• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

Kjøpsvilkår

Bestilling

Ved bestilling blir avtalen om kjøp først inngått når Bikester har bekreftet bestillingen gjennom en e-post med ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen genereres automatisk uten manuell gjennomgang. Ved eventuelle feil, for eksempel feil prisangivelse, leveringstid, utsolgt osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i etterkant. Hvis du har lagt inn en bestilling som du ønsker å endre eller kansellere, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig og oppgi ordrenummeret.

Bikester forbeholder seg retten til utsolgt og faktiske feil som kan forekomme på vår side eller i våre annonser. Vi forbeholder oss retten til å når som helst og uten forhåndsvarsel endre produktinformasjonen på denne nettsiden, for eksempel informasjon om utstyr, spesifikasjoner, modeller, farger, materialer og pris. Ved eventuelle feil har Bikester rett til å annullere bestillingen.

Hvis du er under 18 år, må foresatte godkjenne bestillingen din. Bikester.no forbeholder seg retten til å avslå en bestilling. Mistenkte tilfeller av falske bestillinger og bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

Kvittering

Når du handler i vår nettbutikk, vil du motta en ordrebekreftelse som sammen med en kontoutskrift, faktura fra Klarna eller lignende, fungerer som din kvittering. Du kan lese mer om gjeldende regler for kvitteringer ved fjernkjøp her.

Bikesters netthandel og butikker drives av selskapet Spobik AS.

Spobik AB

Org.nr: 559155-6633

Mogölsvägen 14 555 94

Jönköping

Ved kjøp av sykkel i nettbutikken

Montering

Det kreves noe montering når du mottar din nye sykkel, selv om monteringsgraden er enkel. Vi monterer først alle syklene og justerer dem slik at de er sikre og klare til å kjøre. Deretter pakkes de ned i en sykkelkartong, og for å få plass til sykkelen, må vi fjerne pedaler og vri styret. Med andre ord, når du pakker opp sykkelen din, må du vri styret og stramme boltene. Pedalene må skrus på og strammes hvis sykkelen leveres med pedaler. Vær oppmerksom på at de er høyre- og venstrespesifikke.

For å ytterligere lette monteringen av sykkelen, har vi laget noen instruksjonsvideoer.

Solid Forsikring

Visste du at det inkluderes en 3 måneders gratis sykkelforsikring når du kjøper din sykkel hos oss? Forsikringen er selvfølgelig helt valgfri!

Alt du trenger å gjøre for å aktivere forsikringen din er å sende en e-post merket "Sykkelforsikring" til oss på service@bikester.se med ordrenummer, sykkelrammens nummer og ditt 10-sifrede personnummer. Når bestillingen din er behandlet ferdig, og registreringen er gjort, sender vi deg en kopi av registreringsbeviset på e-post, vær oppmerksom på at dette kan ta noen dager.

Sluttsolgte varer

Vi forbeholder oss retten til eventuelle feilaktige lagerbeholdninger. Vi beklager selvfølgelig dette og prøver å finne en tilsvarende vare. Hvis du ikke ønsker erstatningsvaren, har du rett til å kansellere kjøpet.

Prisene

Prisene oppgis i svenske kroner (SEK) inkludert moms. Bikester forbeholder seg retten til prisendringer.

Betaling

Nettsiden vår er sikker, dvs. opplysninger som for eksempel passord og kredittkortnummer er private. Vi tilbyr sikker og enkel betaling via Klarna Checkout både i butikk og på nett. Ingen kortopplysninger lagres hos oss, de lagres hos vår samarbeidspartner Klarna. Kortbetalinger som håndteres av Klarna er PCI-DSS-sertifiserte og lisensiert for 3-D Secure (Verified by Visa og MasterCard SecureCode). Du kan velge mellom følgende betalingsløsninger:

Kortbetaling

Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online betaling i Sverige og EU. Vi bruker Klarnas sertifiserte kortbetalingsløsning.

Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard, American Express. Pengene reserveres på kontoen din ved bestilling og trekkes fra kontoen din når vi sender varene.

Klarna

Betaling direkte

Du kan velge å betale direkte i kassen uten å oppgi verken kortnummer eller passord. "Betale direkte" er akkurat like enkelt som det høres ut.

Betale senere

"Få først. Betal senere." betyr at du først får varene hjem og kan prøve og vurdere gratis i 30 dager før du betaler. Hvis det er noe galt, dekkes du også av Klarnas kjøpsbeskyttelse. Vi tar ut et fakturagebyr på 0 kr per kjøp. Ved sen betaling sendes en påminnelse til deg der du pålegges å betale et påminnelsesgebyr. Hvis du har handlet for mindre enn 60 kr, tilkommer et påminnelsesgebyr på 29,00 kr, og hvis du har handlet for 60 kr eller mer, tilkommer 60,00 kr i påminnelsesgebyr. Det påløper også en forsinkelsesrente på 24,00 % pluss gjeldende referanserente. Hvis ingen betaling skjer etter det, kan kravet bli sendt til inkasso hvor ytterligere inkassokostnader kan tilkomme. Når du velger å betale med faktura, gjør Klarna en kredittvurdering. Hvis en kredittsjekk gjøres, vil du bli informert om dette og få en kopi av kredittsjekken sendt per post eller e-post.

Hvordan fungerer det?

Vanligvis sendes fakturaen til e-postadressen du oppgir når du gjør ditt kjøp, i noen tilfeller sendes den via posten eller i pakken. Derfor kan det ta forskjellig tid før du mottar fakturaen, siden den sendes i forbindelse med at bestillingen din sendes.

Håndtering av fakturaer

Logg inn her eller via Klarnas app for å se og håndtere alle fakturaer. Du kan for eksempel betale med ett klikk eller forlenge betalingstiden.

Dela upp

Nå kan du enkelt dele opp fakturaen din på 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. Når du velger å delbetale inkluderes fakturaen i din kontofaktura som sendes til deg i midten av kommende måned.

Dela upp din faktura:

  1. Logg inn her eller i Klarnas app.
  2. Velg hvilken faktura du vil delbetale.
  3. Klikk på "Betalingsalternativ" og deretter på "Delbetale".
  4. Velg antall måneder du ønsker å delbetale. Ferdig!

Problemer?

Uansett tid på døgnet du har problemer, er Klarna tilgjengelig på chat og hjelper deg med å finne løsningen. Døgnet rundt. Tjuefire sju. Begynn med å logge inn i Klarnas app eller klikk her.

3D-Secure

Bikester.no-nettstedet bruker 3D-Secure.

3D Secure er navnet på en tjeneste som er opprettet for å gjøre netthandel tryggere, både for kunder og selgende bedrifter. Den er opprettet av MasterCard og VISA og er i dag en global standard. Den heter MasterCard SecureCode for MasterCard-kort og Verified By Visa for Visa-kort. Tjenesten er gratis for kortinnehavere og bygger på at kunder skal identifisere seg hver gang et kjøp gjøres på nettet. Det finnes ulike varianter av tjenesten på markedet, men den vanligste er at kunder må taste inn et passord ved hvert kjøp for å godkjenne kjøpet. Identifiseringen fjerner risikoen for at uautoriserte personer, som eventuelt har fått tilgang til kortopplysninger, kan handle på andres kort.

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling av beløpet du har betalt, skjer innen 14 dager etter at vi har mottatt melding om at du ønsker å angre ditt kjøp. Du kan imidlertid måtte vente til varen har kommet tilbake eller levert bevis for at varen er returnert, det som skjer først. Så snart du har mottatt en returbekreftelse til din e-postadresse, starter tilbakebetalingsprosessen.

Tilbakebetaling skjer i samsvar med det opprinnelige kjøpet hvis ikke annet er avtalt.

Kortkjøp og Direktebetaling:

Hvis du betalte med kort- eller direktebetaling, tilbakebetaler Klarna pengene til bankkontoen din automatisk. Dette gjelder også hvis du har en tilknyttet konto hos Klarna.

Faktura og Delbetaling:

Hvis du returnerer en vare etter betaling via faktura eller delbetaling, bruk dette tilbakebetalingsformularet slik at Klarna utbetaler pengene.

Presentkort:

Vi sender ut et nytt tilsvarende beløp per post.

Levering

Vanligvis sender vi pakkene våre med PostNord og Bring. Unntak kan forekomme. Standardfrakten er 79 kr. Fraktkostnaden refunderes ikke ved retur.

Bring hjemlevering skjer på hverdager utenom helligdager 08:00-17:00 til mottakerens dør. Mottakeren varsles når pakken er på vei, og du kan spore pakken via bring.se. Leveringstiden er vanligvis 1-3 arbeidsdager. Ved hjemlevering kan det ta 1 - 2 dager ekstra på grunn av speditørens rutiner. Vi vil informere deg via e-post hvis leveringstiden av en eller annen grunn forventes å bli lengre. Du som kunde har alltid rett til å avbryte kjøpet ved leveringsforsinkelser. Kontakt vår kundeservice hvis du ønsker å avbryte ditt kjøp.

Hvis du personlig skal motta pakken din, ber vi deg om å være til stede på det avtalte leveringstidspunktet. Hvis du ikke er hjemme på avtalt tid, får du en varsling om hvor du kan hente forsendelsen.

Ved ekstra høyt ordrevolum kan lengre leveringstid forekomme.

For øyeblikket sender vi bare pakker innenfor Sverige.

Transportskade

Ved mottak av din bestilling er det viktig å være oppmerksom på eventuelle transportskader. Hvis du oppdager skader på pakken når du mottar den, følg disse trinnene:

  1. Fotografer pakken: Ta forsiktige bilder av pakken før du åpner den for å dokumentere eventuelle skader.

  2. Kontroller innholdet: Ta forsiktig ut innholdet og undersøk om noen av produktene er skadet.

  3. Kontakt kundeservice: Ved eventuelle skader på produktene, kontakt vår kundeservice for å rapportere skaden. Vi vil håndtere eventuelle reklamasjoner mot fraktselskapet.

  4. Returfrakt: Hvis det er nødvendig å returnere en skadet vare, dekker Bikester returfrakten for å bytte ut varen eller utføre en tilbakebetaling.

Vi anbefaler at du følger disse trinnene nøye for å sikre en smidig håndtering av eventuelle transportskader.

Klikk & Hent

Tilbys ikke for øyeblikket.

Bytte & retur

60 dagers åpent kjøp

Returbetingelser:

Kunden er ansvarlig for varen frem til den leveres til et utleveringssted. I noen tilfeller kan du som kunde holdes ansvarlig for varen hvis den forsvinner på terminalen eller blir ødelagt under frakten på grunn av for eksempel dårlig emballasje eller feil fraktetikett. Det anbefales å pakke varen godt for å sikre en trygg transport og unngå skader eller tap under transport.

Produktet, inkludert originalpakningen, må returneres ubrukt og i uskadd originalpakning hvis en slik medfølger for å kvalifisere for retur. Hvis noen av de ovennevnte kravene ikke oppfylles, har Bikester.no rett til å nekte retur.

Kunden har lov til å undersøke varen, men bare så mye som kreves for å avgjøre dens egenskaper og funksjoner. Varen må være ubrukt for å oppfylle kravene for retur.

Returetiketten med ordrenummer må alltid legges ved for å muliggjøre håndtering av returen.

Det er ikke mulig å sende returer mot postoppkrav eller anbefalt brev.

Kostnaden for returfrakten er kundens ansvar med mindre annet er avtalt mellom kunden og Bikester. Merk at returfrakten for sykler alltid er 999 SEK på grunn av den ekstra behandlingen som kreves.

Hvis kunden velger å returnere bare en del av bestillingen, vil ingen leveringsgebyrer bli refundert.

Det er ikke mulig å bytte en vare uten at du legger inn en ny bestilling og returnerer den du ikke ønsker å beholde.

For en nettbestilling som er hentet i butikken, kan nettbestillingen returneres til butikken. For en nettbestilling som er levert til utleveringssted, skal den returneres med medfølgende returetikett.

For å returnere en vare til nettbutikken, bruker du returfraktseddelen som følger med i pakken. For hjemleveranser som skal returneres, sender du en e-post til kundeservice med ordrenummer og returårsak og venter på en e-post med videre instruksjoner. Vi har 14 dagers behandlingstid for bytter og returer.

Merk at noen varer kommer i en unik emballasje som ikke kan erstattes. Lim derfor aldri returetiketten direkte på dette, men bruk en pose, eske eller annen emballasje. Gjelder for eksempel sko og hjelmer. For pakker med hjemlevering bestiller du henting her. Alternativt leveres den til nærmeste terminal. Mindre pakker leveres til ditt utleveringssted.

Last ned vår returetikett, fyll ut og legg den i pakken som skal returneres.

 

Returkostnad

På grunn av de ekstra frakt- og håndteringskostnadene vil normale returer bli belastet til følgende priser (inkl. mva):

Sykler, retur- og håndteringsgebyr: 1499 NOK

Store pakker som Thule-stativ osv: 599 NOK

Andre mindre pakker: 239 NOK

 

MERK: Ved retur refunderes også den opprinnelige portoavgiften (i henhold til svensk forbrukerlov der vårt hovedselskap er lokalisert). På grunn av dette er den faktiske kostnaden for returen den opprinnelige leveringsavgiften minus beløpet ovenfor. Kontakt vår kundeservice hvis du ønsker å returnere produktet.

 

Returetikett

Som kunde har du også ifølge loven rett til å bruke Konsumentverkets standardblankett for utøvelse av angreretten, hvis du vil bruke den, kan du laste ned blanketten her nedenfor.

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY