• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

NISHIKI Nishiki Hybrid Sykkel Comp Nine Korpsvart M. Svart

Nishiki Hybrid Sykkel Comp Nine Korpsvart M. Svart
Beskrivelse

Rask, smidig og kjøreglad sportsykkel med elegante skandinaviske former

Kjøreglade Nishiki Comp Nine trives virkelig godt på asfalt, men gir deg også muligheten til å fly frem på bølgende grusveier. En ivrig og kvikk pendler med et drivverk som sjelden gir problemer, og som fungerer like godt i bratte oppoverbakker som på lange rettstrekker. Ønsker du en smidig sportsykkel som er utrolig morsom på søndagsturer, og svært behagelig når du sykler i byen, da har du funnet den rette. En allsidig sykkel med rask manøvreringsevne og stilfulle skandinaviske former som passer til det meste; daglig bruk, trening eller pendling... og den er selvfølgelig klar for montering av både bagasjebærer, skjermer og støtte.

Nøkkelen til suksess!

  • Redusert aluminiumsramme (6061-T6) med en sportslig og velbalansert geometri 
  • Pålitelig 1x-drivverk med 9 gir fra Shimano (Acera)
  • Hydrauliske skivebremser som leverer både sikkerhet og yteevne i all slags vær
  • Robuste asymmetriske felger (LiTE SL) som gjør hjulene betydelig sterkere
  • Grepvennlig gummi med god fart fra Kenda, 37mm bredde
  • Kan utstyres med tilbehør som øker lastekapasitet og sørger for bekymringsfri sykling i all slags vær

Kjøreglad ramme med en komfortabel sporty kjørestilling 

Rammen, laget av redusert aluminium (6061-T6), gjør sykkelen smidig, effektiv og morsom å kjøre, samtidig som den er lett å håndtere, enten du flytter på den eller bærer den opp trapper. Rammegeometrien er designet for å gi komfortabel sitteposisjon med god oversikt, men også for å finne en effektiv kjørestilling. Du sitter relativt oppreist, men pedalenes kraft brukes effektivt slik at du oppnår en sikker og morsom sykkelopplevelse. Gaffelen er også av aluminium med samme fine kvalitet, noe som gjør den lett og svært responsiv. Kabler og vaiere er naturligvis ført innvendig i rammen, noe som ser pent ut og gir effektiv beskyttelse mot smuss, fuktighet og veisalt, noe som ofte er en utfordring i vårt langstrakte land. 

Pålitelig 1x-drivverk med 9 gir og skivebremser med høy ytelse

Den velprøvde drivlinjen med enkeltring og 9-delt kassett (46x11-36T) fra kvalitetssikre Shimano, sikrer at du enkelt tar deg opp enhver bakke, samtidig som du kan holde høyt tempo også på flater, noe som gir deg friheten til å velge mellom ulike sykkeltyper. Og når du trenger å bremse ned, har du tilgang til et par hydrauliske skivebremser fra Tektro (HD-M275) som tilbyr både sikkerhet, yteevne og en god følelse uavhengig av værforhold og årstid.

Robust hjulsett med asymmetriske felger og raske dekk

De holdbare hjulene med forsterkede eiker har Nishiki´s egenutviklede asymmetriske felger som gjør hjulene sterkere ved å balansere eikerspenningen mellom høyre og venstre side. Dekkene fra Kenda, med 37mm bredde og punkteringsbeskyttelse, gjør at sykkelen uten problemer takler ujevnt underlag. En syklende zenbuddhist ville kanskje kalle størrelsen for "den gyldne middelvei". Kjører du med litt lavere lufttrykk, økes komforten, og du oppnår bedre beskyttelse mot skarpe gjenstander og grus, for en bekymringsfri sykkelopplevelse, primært på løst underlag. Holder du dekkene godt pumpet, tåler de det meste, og du får en fantastisk lettrullende sykkel, hovedsakelig på hardere underlag, som gjør deg like glad hver gang du tråkker i vei fra gruppen.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0055844-F381
EAN-kode-
VaremerkeNISHIKI
FargeKorpsvart M. Svart
Produsentens artikkelnummer-
Knutenummer0055844
Spesifikasjon
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
PersonaliseringPendling
ProduktserieNishiki Comp
ModellserieNishiki Comp
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens farge-
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)11,2kg
Produsentens nettstedwww.nishiki.se/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
GirskifterserieShimano Altus
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Acera
ModellserieNishiki Comp
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
Forhjulsgaffel-
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjul
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon37-622
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kranklager-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN Nishiki Comp

Nishiki Cityhybrid Comp Nine Herre Grafittgrå
10 790 kr
fra 10 160 kr
Innsparing
-6%
Nishiki Comp Nine Herre Ørkensand Ørkensand
Nishiki Cityhybrid Comp Nine Dame Grafitgrå
10 790 kr
fra 10 160 kr
Innsparing
-6%
Nishiki Comp Nine Dame Aqua Aqua
10 795 kr
10 160 kr
Innsparing

LIKNENDE PRODUKTER

-4%
Merida Racerhybrid Speeder 100
9 999 kr
9 619 kr
Innsparing
-7%
Merida hybridsykkel Speeder 200
11 499 kr
10 689 kr
Innsparing
-13%
Merida Speeder 300
13 499 kr
11 759 kr
Innsparing

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY