• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh El Mtb Ilynx Race 7.7 Blå-Kobber-Kobber

Bh El Mtb Ilynx Race 7.7 Blå-Kobber-Kobber
Beskrivelse

Underholdende fartsvidunder som gir deg seiersfølelsen hver eneste gang

Det underholdende fartsvidunderet BH iLynx Race 7.7 er skreddersydd for XC/XM/DC og hjelper deg å finne den perfekte balansen mellom stabilitet og aggressivitet. Denne kraftige sykkelen vil sørge for at du alltid har en fordel, uavhengig av din mentale eller fysiske tilstand... du kan enkelt fokusere på å sykle fra syklister 20 år yngre med et avslappet smil. Kjernen består av vandring på 120/120mm med imponerende kinematikk, den er også utstyrt med en elektrisk motor med 65Nm dreiemoment. Denne motoren kan tredoble din pedalkraft, med fokus på vekt, kraft og rekkevidde. Resultatet? En rask, livlig og holdbar eMTB som takler utfordrende terreng uten problemer, lar deg dra nytte av BHs spanske ingeniørkunst samlet gjennom mer enn 110 år.

Nøkkelen til suksess!

  • Underholdende fartsvidunder med geometri som balanserer stabilitet og aggressivitet 
  • Fullt dempet karbonramme med imponerende kinematikk 
  • Torsjonsstivt design med HCIM-teknologi (Hollow Core Internal Moulding) og lav vekt (2.065 gram)
  • Korte kjedestag (453mm) og en styrevinkel på 68,5 grader gir en trail-spesifikk geometri
  • Luftdempere av høy kvalitet fra FOX tilpasset XC/XM/DC, med 120 mm vandring
  • En kraftig og lett elektrisk motor fra BH (2EXMAG) med 65 Nm dreiemoment og inntil 300% assistanse
  • Et BH-batteri integrert i diagonalrøret med 540 Wh kapasitet og opptil 130 km rekkevidde
  • En kraftig 1x-drivlinje fra Shimano (Deore/XT) med 12 gir som sjelden svikter
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra SRAM (DB8) med fire stempler tilpasset fartsressurser
  • Et førsteklasses hjulsett fra Race Face (AR 30 TR) med robuste aluminiumsfelger
  • Raske kvalitetsdekk fra Maxxis (Ardent/Ikon) med 2.2" bredde for ypperlig grep
  • BlockLock-systemet minimerer risikoen for skader på både ramme og gaffel
  • En Dropper Post fra Race Face (DP Aeffect) som lar deg senke setet mens du sykler
  • Kontrollert gjennom en elegant cockpit fra BH med pent integrert kabling
  • Kompatibel med FIT-systemet - Skjult i styrestammen kan du oppbevare nødvendige verktøy 

Fullt dempet ramme med fokus på trail-geometri og Split Pivot-kobling 

Hele oppbygningen er basert på en fullt dempet karbonramme. Akkurat som alle BHs konkurranseklare rammer, benyttes HCIM-teknologi for å oppnå en high-end konstruksjon med minimal vekt (totalt 2.065 gram inkludert demper). Dette kraftpakken har en balansert geometri mellom stabilitet og aggressivitet, samt torsjonsstivhet som sikrer bemerkelsesverdig kraftoverføring. Dette kombinert med et lavt tyngdepunkt gir eksepsjonell stabilitet, selv ved svært høye hastigheter... ikke rart den konkurrerer i XC World Cup.

Den unike Split Pivot-systemet gir en demping som gir en progressiv kinematikk og imponerer stort. Resultatet er fantastisk kontakt med underlaget og en ekstremt følsom respons kombinert med effektiv kraftoverføring. Den raske responsen når du ønsker å øke farten og muligheten til enkelt å navigere på utfordrende stier er bemerkelsesverdig. Videre skaper kombinasjonen av balanserte vandringer (mulighet for både 120 og 100 mm) en smidig manøvrerbarhet og effektiv pedalkraft, selv på mindre krevende terreng. Den fulltdempede rammen fungerer uten tvil utmerket, den leverer en fint avstemt balanse mellom stivhet og styrke som gjør den både smidig, effektiv og aggressiv.

Rammen har elegant integrert kabelføring som beskytter kablene mot fysiske skader inne i rammen. Dette reduserer luftmotstanden betydelig og forenkler vedlikeholdet (spesielt rengjøringen). Selvfølgelig er den tilpasset gjennomgående aksler (BOOST), noe som gir et stivere hjulsett og maksimal kontroll. Til slutt, sykler med intern kabelføring ser rett og slett bedre ut.

Atletisk elektrisk motor med dynamisk kjørefølelse og kraftig dreiemoment

Kraften kommer fra en atletisk elektrisk motor fra BH (2EXMAG - Gen.2) med 65 Nm dreiemoment og en maksimal kadens på 110 rpm. Den drives av et kraftig (540 Wh) og helintegrert batteri plassert beskyttende i diagonalrøret, som gir mye miljøvennlig drivkraft og imponerende ekstra styrke i hastigheter opp til 25 km/t. Du kan selvsagt sykle raskere enn dette, men da er det opp til tyngdekraften eller din egen muskelkraft. Den sentrale plasseringen av drivsystemet gir et lavt tyngdepunkt, noe som resulterer i uovertruffen balanse og stabilitet, samt rask manøvrering.

Det effektive el-systemet er ikke bare utrolig lett (2.1 kg) men også svært responsivt. Den elektriske motorens følsomme respons skaper en dynamisk sykkelopplevelse ved hvert pedaltråkk. De avanserte kraftsensorene sørger for at du får myk assistanse ved rolig tråkking, og mer kraftfull assistanse når du tråkker hardere. Systemet har lav støy, gir en solid følelse av kraftoverføring, og alt dette skjer i perfekt harmoni og med høy effektivitet.

En smidig iRemote lar deg gjennom tydelige fargeindikatorer velge mellom fire forskjellige driftsmoduser; Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) eller Boost (+300%). Alt styres via iRemote, et enkelt, lett tilgjengelig reglage på styret. Via iRemote kan du også koble til via ANT+ og Bluetooth til din Garmin-enhet for å ta i bruk apper basert på dreiemoment eller hjertefrekvens. Med BHs iConnect-app kan du forbinde til din smarttelefon og styre mange forskjellige funksjoner... like enkelt som genialt!

Kraftig 1x-drivlinje som sjelden feiler, styrt av en slank cockpit 

En kraftpakke av en 1x-drivlinje fra Shimano (Deore/XT) ligger under "motorkåpen", bestående av 12 mekaniske gir som sjelden byr på trøbbel. Spansk design av høy kvalitet inkluderer selvfølgelig ikke middelmådigheter, og kjerneelementet er et veivparti med en 34-tannet enkeltrinse kombinert med en 12-delt kassett (10-51T). Dette gir et bredt utvekslingsspekter med fokus på høy effektivitet og pålitelighet. Hele systemet styres via en slank cockpit fra BH, med komplett integrert kabelføring og er også kompatibelt med det smarte FIT-systemet. Skjult i styrestammen, der du kan lagre essensielle verktøy, som kan være avgjørende for om du krysser mållinjen først.

Avanserte dempere som lar deg kjøre ekstremt raskt

I front finner du en pålitelig gaffel fra FOX (34 FLOAT Performance) og bak tar FOX (FLOAT DPS Performance) seg av dempingen. Dempere med 120 mm vandring og omfattende justeringsmuligheter lar deg tilpasse sykkelen etter dine behov der og da. De har selvsagt lockout-styring for et bredere bruksområde, og gir deg muligheten til å sykle like raskt på teknisk utfordrende nedoverbakker som på komprimerte grusveier. En enkel og fleksibel løsning som gjør sykkelen tilpassningsdyktig til de rådende forholdene.

I dagens teknisk krevende løyper (gjelder både XC, Marathon og Down Country) er en høydejusterbar setepinne nærmest et krav. Selvfølgelig kommer denne sykkelen med en Dropper Post fra Race Face (DP Aeffect), som gir deg mye ekstra manøvreringsrom ved at du kan senke setet i fart - vekk fra veien mens du kontrollert suser nedover bakker.

Robust hjulsett med tempo-fylte dekk og effektive skivebremser 

Det robuste hjulsettet fra Race Face (AR 30 TR) med aluminiumsfelger er dekket av raske, kvalitetssikre dekk fra Maxxis (Ardent MaxxSpeed EXO TR/Ikon MaxxSpeed EXO TR). Disse grepssikre 29-tommerne med 2.2" bredde preges av en ekstrem fartsglede kombinert med imponerende kurvegrep.

Når farten øker, øker også kravene til bremsekraft. Derfor er sykkelen utstyrt med kraftige hydrauliske skivebremser fra SRAM (DB8) med 200mm bremseskiver, perfekt tilpasset sykkelens fartspotensial og sikrer deg topp bremseytelse året rundt, uavhengig av om løypene er gjørmete, regntunge eller dekket av slaps.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106502-O372
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeBlue-Copper-Copper
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
PersonaliseringTerrengsykling
ModellserieBH iLYNX RACE
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Vekt (ifølge produsenten)19,1
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens fargeBLUE-COPPER-COPPER
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
ForhjulsgaffelFOX 34 FLOAT Performance 120mm 15QR
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Vandring foran 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

120 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
BakdemperFOX FLOAT DPS Performance
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Vandring bak 

Vandring bak

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

120 mm
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
Årsmodell2023
Hjul
HjulRace Face Ar 30 TR
ForhjulsnavBH
BaknavBH
FordekkMaxxis Ardent TPI120 MaxxSpeed EXO TR 29X2,2
BakdekkMaxxis Ikon TPI120 MaxxSpeed EXO TR 29X2,2
Dekkdimensjon56-622
Drivverk
GirspakerShimano Deore
BakgirShimano XT 12sp
KranksettFSA 34T-165mm
KjedeShimano CNM6100
KassettSHIMANO CSM6100 12SP (10-51T)
Komponenter
ForbremseSram DB8 4 Piston 200mm
BakbremseSram DB8 4 Piston 200mm
StyrelagerAcros AIF-560 ICR BL.
StyreBH MTB Lite Alloy Riser 780mm
StyrestemBH Evo 31 Fit
SetepinneRace Face DP Aeffect 31,6
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
Motor
MotorBH 2EXMAG
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

130 km
Elektrisk systemBH
Batteri
BatteriNR System
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriNei
Batterikapasitet (Wh)540
Spenning-
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Lader inkludert?-
Visning
VisningBH i-Remote
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Sport
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Håndtak/StyretapeErgon GE10
SetePrologo Proxim W350 Stn
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

 

LIKNENDE PRODUKTER

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY