• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

NISHIKI Nishiki Hybrid Sykkel Pro Sld Onyx

Nishiki Hybrid Sykkel Pro Sld Onyx
Beskrivelse

Handbygget racersykkelhybrid som år etter år er en av våre sikre bestselgere

Straks du tar de første pedaltråkkene, vil du merke at det er noe spesielt med Nishiki Pro SLD - dette er en rask og lettmanøvrert racersykkelhybrid som år etter år forblir en av våre bestselgere, og det er ikke uten grunn. Dette er en moderne hybridklassiker med skarp geometri og et girsystem som fungerer utmerket både i krevende motbakker og på lange strekninger. Den omtales ofte som sykling med medvind, og selv om det kan virke som en utslitt klisjé, ser det ut til at nesten alle som har kjøpt sykkelen, er enige. Ønsker du en rask og smidig sykkel som er morsom på søndagsturer, og ekstra komfortabel i bykjøring, ja da har du funnet den rette. Vi tør påstå at denne kvikke sykkelen fra Göteborg virkelig passer for alle; til daglig bruk, trening eller pendling... og den er selvfølgelig klargjort for montering av både bagasjebærer, skjermer og støtte om ønskelig.

Nøkkelen til suksess!

  • Rask og lettkjørt racersykkelhybrid som år etter år er en av våre fremste modeller
  • Trippelredusert aluminiumsramme (6061-T6) med legendarisk geometri og intern kabelføring
  • Forstilte aluminiumsgafler (6061 T-6) med integrert kronestag og en imponerende stabil følelse
  • Kraftig 2x-drivsystem med 20 pålitelige gir fra kvalitetsbevisste Shimano (Tiagra)
  • Hydrauliske skivebremser som krever minimalt vedlikehold og gir kraftig bremsekraft i all slags vær
  • Hjulsett med (LiTE SL Asymmetric) og kvalitetsdekk fra Schwalbe (Delta Cruiser K-Guard) 32-622
  • Kan utstyres med tilbehør som øker lastekapasiteten og sikrer problemfri sykling under alle værforhold

Legendarisk ramme med effektiv kjørestilling og klar sikt

Rammen er bygd av en lett, trippelredusert aluminiumsramme (6061 T-6) med lav vekt og stor torsjonsstivhet, som er nøkkelen til dens imponerende kraftoverføring. Også forgaflen er laget av aluminium av samme høye kvalitet, og den er produsert med hydroformede ben og er hul helt opp til styret, noe som gjør den ekstremt lett. Selvsagt er kablene ført internt i rammen, noe som ikke bare ser bra ut, men også gir effektiv beskyttelse mot smuss, fuktighet og veisalt... noe som ofte forekommer i vårt langstrakte land. I tillegg er bakgaflen spesielt utformet for å minimere risikoen for at føttene treffer når du tråkker.

Resultatet av mer enn 20 års kontinuerlig utvikling

Denne modellen så faktisk dagens lys allerede ved slutten av det forrige århundret, men den har kontinuerlig blitt utviklet og forbedret på alle områder. I de senere årene har kjørestillingen blitt mer oppreist, noe som har ført til større komfort og dessuten bedre oversiktlighet over omgivelsene. Stillingen er klart inspirert av landeveissykler, men mindre strukket, noe som gjør den vesentlig mer behagelig og samtidig mer responsiv. Kombiner dette med en relativt kort hjulbase og et rett styre, og du får umiddelbar manøvreringsdyktighet og god oversikt over omgivelsene, noe som er perfekt for bysykling.

Kraftig 20-girs drivlinje og effektive hydrauliske skivebremser

Takket være et kraftfullt drivsystem (Tiagra) med 20 pålitelige gir og stor spennvidde fra kvalitetssikrede Shimano, takler du lett enhver bakke, samtidig som du effektivt kan holde høyt tempo også på flate strekninger. Dette gir deg friheten til å velge mellom ulike sykkeltyper. I tillegg er den raske Nishiki PRO SLD utstyrt med kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (BR-MT200) som sikrer pålitelig og konsekvent bremseytelse, uansett vær og årstid.

Hjulsett med asymmetriske felger og hurtige dekk med punkteringsbeskyttelse

De imponerende hjulene har asymmetriske felger som styrker hjulene, og på disse sitter hurtige kvalitetsdekk fra Schwalbe (Delta Cruiser K-Guard) med 32mm bredde og punkteringsbeskyttelse, noe som sikrer at sykkelen håndterer ujevne overflater uten problemer. En syklende zenbuddhist ville kanskje kalt størrelsen for "den gylne middelvei"... kjører du med litt lavere trykk øker du komforten og får bedre beskyttelse mot skarpe objekter og grus, alt for at syklingen skal bli så bekymringsløs som mulig (særlig på løst underlag). Med godt opppumpede dekk håndterer de det meste og du får en sykkel som er vidunderlig Lett å rulle (spesielt på fast underlag), noe som gjør deg glad hver gang du trår i gang fra rødt lys.

For å kunne bruke din racersykkelhybrid gjennom hele året, gjør du klokt i å skifte til piggdekk når frosten melder sin ankomst. Vi anbefaler et par Schwalbe Winter (30x622). Og husk, ha litt lavere dekktrykk når veiene er islagte for bedre grep fra piggene.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069660-I167
EAN-kode-
VaremerkeNISHIKI
FargeOnyx
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0069660
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ProduktserieNishiki Pro SLD
ModellserieNishiki Pro SLD
Kjønn-
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)11,1kg
Produsentens nettstedwww.nishiki.se/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

20-giret (2 x 10)
GirskifterserieShimano Tiagra
Framgirserie 

Framgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvsagt fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreves mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner forskjellige merker eller landeveissykkel vs. terrengsykkel, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveissykkelSRAM terrengsykkelSRAM landeveissykkelShimano navgir
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano Tiagra
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Tiagra
ModellserieNishiki Pro SLD
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon32-622
Drivverk
Girspaker-
Framgir-
Bakgir-
Kranklager-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Pedaler-
Håndtak/Styretape-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN Nishiki Pro SLD

-8%
Nishiki Hybrid Sykkel Pro Sld Korpsvart med Gul
-6%
Nishiki Hybrid Sykkel Pro SLD Dame Rose
13 495 kr
12 733 kr
Innsparing

LIKNENDE PRODUKTER

-4%
Merida Racerhybrid Speeder 100
9 999 kr
9 619 kr
Innsparing
-7%
Merida hybridsykkel Speeder 200
11 499 kr
10 689 kr
Innsparing
-13%
Merida Speeder 300
13 499 kr
11 759 kr
Innsparing

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY