• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH BH Cyclocross Rx Team 5.0 Rød/Rød

BH Cyclocross Rx Team 5.0 Rød/Rød
Beskrivelse

Konkurranseklar cyclocross for kresne fartentusiaster som nekter å inngå kompromisser

Er du en kresen fartentusiast som ønsker å kunne trene og konkurrere med samme sykkel, så er den høykvalitets cyclocrossen BH RX Team 5.0 et selvsagt valg. Om du er på utkikk etter en toppmoderne karbonkonstruksjon hvor fokus er på lav vekt, optimal fremkommelighet, imponerende stabilitet og høye hastigheter på utfordrende underlag, da er du definitivt på riktig vei. Et kraftpakke av en hastighetsmaskin med imponerende spesifikasjoner for de fartsglade som søker en sykkel med ubegrenset kjøreglede. Den fungerer også utmerket for kresne landeveissyklister sin vintertrening eller for deg som pendler under ulike forhold. Takket være høykvalitets materialer, aggressive vinkler og avanserte produksjonsteknikker er denne kompromissløse sykkelen utrolig kjapp og imponerende holdbar... du kan nærmest krysse land uten at du trenger å bruke opp din verdifulle energi.

Nøkkelen til suksess!

  • Konkurranseklar ramme i karbon (RX Team Evo Carbon Monocoque) med avansert Hollow Core Carbon Technology
  • Stor karbongaffel (RX Team Evo 1.5") som leverer imponerende styrkefølelse og har rikelig med plass
  • Ekstremt slagkraftig elektronisk 1x-drivlinje med 11 smidige gir fra Shimano (GRX Di2)
  • Batteriet til de elektroniske Di2-girene er elegant gjemt inni selve setepinnen
  • Kraftig kranksett fra FSA (Omega 40 Mono) som gir direkte kraftoverføring uten å tilføye unødvendig vekt
  • Kraftfulle hydrauliske skivebremser (GRX Hydra) med flatmount gir konsekvent bremseevne under alle forhold
  • Hjulsett fra Shimano (RS370 Disc Tubeless) med kvikke CX-dekk fra Michelin (MUD2) med 30 mm bredde
  • Rammens design gjør at du kan bruke noe bredere dekk (33 mm passer uten problemer)
  • Utviklet med utelukkende høykvalitetskomponenter fra BH, Prologo, og FSA
  • Festepunkter for flaskeholder og andre nødvendigheter om ønskelig

Potent ramme i karbon som bygger på avanserte teknologier

Vi kunne fylt sider med informasjon om den imponerende rammen, men velger å fremheve at et grundig utviklingsarbeid sikrer at den lette karbonrammen (RX Team Evo Carbon Monocoque) er utformet slik at du enkelt kan distansere konkurrentene. Høy hastighet, effektiv kraftoverføring, lav vekt og stabil retningsevne er prioriterte egenskaper. Dette oppnås gjennom en avansert geometri med de riktige vinklene (du finner alle mål og vinkler blant bildene) i kombinasjon med BH´s avanserte Hollow Core Carbon Technology. Enkelt forklart dreier det seg om en førsteklasses konstruksjon som oppnås ved å bruke høyt indre trykk i støpeformen for å presse sammen materialene, noe som eliminerer trykkvariasjoner, luftbobler og andre feil som ellers kan oppstå.

Hver minste detalj på denne fullt ut konkurranseklare rammen er nøye overveid, og selvsagt er den også forsynt med dedikerte festepunkter for flaskeholder og annet småutstyr om ønskelig. Foran finner du en skarp gaffel, også den i karbon (RX Team Evo 1.5"), som bidrar til å dempe vibrasjoner samt skaper en stabil kjøreopplevelse og optimaliserer styringspresisjonen. Legg til dette et mangfoldig bukkestyre samt brede nav med gjennomgående aksler, en kombinasjon som utgjør grunnlaget for sykkelens smidige manøvrerbarhet og den pålitelig robuste følelsen som hjulene leverer.

Slagkraftig 1x-drivlinje som byr på imponerende fartressurser

Under kåpen finner du en svært kraftig 1x-drivlinje fra kvalitetssikre Shimano (GRX Di2), som kort fortalt består av 11 pålitelige gir som styres via en smidig elektronisk bryter. En helt nyskapende drivlinje som nesten aldri gir problemer, og som stadig roses for sin tydelige og behagelige følelse under girskifte. En klok detalj er at det integrerte Di2-batteriet er diskret skjult inne i setepinnen, en løsning som både beskytter det mot fukt og samtidig gjør installasjonen lekende lett.

Design av høy kvalitet utelater alle former for middelmådige produkter, og den anerkjente japanske drivlinjen er kombinert med et solid kranksett fra FSA (Omega 40 Mono) med enkel klinge (40T) samt en 11-delt kassett (11-42T) fra Shimano (SLX), noe som sammen tilbyr et utvekslingsspekter med imponerende rekkevidde, samtidig som det er lagt stor vekt på driftssikkerhet. Kassetten er dessuten optimalt stegdelt, noe som sikrer at du kan opprettholde høy fart på variert underlag og i ulike stigninger. For øvrig dreier det seg utelukkende om kvalitetskomponenter fra velrenommerte produsenter (Prologo og BH).

Høykvalitets hydrauliske skivebremser med overbevisende bremsekraft

Når farten øker, øker også kravene til bremsekraft, og det er derfor denne sykkelen er utstyrt med høykvalitets hydrauliske skivebremser med Direct Mount fra Shimano (GRX Hydra). Dette sikrer minimalt vedlikeholdsbehov og gir deg tilgang til imponerende bremsekraft hele året, uavhengig av om det er tørt, vått eller slaps på veiene.

Hjulsett med dekk som håndterer alt fra glatt asfalt til svært utfordrende underlag

Hele konstruksjonen ruller på et skarpt hjulsett fra Shimano (RS370 Disc Tubeless) som er utstyrt med et par 30 mm brede kvalitetsdekk fra Michelin (MUD2), raskt gripende gummi som gjør at du kan suse frem på alt fra glatt asfalt til svært utfordrende underlag uten å måtte bekymre deg for kjedelige uforutsette hendelser. Rammedesignen tillater bruk av litt bredere dekk (33 mm passer uten problemer) og du kan naturligvis utstyre sykkelen med piggdekk om vinteren, eller hvorfor ikke legge på et sett med smalere slicks hvis du primært skal sykle på glatte underlag... valget er helt og holdent opp til deg!

Velbygget spansk cyclocross for sta vinnere som stiller høye krav

Dette er en nesten selvsagt kombinasjon for sta vinnere som er på jakt etter den optimale balansen mellom lav vekt, høy hastighet og optimal fremkommelighet samt stabil kursstabilitet. En eksepsjonelt godt bygget spansk sykkel med bredt register og perfekt utseende som leverer overbevisende kontroll og høy pålitelighet... og det uavhengig av årstid, underlag eller værforhold. Kort sagt - Kanskje den ultimate racersykkel for vårt vekslende nordiske klima?

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069193-5836
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeRed/Red
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0069193
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringLandeveissykling
ProduktserieBH RX Team
ModellserieBH RX Team
KjønnHerre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

11-delt (1 x 11)
GirskifterserieShimano GRX Di2
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Ingen forskifter
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX DI2
ModellserieBH RX Team
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
Forhjulsgaffel-
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Sykkelutstyr
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN BH RX Team

-11%
BH Cyclocross Rx Team 3.0 Rød/Rød
32 390 kr
28 879 kr
Innsparing
Ikke på lager

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY