• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

BH Bh eBike Hybrid Atome Jet Pro 27,5" Black/Blue/Black

Black Friday pris
Bh eBike Hybrid Atome Jet Pro 27,5" Black/Blue/Black
Beskrivelse

Underholdende byhybrid med atletisk eldrift og en sporty urban kjøreopplevelse 

Allrounderen BH ATOMe Jet Pro har en tydelig urban følelse og dens atletiske drivverk leverer mye kraft og ekte kjøreglede, uavhengig av hvor mange watt du har igjen i beina. Det perfekte transportmiddelet for deg som ønsker en smidig elsykkel med praktiske funksjoner og masse kraft i pedalene. Modellen er definitivt ikke begrenset til jevne sykkelveier, da allsidigheten er en av dens absolutt fremste egenskaper. Takket være robuste hjul med god volum og en dempet forgaffel er det enkelt å ta seg frem blant gater, torg og smug. Dens moderne design med litt lavere innsteg ligger i forkant og den har en kraftig 11-girs drivlinje, en kraftig elektrisk motor og effektive hydrauliske skivebremser som fungerer i alle typer vær. En elassistert hardtail som sikrer at du smertefritt rekker å fikse alle viktige ærender før du stempler inn på jobb i god tid, og i tillegg sørger den for at du slipper å ankomme svett eller andpusten. 

Nøkkelen til suksess!

  • Kraftfull byhybrid med potent eldrift og riktig balanse mellom hastighet, manøvrerbarhet og fremkommelighet
  • Ramme i aluminium med litt lavere innsteg og moderne former som tåler harde påkjenninger 
  • Dempet forgaffel fra SR Suntour (XCR34 LO) med lockout og en vandring på 120 mm 
  • Kraftig elmotor fra Shimano (EP6) med et dreiemoment på opp til hele 85 Nm
  • Batteri som er fullt integrert i underrøret med 720 Wh og gir en rekkevidde på opptil 155 km
  • Kraftfull 1x-drivlinje med 11 gir fra Shimano (Deore) som sjelden svikter
  • Hjulsett fra BH (Lite Mach1 Trucky 30) som ruller på 2,4" brede 27,5-tommere fra Schwalbe (Super Moto-X)
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT420) som fungerer i alle værforhold
  • Utstyrt med både skjermer, bagasjebrett, kjedebeskytter, støtte, dempet setepinne, justerbar styrestem samt lys

Skulpturalt aluminiumchassis med en velbalansert geometri 

Chassiet består av en elegant ramme i aluminium med litt lavere innsteg og et batteri som er fullt integrert i underrøret, praktisk intern kabellegging og en velbalansert geometri som både er komfortabel og samtidig gir deg full oversikt over alt som skjer rundt deg. Dens tydelig utmeislede rammeform vekker uten tvil et glupskt begjær og den har en robust konstruksjon med høy lateral stivhet som skaper trygg stabilitet, men har samtidig nok fleksibilitet til å garantere en komfortabel tur selv på dårligere underlag. Foran finner du også en dempet forgaffel med 120 mm vandring og lockout som styres via en lett håndterlig bryter, noe som gir deg mulighet til å kunne kjøre like raskt på ujevne skogsstier som på svingete sykkelbaner.

Atletisk eldrift med svært smidig kjøreopplevelse samt en kraftfull drivlinje

Kraften kommer fra en atletisk elmotor med et dreiemoment på opp til 85 Nm og den drives av et integrert batteri med en godt beskyttet plassering i underrøret. Batteriet gir deg en rekkevidde på opp til hele 155 km i hastigheter på maksimalt 25 km/t. Det smidige elsystemet har virkelig fin spenst, men minst like imponerende er dens dynamiske kjøreopplevelse i hvert tråkk. Den slagkraftige 1x-drivlinjen består for øvrig av 11 gir som sjelden svikter og som har en utveksling der fokuset ligger på driftssikkerhet. Legg dertil en display som via tydelige indikatorer viser hvilket av driftsmodusene du har valgt for øyeblikket.

Robuste 27,5-tommere med raske dekk og kraftfulle skivebremser 

Hjulsettet består av felger i aluminium som ruller på kvalitetsdekk med 2,4" bredde som kjennetegnes av stor fartsglede og effektiv fremkommelighet. Når det går unna øker kravene til bremseevne, og derfor er sykkelen utstyrt med kraftige hydrauliske skivebremser som matcher fartspotensialet og sikrer at du har høykvalitets bremseeffekt året rundt, uansett om det er gjørmete eller slapsete i sporet for dagen. 

PÅ DETALJNIVÅ
Informasjon om sykkelens spesifikasjoner: På grunn av den rådende verdenssituasjonen kan noen av sykkelens komponenter avvike fra det som står i spesifikasjonen og det som vises på bildene. Produsenten kan uten varsel erstatte komponentene i den vanlige spesifikasjonen med tilsvarende komponenter.
Artikkelnummer0111849-H548
Leverandørens artikkelnummer-
EAN-kode-
VaremerkeBH
FargeSvart/Blå
Størrelse-
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.

Nei
Produsentens nettstedwww.bhbikes.com/en_SE
Vekt (ifølge produsenten)25.10 kg
PersonaliseringPendling, Hybrid
FargeBlå, Svart
Produsentens fargeBLACK/BLUE/BLACK
SykkeltypeHybrid/Standard/Trekking
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeSport Hybrid Alloy 28" internal cable routing
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelSR Suntour XCR34 LO 120mm 15QR
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Vandring foran 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

-
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

27,5"
Årsmodell2024
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Hjul
HjulBH Lite Mach1 Trucky 30
ForhjulsnavShimano
BaknavShimano
FordekkSchwalbe Super Moto-X 27.5"x2.4
BakdekkSchwalbe Super Moto-X 27.5"x2.4
Dekkdimensjon62-584
FelgerBH Lite Mach1 Trucky 30
Drivverk
GirspakerShimano Deore
BakgirShimano Deore 11sp
KranksettShimano 38T-165mm
KjedeShimano HG60
KassettShimano CSM5100 11sp (11-51T)
Komponenter
ForbremseShimano MT420 4 Piston
Bremseskive foran180 mm
BakbremseShimano MT420 4 Piston
Bremseplate bak180mm
StyrelagerAcros AZX-578 BL.
StyreBH MTB Alloy Riser 35 720mm
StyrestemErgotec Adjustable
SetepinneSR Suntour NCX
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

11-delt (1 x 11)
GirskifterserieShimano Deore
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Motor
MotorShimano EP6
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

155 km
Elektrisk systemShimano
Batteri
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringOverrøret
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)720
Batterikapasitet (Ah)20
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Kan lades på sykkelenJa
Ladetid4 h 30 m
Batterilader4A
Visning
Avtagbar skjermNei
Ladestasjonja
Assistansenivåer1, 2, 3, Auto
SykkelassistanseJa
VisningShimano SC-EN600
Sykkelutstyr
BelysningFram: B&M Myc 50 Lux / Bak: B&M Toplight
SkjermerAlumee
StøtteUrsus King
BagasjebrettRacktime
LåsJa, inkluderat
Håndtak/StyretapeErgon GP10
SeteSelle Royal Look In Relax
AnnetRingklocka
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Topp selgere innenfor barneseter

PRISMATCH
URBAN IKI Sykkelsete Pakkeholderbrakett Junior 5-10 år Maks 35 kg Bincho Black
PRISMATCH
Qibbel Sykkelsete 6+ Junior Seat Sort
949 kr
999 kr
-5%
Prismatch til 8/12
Innsparing
PRISMATCH
Sykkelsete Qibbel Junior 6+ MIK-HD Black
1 089 kr
Prismatch til 8/12

Topp selgere innenfor sykkelkurver

PRISMATCH
Basil Sykkelkurv Recycled 29,5L Sort
289 kr
339 kr
-15%
Prismatch til 8/12
Innsparing
PRISMATCH
Thule Pack 'n Pedal Kurv
582 kr
749 kr
-22%
Prismatch til 8/12
Innsparing
PRISMATCH
Atran Sykkelkurv Velo Epic Svart
479 kr
899 kr
-47%
Prismatch til 8/12
Innsparing
PRISMATCH
Atran Sykkelkurv Daily Avs
529 kr
749 kr
-29%
Prismatch til 8/12
Innsparing

LIKNENDE PRODUKTER

Black Friday pris
Elsykkel hybrid Made Larix Gent Dark Blue Glossy
28 609 kr
36 990 kr
-23%
Prismatch til 8/12
Innsparing
Black Friday pris
Elsykkel hybrid Ortler E-Speeder 400 Matt Olive
15 990 kr
28 719 kr
-44%
Prismatch til 8/12
Innsparing
Black Friday pris
Elsykkel hybrid Made Larix Lady Light Turquoise Matt
24 990 kr
36 990 kr
-32%
Prismatch til 8/12
Innsparing
Black Friday pris
Elsykkel hybrid Made Larix Elite Gent Sparking Black Matt
27 900 kr
39 990 kr
-30%
Prismatch til 8/12
Innsparing

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY