• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

BH Bh Racer Allround Ultralight 8.0 Rød-Hvit-Rød

Bh Racer Allround Ultralight 8.0 Rød-Hvit-Rød
Beskrivelse

Høyklassig ytelse, utrolig lav vekt og maksimal kraftoverføring

Ytelse eller lav vekt? Tenk om man kunne få alt! Den minimalistiske BH Ultralight 8.0 er en kompromissløs spansk fullblodssykkel som leverer ren eksplosivitet og optimal vridningsstivhet for å omdanne hvert pedaltråkk til 100% ren kraft. Hvert gram i rammen har et formål og en hensikt. Det kan være lav vekt, det kan være vridningsstivhet og det kan være integrasjon. Dette er en imponerende lett skrikende maskin som spiser bratte fjellpass til frokost og sørger for at du enkelt kan håndtere tøff konkurranse, uansett om SM, VM eller OL er ditt primære mål. Dette er en effektiv fartsfantom med en av markedets absolutt skarpeste karbonrammer hvor både vekt, kraftoverføring og høye hastigheter alltid er i fullt fokus.

Nøkkelen til suksess!

  • Ultralett spansk fartsfantom med brutal akselerasjon og ytelse av absolutt høyeste klasse
  • Vridningsstiv ramme helt i høyklasse karbon som briljerer med høye hastigheter selv i svingene
  • Forgaffel i karbon med en unik design (Air Bow-konsept) som effektivt eliminerer vibrasjoner
  • Med BH's Hollow Core Internal Moulding (HCIM) teknologi har man klart å maksimere stivheten
  • Kraftfull drivverk med 24 elektrisk styrte gir fra Shimano (105 Di2)
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (105) med kraftfull bremseeffekt uansett forhold
  • Hjulsett fra Vision (Team35) med gripevennlige dekk fra Hutchinson (Nitro2) med 28 mm bredde
  • Fullt integrert cockpit helt i karbon fra EVO (Monocoque ACR) med slank formgivning
  • Sadelpinne i karbon (Ultralight) som er elegant integrert for maksimal effektivitet
  • Klargjort for bruk med flere forskjellige spesialdesignede tilbehør (ikke inkludert)

Formidabel karbonramme med brutal lateral vridningsstivhet

Hele konstruksjonen bygger på en formidabel ramme helt i karbon (Ultralight Evo Disc ACR Carbon Monocoque) med aerodynamisk optimaliserte former som fokuserer på ren hastighet og maksimal kraftoverføring. En fullt konkurranseklar ramme med brutal lateral vridningsstivhet som også har et eksemplarisk lavt tyngdepunkt, noe som gir imponerende retningsstabilitet selv i virkelig høye hastigheter. Bygget kompletteres av en forgaffel i karbon (Ultralight Evo Disc) med en helt unik design (Air Bow Concept) som effektivt eliminerer vibrasjoner og skaper minst sagt en pålitelig styrefølelse i alle hastigheter.

Men her handler det om helheten, og både lav vekt, høy hastighet, effektiv kraftoverføring og aerodynamikk er høyt prioriterte egenskaper. Dette har man lykkes med gjennom en moderne racer-geometri i kombinasjon med BH's avanserte Hollow Core Carbon Technology (HCIM). Dette er enkelt forklart en høyklasse konstruksjon som skapes gjennom at man under produksjonen påfører høyt indre trykk på rammens støpeform for å komprimere materialene, noe som effektivt eliminerer trykkvariasjoner, luftbobler og andre feil som ellers kan oppstå. Takket være det unike ACR-systemet oppnås dessuten en helt jevn ramme hvor alle kabler er godt beskyttet mot fysisk påvirkning inne i rammen, noe som gir betydelig lavere luftmotstand og gjør vedlikeholdet (hovedsakelig rengjøringen) mye enklere. Sist, men absolutt ikke minst, er en sykkel med intern kabellegging betydelig mye penere.

Høyklassig Di2-drivverk fra Shimano med ytelse for alle typer tempo

Under panseret sitter et kraftfullt drivverk fra Shimano (105 Di2), kort sagt handler det om 24 elektronisk styrte gir og smidige betjeningsspaker som så å si aldri svikter. Sydeuropeisk design på høyeste nivå utelukker selvfølgelig middelmådige hverdagsgjenstander, og hjertet i skapelsen er en effektiv krank med doble kjederinger (50/34T) som kombineres med en 12-delt kassett (11-34T), noe som til sammen gir et girutvalg som sørger for at selv ambisiøse syklister kan henge med i alle typer tempo og håndtere bratte klatringer uten problemer. Kassetten er dessuten eksemplarisk tett gradert, noe som i praksis sørger for at du enkelt kan holde akkurat riktig kadens uten minst problemer. Den japanske 2x-drivverkets ytelse er imponerende pålitelig og dens funksjon er nærmest 100% problemfri.

Hjulsett med lav rullemotstand kombinert med hydrauliske skivebremser

Du styrer hele konstruksjonen via en integrert cockpit fra EVO (Monocoque ACR) som utgjør en slank enhet med eksemplarisk aerodynamiske former. Den ruller på et hjulsett fra Vision (Team35) som er utstyrt med høyklasse dekk fra Hutchinson (Nitro2) og som takket være en bredde på 28 mm sørger for at du kan fortsette å tråkke selv når underlaget blir litt dårligere, noe som øker allsidigheten og ytterligere forbedrer komforten. Når det går fort øker kravene til bremseevnen, og det er derfor den er utstyrt med effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (105 Hydraulic), noe som både reduserer vedlikeholdsbehovet og sørger for at du har tilgang til pålitelig bremseevne hele året, uansett om det er tørr, våt eller sørpete asfalt for øyeblikket.

Utrolig lett fartsfantom som sluker både konkurrenter og pallplasser

En utrolig lett og underbart klatreglad karbonrakett med høy vridningsstivhet, brutal akselerasjon, fantastisk respons og imponerende retningsstabilitet som sluker både konkurrenter og pallplasser uten minste tvil. En modell med utrolig effektiv kraftoverføring, imponerende kontroll og lav vekt som alltid leverer skarp ytelse uansett om det er daglig hardtrening eller konkurranser på høyt nivå som er ditt primære mål. En slank karbonrakett med høy vridningsstivhet, brutal akselerasjon og smidig manøvreringsevne som briljerer på alt fra lange søndagsturer med stallekameratene til intense avslutningsspurter på høyeste internasjonale nivå.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0106600-O368
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeRed-White-Red
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
PersonaliseringLandeveissykling
ModellserieBH Ultralight
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens fargeRED-WHITE-RED
Rammesett
Rammestørrelse-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Karbonfiber
ForhjulsgaffelUltralight Evo Disc- Integrated Tapered Full Carbon 1.5
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
FramgaffelmaterialeKarbonfiber
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Årsmodell2023
Hjul
HjulVision Team35
FordekkHutchinson Nitro2 700x 28
BakdekkHutchinson Nitro2 700x 28
Dekkdimensjon28-622
Drivverk
GirspakerShimano 105 DI2 Hydra
FramgirShimano 105 Di2
BakgirShimano 105 Di2 12sp
KranksettShimano 105 50/34
KjedeShimano 105
Komponenter
ForbremseShimano 105 hydraulic
BakbremseShimano 105 hydraulic
StyrelagerFSA ACR
StyreEVO Monocoque ACR
StyrestemEVO Monocoque ACR
SetepinneBH Ultralight
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano 105 Di2
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano 105 Di2
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105 Di2
Sykkelutstyr
LåsIngår Ej
SetePrologo Nago RS
Sykkellås
FG-godkjent 

FG-godkjent

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en FG-godkjentt lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY