• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK Trek Elsykkel Verve+ 2 Lowstep 400Wh Azure

Trek Elsykkel Verve+ 2 Lowstep 400Wh Azure
Beskrivelse

Kraftfull men brukervennlig elsykkel med tilbehør som forenkler hverdagen din

Leter du etter en praktisk elsykkel som har plass til alt du trenger å ta med på dine turer gjennom byen? Vil du at elsykkelen din skal være utrolig komfortabel og utstyrt med tilbehør som forenkler hverdagen din? Den smidige Trek Verve+ 2 Lowstep 400Wh er en pålitelig bysykkel med pålitelig elektrisk drift som gir dine daglige turer eller jobbpendlingen litt ekstra fart. Denne brukervennlige sykkelen har pålitelige egenskaper i alle typer vær, og det er både underholdende og enkelt å ta seg frem blant gater, sykkelveier, torg og smug. Kraften kommer fra en hardtarbeidende elmotor fra Bosch, og all denne ekstra styrken gjør syklingen enda mer spennende og enda mer behagelig. Sykkelen har kraftige skivebremser, den håndterer tunge laster, og den leveres allerede fra start med alt utstyr du trenger for å kunne utføre dagens alle hverdagsoppgaver. Den har komponenter som fokuserer på komfort og sikkerhet, for eksempel dempet gaffel og setepinne som jevner ut alle ujevnheter i underlaget, brede, stabile dekk samt for- og baklys.

Nøkkelen til suksess!

  • Elektrisk drevet bysykkel som tilbyr komfortabel og underholdende transport i alle former av urbane miljøer
  • Komfortabel oppreist kjørestilling som gir god oversikt og virkelig lar deg nyte omgivelsene
  • Justerbar Blendr-kompatibel styrestem som gir deg mulighet til enkelt å endre kjørestillingen
  • Robust aluminiumramme med ekstremt lav innsteg (lett å gå på og av) og et elegant utseende
  • Dempet gaffel fra SR Suntour (NEX) med 50 mm vandring som tar vare på vibrasjoner og støt fra underlaget
  • Elmotor fra Bosch (Performance Line Cruise - 250 W, 65 Nm) som støtter hastigheter opp til 25 km/t
  • Batteriet fra Bosch (Powerpack 400Wh) er superenkelt å ta av fra den robuste bagasjebæreren
  • Walk Assist-funksjon perfekt når du fører sykkelen ut fra bratte parkeringsgarasjer eller sykkelskurer
  • Sporty 1x-drivverk med 9 pålitelige gir fra kvalitetssikre Shimano (Altus) med bred utveksling
  • Robuste hjulsett med gripevennlige dekk fra Schwalbe (Energizer Active Plus - 700x50c) med punkteringsbeskyttelse
  • Kraftige hydrauliske skivebremser som sørger for at sykkelturen aldri trenger å hindres av litt dårlig vær
  • Allerede fra start utstyrt med alt det praktiske tilbehøret som forenkler hverdagen din

Robust aluminiumramme som setter både komfort og funksjon i fullt fokus

Rammen består av en robust aluminiumramme (Alpha Gold Aluminum) med elegant innvendig kabelføring, noe som både gir et ryddigere utseende og øker beskyttelsen mot både fukt, slaps og smuss. Rammen har ekstremt lav innsteg og en komfortabel geometri som fokuserer på smidig manøvreringsevne, god oversikt og smidig fremkommelighet. Med andre ord har den en komfortabel oppreist kjørestilling som virkelig lar deg nyte omgivelsene når du smidig tråkker frem i ditt eget tempo.

På rammen finner du allerede fra start alt tilbehøret som forenkler hverdagen din. Eller hva med en MIK-kompatibel bakre bagasjebærer i aluminium som tåler tunge laster, heldekkende skjermer samt en kraftig front- og bakbelysning som sørger for at du synes selv når mørket faller. Legg til et solid støtte, en solid kjedebeskyttelse, en justerbar Blendr-kompatibel styrestem, ergonomiske håndtak, en dempet setepinne, et komfortabelt komfortsete samt en robust rammelås, og du har en soleklar favoritt!

Kraftfull elektrisk drift med en herlig dynamisk følelse samt 9-gir drivverk

Kraften kommer fra en dynamisk sentermotor fra tyske Bosch (Performance Line Cruise) som leverer 65 Nm og gir en herlig dynamisk følelse i syklingen. Den potente elmotoren drives av et batteri som kort og godt leverer 400 Wh av miljøvennlige muskler, noe som samlet gir mye kraft for masse behagelig sykling med imponerende rekkevidde og mye ekstra futt i både ben og lunger. Og siden elmotoren er plassert i rammens nedre del oppnås et lavt tyngdepunkt, noe som gir deg klanderverdig manøvreringsevne og en naturlig velbalansert følelse i syklingen.

Den kraftige elmotoren arbeider sammen med et 1x-drivverk med 9 eksterne gir fra Shimano (Altus) med pålitelig funksjon og et imponerende bredt girutvalg. Girene håndteres dessuten via en lettmanøvrert spak som gir deg muligheten til å skifte mellom girene uten at det føles det minste anstrengende.

Hele pakken har en imponerende lav lydnivå og leverer en dynamisk følelse i kraftoverføringen, og det beste av alt er at det skjer med nesten sømløs harmoni og med høy effektivitet. Legg til en tydelig Intuvia display med 4 forskjellige driftsmoduser (Eco, Tour, Turbo, Off) som har en bakgrunnsbelyst hastighetsmåler og indikatorer for batterilading. Boschs smidige elsystem gjør det enkelt å bruke sykkelen, mye takket være den brukervennlige spak/display som er smart plassert innenfor bekvemmelig rekkevidde. Du kan selv velge hvor mye kraft du vil ha fra systemet slik at du kan sykle raskere, sykle lenger, eller bare suse forbi bilkøene på en smertefri måte. Den gjennomtenkte designen gjør det enkelt for syklisten å bla mellom funksjonene eller velge riktig assistansenivå uten å måtte slippe taket i styret... både trygt, brukervennlig og sikkert!

Robuste hjulsett samt skivebremser med ekstremt pålitelige egenskaper

Det robuste hjulsettet består av aluminiumsfelger som er utstyrt med gripevennlige gummier fra Schwalbe (Energizer Active Plus) som har god punkteringsbeskyttelse og uten problem håndterer alt fra glatt asfalt og brostein til betydelig ujevnere underlag. Treks bakgrunn kan være fylt av sport og konkurranser, men komforten er likevel det som er høyest prioritert for denne sykkelen. Disse 50 mm brede kvalitetsdekkene gir en fin kombinasjon av komfort, stabilitet og lav rullemotstand, noe som i praksis betyr økt trygghet og behageligere sykling på de underlagene du normalt sett finner i byen og alle dens nærområder. Foran finner du dessuten en dempet gaffel fra SR Suntour (NEX) med justerbar spiralfjæring og 50 mm vandring, hvilket gir ytterligere komfort og effektivt tar seg av trettende vibrasjoner og støt fra underlaget. Bremsingen håndteres av kraftige hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT200), som sørger for at du har effektiv bremseeffekt uansett om det er tørt, regnfullt eller slapsete underlag for dagen.

Fremtid uten kjedelige bilkøer, illeluktende bussholdeplasser og overfylte T-baner

Dette er en robust elsykkel som vekker lysten og som sørger for at du kan planlegge for en fremtid uten langsomme bilkøer, trange t-banevogner og illeluktende bussholdeplasser. En Verve+ gir deg de rette forutsetningene for å kunne forandre gamle reisevaner og la miljøsynderen bli igjen nede i garasjen, i tillegg til alle dagene i uken. Verken last eller bratte oppoverbakker utgjør noe større problem, for det er bare å skifte gir, skru opp assistansenivået og holde tempoet slik at du smidig når også de bratteste bakketoppene.

Disse elsyklene er ekstremt komfortable, suverent intuitive å bruke og enormt morsomme å sykle på. Du kan suse opp bakkene, enkelt transportere hjem dagligvarer og oppdage nye utfluktsmål i trygg forvissning om at du får hjelp av et fulladet kraftpakke til å klare alt. Dette er virkelig det optimale transportmidlet for deg som vil ha litt ekstra hjelp i oppoverbakkene (perfekt når utholdenheten begynner å ta slutt, men viljen er der) eller for deg som effektivt og raskt vil kunne komme til jobben uten at du engang trenger å pakke med deg et skift i veska. Et miljøvennlig, brukervennlig og imponerende komfortabelt transportmiddel som takket være moderne teknologi forflytter deg dit du vil på en underholdende og effektiv måte.

 

 

Mer om Trek Verve+ serie

Dette er underholdende og praktiske elsykler som forgyller din vanlige hverdag, elegante transportmidler med skyhøyt utstyrsnivå som gjør det enkelt, sikkert og gøy å ta seg rundt i byen. Toppkarakter for pålitelighet samt komfort, og de er alle sammen produsert med komponenter og tilbehør som gjør dem til perfekte daglige følgesvenner, enten det handler om hektiske shoppingturer eller avslappet svinge rundt i byen.

Uansett hvilken motor fra Bosch som din Verve+ er utstyrt med, vil du kunne nyte en smidig boost som er forbilledlig enkel å kontrollere, kraften føles naturlig mens du tråkker og den hjelper deg å sykle både lenger og raskere enn noensinne. Modellene tilbyr flere forskjellige konfigurasjonsalternativer for batteriet, og du kan velge en modell som har batteriet montert på bagasjebæreren (300, 400 eller 500 Wh), eller så velger du en modell som har batteriet elegant innebygd i underrøret (400 eller 500 Wh). Men helt uansett hva du til slutt velger, gir de deg alle muligheten til å sykle langt uten å måtte bekymre deg for at kraften skal ta slutt med det første.

Alle Verve+ har en lett og sterk aluminiumramme som gir god kontroll og en oppreist kjørestilling som virkelig lar deg nyte turen. Dens ekstra brede hjul og kraftige bremser gir deg stabilitet, grep og pålitelig bremsekraft på i prinsippet alle typer underlag du kan finne i typisk urbane miljøer. Legg til innebygd belysning, skjermer, støtte og en bagasjebærer slik at du kan sykle i all slags vær og samtidig få med deg alt du trenger. Noen modeller i serien er også utstyrt med en dempet framgaffel og setepinne, noe som selvfølgelig gjør sykkelturen enda mer behagelig.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069274-E370
EAN-kode-
VaremerkeTREK
FargeAzure
Knutenummer0069274
Spesifikasjon
PersonaliseringPendling
ProduktserieTrek Verve+
ModellserieTrek Verve+
KjønnDame
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Ja
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)M - 23.30 kg / 51.37 lbs (eksklusiv batteri)
Produsentens nettstedwww.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35054
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens artikkelnummer-
Produsentens fargeAzure
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeAlpha Gold Aluminum, monteringsfästen för pakethållare och skärmar, invändig dragning, monteringsfäste för cykelstöd, 5 x 135 mm QR
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelSR Suntour NEX, ställbar spiralfjädring, 50 mm slaglängd, 100 x 5 mm QR
Forstilling, type fjæringStålfjær
Vandring foran 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

50 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Ikke låsbar
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Hjul
ForhjulsnavShimano
BaknavShimano
FordekkSchwalbe Energizer Active Plus, Puncture Guard, Twin Skin (50-622)
BakdekkSchwalbe Energizer Active Plus, Puncture Guard, Twin Skin (50-622)
Dekkdimensjon50-622
FelgerAlex-fälgar DP23, aluminium, 36 hål, Presta-ventil
Drivverk
GirspakerShimano Acera M3000, 9-växlat
BakgirShimano Altus M2000, lång arm
KassettShimano HG200 11 - 36, 9-delad
Komponenter
ForbremseDisc brake with hydraulic actuation
StyrelagerVP, kapslat, 1 1/8, gängat
StyreBontrager aluminium Touring, 31,8 mm klämma, 25 mm rise, 630 mm bredd
StyrestemBontrager aluminium Quill, 31,8 mm klämma, inställbar rise, Blendr-kompatibel, 85 mm längd
SetepinneAluminium, dämpning, 31,6 mm, 300 mm längd
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
GirskifterserieShimano Acera
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Altus
Motor
MotorBosch Performance Line Cruise
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
65 Nm
SensorerFart, Kadens, Dreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Gjennomsnittlig rekkevidde 

Gjennomsnittlig rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under normale (eller gjennomsnittlige) forhold (middels store bakker, en del start og stopp samt varierende underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er for det meste hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel o.l.)
110 km
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

150 km
Elektrisk systemBosch
Batteri
BatteriBosch Powerpack 300/400/500 Wh
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringBagasjebrett
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)400
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
BatteriladerBosch standard 4
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBosch Intuvia
Avtagbar skjermJa
DisplayplasseringSenter
LadestasjonNei
AssistansenivåerEco, Off, Tour, Turbo
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
BelysningAXA Blueline / Herrmans H-Black MR4-E, 40 lux/120 lumen
SkjermerSKS plast // SKS plast
StøttePletscher Comp Flex 18
Håndtak/StyretapeBontrager Satellite Plus ergonomiska
PedalerVP-857
SSF-Godkjent lås 

SSF-Godkjent lås

Om sykkelen din blir stjålet, krever vanligvis forsikringsselskapene at den må ha vært låst fast til et fast objekt med en SSF-godkjent lås. Tenk derfor nøye gjennom før du bestiller en altfor enkel lås som kanskje ikke er godkjent.
Nei
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

Giant Elsykkel 24 Tempt E+ Ex
29 999 kr
fra 24 899,20 kr
Innsparing
  • L
  • M
  • S
  • XL

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY