den kunnskapen som spanske BH har opparbeidet gjennom sin mer enn 110-årige historie. 

Nøkkelen til suksess!

  • Et underholdende fartvidunder med en geometri som finner den perfekte balansen mellom stabilitet og aggressivitet 
  • Fullt dempet ramme i toppkvalitets karbonfiber med overbevisende kinematikk 
  • Vridningsstiv konstruksjon med HCIM (Hollow Core Internal Moulding) og lav vekt (2.065 gram)
  • Korte kjedestag (453mm) og en styringsvinkel på 68,5 grader gir en sti-sentrert geometri
  • Luftdempere av høy kvalitet fra FOX med slaglengder på 120 mm tilpasset for XC/XM/DC
  • En lett og kraftig elektrisk motor fra BH (2EXMAG) med et dreiemoment på 65 Nm og opptil 300% assistanse
  • Et batteri fra BH integrert i diagonalrøret med 540 Wh som gir en rekkevidde på opptil 130 km
  • Konkurranseklar 1x-drivlinje med 12 ganger fra Shimano (XT) som sjelden feiler
  • Hydrauliske skivebremser med 4-kolvs kalipere fra Shimano (XT) som matcher sykkelens fartspotensial
  • Eksklusivt hjulsett fra BH (Evo A30 Alu TR) med felger i høykvalitets aluminium
  • Raske, kvalitetsdekk fra Maxxis (Ardent/Ikon) med en bredde på 2.2 tommer
  • BlockLock System for å minimere risikoen for irriterende skader på både ramme og gaffel
  • Dropper Post fra BikeYoke (DIVINE) som gjør at du kan senke setet mens du sykler 
  • Styring gjøres via en sleek cockpit fra BH med elegant integrert kabelføring
  • Kompatibilitet med FIT system - Verktøyene du trenger skjult i styrestammen 

Fullt dempet ramme med sti-spesifikk geometri og split pivot kobling 

Konstruksjonen bygger på en fullt dempet ramme av toppkvalitets karbonfiber og bruker HCIM (Hollow Core Internal Moulding), som muliggjør en premium konstruksjon hvor vekten har blitt holdt på et minimum (totalt 2.065 gram inkl. demper). Denne robuste oppbyggingen har en geometri som utbalanserer stabilitet og aggressivitet samt vridningsstivhet som sikrer imponerende kraftoverføring, som kombinert med et førsteklasses lavt tyngdepunkt gir fremragende stabilitet selv ved høye hastigheter... ikke overraskende at sykkelen brukes i XC World Cup.

Den nesten magiske koblingen, Split Pivot System, gir en demping som gir fremgangsrik kinematikk og imponerer på alle nivåer. Resultatet er enestående markkontakt med en ekstremt sensitiv følelse kombinert med effektiv kraftoverføring, rask respons når du ønsker å øke farten og samtidig mulighet for å kontrollere utfordrende sporvalg på en forbausende enkel måte. Kombinasjonen av godt balanserte slaglengder (du kan velge mellom 120 eller 100 mm) skaper en smidig håndterbarhet og effektivitet selv i mindre krevende terreng. Den fullt dempede rammen er utvilsomt funksjonell og leverer en finjustert balanse mellom stivhet og styrke som gjør den både smidig, effektiv og aggressiv.

Rammen har en elegant integrert kabelføring hvor alle kabler er godt beskyttet mot fysisk påvirkning inne i rammen, noe som resulterer i betydelig lavere luftmotstand og forenkler vedlikehold (spesielt rengjøring). Den er selvfølgelig designet for gjennomgående aksler (BOOST), dvs. en ekstra bred front- og bakaksel som tillater større avstand mellom spikrefester ved navet som igjen gir et stivere hjul for maksimal kontroll. Og sist, men definitivt ikke minst, en sykkel med intern kabelføring ser mye penere ut.

Atletisk elektrisk motor med dynamisk kjørefølelse og kraftig dreiemoment

Kraften leveres av en atletisk elektrisk motor fra BH (2EXMAG - Gen.2) som gir et dreiemoment på 65 Nm og maksimal kadanse på 110 omdreininger/min. Motoren drives av et kraftigt (540 Wh) og fullstendig integrert batteri som er godt beskyttet i diagonalrøret, og gir massevis av miljøvennlig råkraft for imponerende ekstra styrke opp til hastigheter på maksimalt 25 km/t. Du kan selvfølgelig tråkke raskere enn dette, men resten av arbeidet må da gjøres med hjelp av gravitasjonen eller god gammeldags muskelkraft. Hele drivpakken (både motor og batteri) er dessuten plassert sentralt i rammens nedre del, noe som skaper et idealt lavt tyngdepunkt som igjen gir fantastisk balanse, stabilitet og kvikk manøvrerbarhet.

Det kraftfulle elsytemet er ikke bare lett (2.1 kg) men også svært responsivt, og elmotorens sensitive natur gir en dynamisk sykkelopplevelse for hvert tråkk. Dette skyldes i stor grad de tre høykvalitets kraftsensorer, og i praksis betyr dette at når du tråkker forsiktig får du myk assistanse. Men hvis du tråkker raskere og sterkere, får du meget kraftigere assistanse. Hele settet har et imponerende lavt støynivå og leverer en solid kraftoverføring i harmoni med høy effektivitet.

I tillegg kommer en smidig iRemote som med tydelige fargeindikatorer viser hvilken av de fire forskjellige driftsmodusene du har valgt, du kan velge mellom Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) eller Boost (+300%). Du styrer alt gjennom iRemote, et hendig og lett tilgjengelig kontrollpanel plassert på styret, designet for å tåle en støt om ulykken skulle inntreffe. Med iRemote kan du også koble til via ANT+ og Bluetooth til din Garmin-enhet og benytte programmer basert på for eksempel dreiemoment eller hjertefrekvens. Og med BH´s iConnect-app kan du koble til din smarttelefon og styre forskjellige funksjoner... like enkelt som det er genialt!

Konkurranseklar 1x-drivlinje som sjelden gir problemer og styres via en slank cockpit 

Under panseret finner du en konkurransedyktig 1x-drivlinje fra Shimano (XT), som i korte trekk består av 12 mekanisk styrede gir som sjelden gir problemer. Spansk design på høyt nivå betyr naturligvis ingen middelmådige komponenter, og hjertet i oppsettet er et kranksett med en 34-tanns enkelkrans fra FSA kombinert med et 12-delt kassett (10-51T) som tilbyr en bred utveksling med fokus på høy effektivitet og pålitelig ytelse. Du styrer hele systemet via en elegant cockpit fra BH, som også er fullstendig integrert med kabelføring og kompatibel med det smarte FIT-systemet - skjult i styrstammen der du kan plassere nødvendige verktøy, noe som kan være forskjellen på om du krysser mållinjen først eller ikke.

Høykvalitetsdemperne sikrer at du kan kjøre ekstremt raskt

I fronten finner du en pålitelig gaffel fra FOX (34 FLOAT Factory SC) og bak håndteres dempingen av de kvalitetssikre FOX (FLOAT DPS Performance), demperne tilbyr 120 mm slaglengde og et bredt spekter av justeringsmuligheter, så du enkelt kan tilpasse sykkelen etter dine behov. Selvfølgelig er det lockout som styres via lett tilgjengelige kontroller, som gir deg et bredt bruksområde og muligheten til å cruising nedoverbakker eller på hardpakket grusvei. En lett anvendelig og smidig oppsett gjør sykkelen justerbar for øyeblikkets forhold. 

Teknisk utfordrende løyper i dag (det gjelder for XC, Marathon og Down Country) krever nesten en høydejusterbar setepinne. Og selvfølgelig kommer denne sykkelen utstyrt med en Dropper Post fra BikeYoke (DIVINE), som praktisk talt tilbyr ekstra manøvreringsplass ved at du kan senke setet under kjøring og ha den ute av veien mens du flyr kontrollert nedoverbakker.

Topptilkvalitetshjulsett med hurtiggående dekk og kraftfulle skivebremser 

Det kvalitetsrike hjulsettet fra BH (Evo A30 Alu TR) med aluminiumsfelger ruller på hurtiggående dekk av toppkvalitet fra Maxxis (Ardent MaxxSpeed EXO TR/Ikon MaxxSpeed EXO TR), disse grepssikre 29-tommerne med 2.2" bredde karakteriseres av ekstrem fartsglede kombinert med enestående grep i svingene.

Når farten øker, øker også behovet for bremsekraft. Derfor er sykkelen utstyrt med kraftige hydrauliske skivebremser med 4-kolvs kalipere fra Shimano (XT) med 180mm bremsskiver som matcher sykkelens fartsressurser og sikrer topp bremseevne hele året, uavhengig av om det er sølete, regntungt eller slapsefylt på stiene. 

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106503-O372
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeBLUE-COPPER-COPPER
Knutenummer0106503
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
PersonaliseringTerrengsykling
ModellserieBH iLYNX RACE
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)17,6
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemBH
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano XT
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
ModellserieBH iLYNX RACE
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

120 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakdemper-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Bakdempervandring 

Bakdempervandring

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

120 mm
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon56-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

130 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriNei
Batterikapasitet (Wh)540
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBH i-Remote
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Sport
SykkelassistanseJa
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY