Beskrivelse for
Orbea Alma H20 Blå (blue bondi/bright red)
På grunn av flaskehalser og forsinkelser over hele verden kan det hende at leverandøren har erstattet noen komponenter fra de originale spesifikasjonene med komponenter av tilsvarende eller høyere kvalitet. Derfor kan sykkelen du mottar i noen tilfeller avvike fra bildene.
Ta det for langt
Det er ytelsesfordeler å finne overalt, små forbedringer for store sykler, og ja, litt besettelse er også en del av ligningen. Men hvor langt er for langt? Orbeas mål, hennes konkurrenter og hennes kreative tankesett fortsetter å presse henne til seier. Og når du først vet hvor søtt suksess smaker, vil du alltid ha mer. Han blir besatt av å være best. Du kjenner det i hjertet, i lungene, i beina – og du kjenner det igjen på hjulene våre. Bare ved å perfeksjonere de minste detaljene mer og mer og legge grensene for hva som virker mulig bak oss, kan de nå sine store mål.
Dynamisk struktur
Mesteparten av vridningskreftene og sidebelastningene absorberes av den nedre delen av rammen. Topprøret, nedrøret og kjedestagene motstår belastningene og overfører kraften effektivt til bakhjulet. Jo mer torsjonsbestandig rammen viser her, jo mer kraft bringes fra bena direkte til bakken og jo mer umiddelbar kraftoverføring.
Komfort
For eksempel har nye Alma tynnere setestag. Takket være redusert tverrsnitt og diameter gir de en grasiøs støtte for seterøret. Topprøret er derimot spesielt robust foran på hoderøret for å øke torsjonsstivheten. Bakover smalner imidlertid topprøret raskt for å spare materiale og dermed vekt.
Dempingsegenskapene oppnådd av karbonopplegget og den smale utformingen av topprøret og setestagen gir Alma en dynamisk, men jevn tur, med sykkelen over ulendt underlag bare dahingleitet. Effekten er subtil, men likevel merkbar. På slutten av et tøft løp kan nettopp en slik detalj utgjøre forskjellen mellom en plass på pallen og trøstepremien.
Orbea World Cup Geometri
Årevis med utvikling av førsteklasses langrennssykler har resultert i Almas World Cup-geometri. Kjørestillingen er aggressiv, rask, men likevel komfortabel. Sammenlignet med løypegeometri, som ofrer litt presisjon for utholdenhetens skyld, er langrennsgeometrien designet for presis kjøring og maksimal kraftoverføring.
OC Cockpit
Med den unike designen til OC-styrehodet, avstandsstykket og stammen, har de gitt Orbeas langrennsfamilie et helt nytt integrert utseende. Dette inkluderer også den valgfrie holderen til sykkelcomputeren, som er kompatibel med alle populære merker via adapter. Samspillet mellom OC-komponentene fullfører high-end kravet til deres moderne langrennssykler.
Blokklås
Acros Blocklock 164º headsettet begrenser bøyningen av styret og forhindrer dermed skade på rammen. I nært samarbeid med Acros var de i stand til å minimere den totale høyden og integrere systemet på best mulig måte i cockpiten til karbon Almas.
Detaljer
-
Pedaler inkludert
Nei
Finn passende pedaler