• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

CUBE Cube Trehjulet Elsykkel Trike Cargo Hybrid 1500Wh Grey/Reflex

Cube Trehjulet Elsykkel Trike Cargo Hybrid 1500Wh Grey/Reflex
Beskrivelse

Allsidig, smidig og kraftig 3-hjuls lastsykkel for alle typer transport

Leter du etter et 3-hjuls pakkesel med god plass som til og med kan erstatte bilen? Allsidige Cube Trike Cargo Hybrid 1500 er en kompakt og helt utslippsfri elsykkel for deg som vil redusere antall bilturer og gjøre hvert ærend til en god unnskyldning for å ha maksimalt med moro. Takket være kraften fra Boschs smarte system kan du enkelt transportere opptil 50 kg last med førsteklasses manøvreringsevne. Kan brukes av syklister som måler fra 160 til 190 cm og sykkelens sofistikerte tiltmekanisme er nøkkelen til å holde din dyrebare last sikker, samtidig som den gir samme naturlige svingfølelse som en konvensjonell 2-hjuls sykkel.

Nøkkelen til suksess!

  • Robust elektrisk trehjulssykkel som gjør transport til en smidig fornøyelse, samtidig gir deg mer tid i salen
  • Solid aluminiumsramme med romslig baklastrom med plass til hunden eller andre typer last
  • 3-hjuls sykkel med lavt tyngdepunkt som gir stabil og sikker kjøring samt eksepsjonell manøvreringsevne
  • Dempet gafler fra SR Suntour (MOBIE 34 CARGO) med 100 mm vandring som øker komforten for alle
  • Kraftig elmotor fra Bosch (Cargo Line Smart System) med et dreiemoment på hele 85Nm
  • Drives av oppladbare batterier (2x750Wh) med godt beskyttet plassering under lastekassen
  • Trinnløs navgir fra Enviolo som har klasseledende brukervennlighet og supersmidige funksjoner
  • Robust hjulsett med grepsikre dekk fra Schwalbe (Pick-Up) med 65 mm i bredde
  • Smidig justerbar cockpit og setepinner sikrer at du enkelt finner riktig kjørestilling
  • Hydrauliske skivebremser som fungerer i all slags vær og dessuten fungerer som parkeringsbrems
  • Lastekassen er lett og holdbar, og den er ekstra høy for å beskytte din verdifulle last
  • Lastekassens høyde er justerbar, slik at du kan transportere også litt høyere last
  • Kan med fordel brukes også som en komfortabel hundetransport for din elskede firbente venn
  • Ulike tilbehørsalternativer gir deg mulighet til å tilpasse den etter dine behov
  • Sikkert oppbevaringsrom i rammens diagonalrør samt et fremre feste som gjør at du kan legge til 20 kilo ekstra lastekapasitet

Førsteklasses ramme som gir smidig manøvreringsevne

Rammen består av aluminium med former som sikrer at du kan håndtere alle typer sykling. Dens moderne Comfort Ride Geometry leverer all den manøvreringsevne du trenger for å trygt og smidig kunne navigere deg frem i alt fra hektisk bytrafikk til bølgende sykkelstier på en komfortabel og effektiv måte. Den er dessuten utstyrt med en mengde ulike typer tilbehør allerede fra start, eller hva sies om både skjermer, kjedebeskyttelse og en pent integrert belysning.

Elassistert drivlinje som tar kjøredynamikken og smidigheten til helt nye nivåer

Den dynamiske midtmotoren henter sin kraft fra to elegant integrerte batterier og yter et dreiemoment på hele 85Nm som tar både kjøredynamikk og smidighet til helt nye nivåer. Den er både kraftig, lett, stille samt bygger på 10 års erfaring og utallige turer verden over som har gått direkte inn i dens videreutvikling. Elmotoren styres via et supersmidigt kontrollpanel på styret og jobber helt sømløst med den helt trinnløse drivlinjen, hvilket sørger for at du både kan holde et høyt tempo på rettstrekningene og ta deg an ekstremt bratte oppoverbakker med full tillit.

Dekk som kan håndtere alle typer underlag og miljøer

Det slitesterke hjulsettet er utstyrt med grepsikre dekk som sørger for at du kan håndtere alt fra jevn asfalt til betydelig mer krevende underlag. De brede dekkene i kombinasjon med en låsbar dempet gafler gir deg en tilpassbar kjøreopplevelse, helt perfekt når underlaget skifter karakter. Den er også utstyrt med hydrauliske skivebremser, hvilket i praksis sørger for at du kan være sikker på at kraftig bremseevne alltid er tilgjengelig.

PÅ DETALJNIVÅ
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer0144148Y564OS
Leverandørens artikkelnummer789542578
EAN-kode4054571447913
VaremerkeCUBE
FargeGrey/Reflex
Produsentens artikkelnummer789542578
Spesifikasjon
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Produsentens nettstedwww.cube.eu/se-en/e-bikes/transport/trike-hybrid
PersonaliseringPendling
MalingGrå
Produsentens fargeGrey´N´Reflex
Vekt (ifølge produsenten)70kg
Rammesett
RammestørrelseONESIZE
RammeAluminium Gravity Casting, Comfort Ride Geometry, Tilting Technology, Downtube Storage
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelSR Suntour MOBIE 34 CARGO 24", 100mm
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæringStålfjær
Vandring foran 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

-
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Ikke låsbar
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

20" foran, 24" bak
Årsmodell2025
Type sykkelLastesykkel
SykkeltypeHybrid/Standard/Trekking
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)155-160, 160-165, 165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195, 195-200, 200-205
Hjul
ForhjulsnavCube Cargo Hub, 36H, Straightpull, 110x15mm Boost
BaknavCube Trike Hub, Straightpull
FordekkSchwalbe Pick-Up, Super Defense, 65-507
BakdekkSchwalbe Pick-Up, Super Defense, 65-406
Dekkdimensjon65-406, 65-507
FelgerCUBE EX40, 507 x 36H / 406 x 32H, DISC, Tubeless Ready
Drivverk
GirspakerEnviolo Cargo manual
KranksettACID E-Crank, 170mm, 42T
KjedeKMC e101 EPT
KassettKMC 3mm, 18T
Komponenter
ForbremseTektro Auriga Twin+ HD-E745 with parking lock mechanism (180/160)
Bremseskive foran180 mm
BakbremseTektro Auriga Twin+ HD-E745 with parking lock mechanism (180/160)
Bremseplate bak160mm
StyrelagerACROS Carrier Mount Headset
StyreCUBE Comfort Trail Bar, 700mm
StyrestemCube Comfort Stem Pro, 31.8mm, Adjustable
SetepinneSatori Sorata 34,9mm, 280mm -440mm telescoping seatpost
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

Trinnløs justering (navgir)
Girskifterserie-
Motor
MotorBosch Cargo Line Smart System
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk systemBosch
Batteri
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)-
Batterikapasitet (Ah)-
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Kan lades på sykkelenJa
BatteriladerBOSCH 4A
Visning
Avtagbar skjermNei
AssistansenivåerTour+, Turbo, Auto, cargo
SykkelassistanseJa
VisningBosch Kiox
Sykkelutstyr
BelysningFront: ACID Front Light PRO-E 110, 5-16V, DC, Rear: Supernova T-M99
SkjermerACID 75
StøtteUrsus XXS
Håndtak/StyretapeACID Travel Comfort Gripshift
PedalerCUBE PP MTB
SeteNatural Fit Sequence Comfort
AnnetBell
KUNDENES MENINGER
Også tagget i
  • 2025

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY