• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh El Mtb Atom Lynx 8.1 Rød-Svart-Rød

Bh El Mtb Atom Lynx 8.1 Rød-Svart-Rød
Beskrivelse

Ekstremt allsidig eMTB med atletisk elektrisk drift og pålitelig fremkommelighet

Den fullstendig dempede allrounderen BH Atom Lynx 8.1 og dens atletiske drivlinje leverer massevis av kraft samt ekte kjøreglede, uavhengig av hvor mange watt du tilfeldigvis har igjen i beina. Det perfekte verktøyet for deg som ønsker et eventyrlig eMTB med masse deilig trøkk i pedalene. Modellen er absolutt ikke begrenset til glatte underlag, men dens allsidige fremkommelighet er en av de aller fremste egenskapene. Takket være robuste hjul med solid volum og dempere med generøse slaglengder (150/140 mm), tar den seg frem i alle tenkelige miljøer med komfort. Ja, den trives nesten like godt i betongjungelen som på utfordrende stier i skandinavisk fjellterreng. Dens moderne design er utvilsomt ledende, og den er utstyrt med en slagkraftig 11-girs drivlinje, en kraftig elektrisk motor og effektive hydrauliske skivebremser som fungerer i alle vær.

Nøkkelen til suksess!

  • Underholdende eMTB som tilbyr den rette balanse mellom hastighet, komfort og fremkommelighet
  • Fullstendig dempet aluminiumsramme som uten problemer tåler svært harde påkjenninger 
  • Foran demper fra Rock Shox (Recon RL) med en slaglengde på hele 150 mm
  • Bakre demper fra Rock Shox (Deluxe Debonair) med raus slaglengde på 140 mm
  • Kraftfull elmotor fra BH (1E-36V) som yter et dreiemoment på opptil 80 Nm
  • Batteri som er helt integrert i diagonalrøret med hele 500 Wh og tilbyr en rekkevidde på opp til 105 km
  • Slagkraftig 1x-drivlinje med 11 gir fra kvalitetssikrede Shimano (Deore) som sjelden byr på problemer
  • Robuste 29-tommere som ruller på 2,35-tommer brede kvalitetsdekk fra Maxxis (Forekaster) 
  • Kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT420) med pålitelig ytelse i all slags vær

Skulpturelt aluminiumschassis med former som gir en finstemt balanse

Det skulpturelle chassiset består av en toppkvalitets ramme i aluminium med moderne former, et batteri som er fullt integrert i diagonalrøret, praktisk intern kabelføring og en velbalansert geometri som er både komfortabel og gir full oversikt over omgivelsene. Dens markant utformede rammeprofil skaper en solid og robust følelse og vekker ubestridelig stor lyst. Men den fullstendig dempede rammen er ikke bare robust og elegant, den tilbyr også en finjustert balanse mellom stivhet og styrke, noe som gjør at den føles leken og smidig i bruk.

Det pålitelige koblingsdesignet skaper en opphengsmekanisme som leverer en klar progressiv kinematikk i dempingen. Dette betyr en følgende følelse med forbedret markkontakt sammen med en effektiv kraftoverføring, sykkelen responderer umiddelbart når du ønsker å akselerere, og den sørger for at du med full kontroll kan manøvrere gjennom utfordrende sporvalg. I kombinasjon med en generøs slaglengde på 140 mm, oppnås en økt manøvreringsevne i utfordrende terreng.

Demperkonfigurasjon som sikrer full kontroll og høy komfort

I fronten finner du en pålitelig gaffel fra Rock Shox (Recon RL) og også bak håndteres dempingen av kvalitetssikrede Rock Shox (Deluxe Debonair), demperne har slaglengder på 150/140 mm og generøse justeringsmuligheter, så du enkelt kan tilpasse sykkelen etter dagens behov. De justerbare demperne gir deg et bredere bruksområde og muligheten til å kjøre like raskt på tekniske utforkjøringer som på hardpakkede grusveier. En enkel å håndtere og eksepsjonelt smidig oppsett som gjør sykkelen tilpasningsdyktig etter øyeblikkets forhold.

Dagens teknisk krevende løyper (som dekker alt fra glatt XC til utfordrende DH) fordrer nesten en sykkel utstyrt med justerbar setepinne. Og selvfølgelig kommer denne sykkelen med en justerbar Dropper Post fra Kind Shock (Rage-i), noe som praktisk talt gir deg betydelig ekstra manøvrerbarhet ved at du kan senke setet mens du er i fart, og holde det ute av veien når du kontrollert svever nedover bakkene.

Atletisk elmotor med smidig kjørefølelse og kraftfullt dreiemoment

Kraften kommer fra en atletisk elmotor fra BH (1E-36V) som leverer et dreiemoment på opp til hele 80 Nm. Den drives av et kraftig (500 Wh) og fullstendig integrert batteri med en godt beskyttet plassering i diagonalrøret, og gir massevis av miljøvennlig råkraft, noe som sikrer deg en rekkevidde på opp til hele 105 km med maksimal hastighet på 25 km/t. Du kan selvfølgelig sykle raskere enn dette, men da må resten av arbeidet gjøres med god, gammeldags muskelkraft. Hele drivpakken (både motor og batteri) er også sentralt plassert i den nedre delen av rammen. Dette skaper et eksepsjonelt lavt tyngdepunkt som i sin tur gir fantastisk balanse, stabilitet og i tillegg rask manøvrerbarhet.

Det smidige elektriske systemet byr også på imponerende respons, men minst like imponerende er elmotorens dynamiske sykkelfølelse ved hvert tråkk. Dette skyldes i stor grad de kvalitative kraftsensorer, og betyr at når du tråkker rolig og forsiktig, mottar du en myk og rolig assistanse. Men hvis du i stedet tråkker raskere, og særlig kraftigere, får du en mer kraftfull assistanse. Hele systemet har en bemerkelsesverdig lav støynivå og leverer en solid følelse i kraftoverføringen, og det beste av alt, det skjer i sømløs harmoni og med pålitelig effektivitet.

Legg til en smidig X Display Lite som med klare indikatorer viser hvilken av de ulike driftsmodiene du har valgt for øyeblikket. Du kan velge mellom Off, Eco, Eco+, Sport eller Boost. Alt styres via et smidig og enkelt håndterbart kontrollpanel med lett tilgjengelig plassering og med et design som beskytter hvis uhellet er ute.

Slagkraftig 1x-drivlinje som sjelden skaper trøbbel og styres via en enkel cockpit

Under panseret finner du en slagkraftig 1x-drivlinje fra Shimano (Deore), som kort fortalt består av 11 mekanisk styrede gir som sjelden feiler. Spansk design på høyt nivå utelukker naturligvis middelmådige standarddeler, og hjertet i drivverket er en 34-tanns enkelkrans kombinert med en 11-delt kassett (10-51T) som tilbyr en utveksling med imponerende spenn, der fokuset ligger på høy effektivitet og pålitelig funksjon. Girskift håndteres også via et lettmanøvrert reglage som lar deg skifte gir uten at det kjennes det minste anstrengende. Du styrer hele drivverket via en cockpit som gir deg klar oversikt og som dessuten er eksepsjonelt enkel å håndtere uten unødvendig komplikasjoner.

Robust hjulsett med tempofylte dekk og kraftige skivebremser

Det robuste hjulsettet består av felger i aluminium som ruller på tempofylte kvalitetsdekk fra Maxxis (Forekaster), og disse allsidige 29-tommerne med 2,35" bredde karakteriseres av et imponerende grep kombinert med stor fartsglede. Når farten øker, stilles det større krav til bremseevnen, derfor er sykkelen utrustet med kraftige hydrauliske skivebremser med 4-kolvs kalipere fra Shimano (MT420) som matcher fartsressursene og sikrer at du har førsteklasses bremseytelse gjennom hele året, uavhengig av om det er gjørmete, regnfullt eller slapsfylt på stiene.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106501-O359
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeRED-BLACK-RED
Knutenummer0106501
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

29"
PersonaliseringTerrengsykling
ModellserieBH ATOM LYNX
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2023
Vekt (ifølge produsenten)25
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_GB
Elektrisk sykkelJa
Elektrisk systemBH
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

11-delt (1 x 11)
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
ModellserieBH ATOM LYNX
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

150 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakdemper-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Bakdempervandring 

Bakdempervandring

Det her med vandring på en mountainbike kan føles som en ekte jungel. En enkel måte å forklare det på er at jo lengre vandring sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm vandring er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk krevende terreng.

En sykkel med 120 mm vandring kan kanskje være det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant røtter og steiner. Disse syklene passer for alle motionister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm vandring eller mer er perfekt for deg som liker å ta deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i bikeparken og sykle nedover bakkene så fort du bare kan.

140 mm
Hjul
Forhjulsnav-
Baknav-
Eiker-
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon61-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
Motor
Motor-
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
80 Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

105 km
Batteri
Batteri-
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriNei
Batterikapasitet (Wh)500
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBH X Display Lite
AssistansenivåerBoost, Eco, Eco+, Sport
SykkelassistanseJa
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

Nyhet
0104960-N943
19 259 kr

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY