• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

CARGOBIKE Cargobike DeLight Black

Best i test!
Cargobike DeLight Black
Beskrivelse

Toppmoderne lastesykkel med gjennomtenkte komponenter og utsøkt design

Premiumsykkelen Cargobike DeLight er en toppmoderne lastesykkel med plass til opptil fire sikkert beltefestede barn eller rom for mye bagasje. Den bakre sittebenken har innebygd lås for sikker oppbevaring, og de helstøpte hjulene er laget i magnesium som sørger for at du slipper å justere eikene. Den sterke midtmonterte elmotoren fra Ananda gir nesten dobbelt så mye kraft i hvert tråkk sammenlignet med en bakmontert navmotor, den kjenner også hvor hardt du tråkker og justerer assistansenivået. Dette er en kraftig lastesykkel som vil bli en pålitelig stemningssetter; å sykle til barnehagen blir et daglig favoritteventyr, helgens shopping blir en lek, og drømmen om familieturen til stranden kan nå endelig realiseres. 

Nøkkelen til suksess!

  • Komfortabel, trygg og lett håndterlig 3-hjulet lastesykkel med stor stabilitet takket være dens lave tyngdepunkt
  • Lastboksen har seter med plass til opptil fire beltefestede barn eller rom for mye bagasje
  • Den store lastboksen har en lengde på 90,5 cm, en bredde på 59,5 cm samt en høyde bak på 59 cm og foran på 42,5 cm 
  • Smidig manøvrering som gjør den lett håndterlig til tross for sin størrelse (215×83×110 cm)
  • Midtmontert elmotor fra Ananda med hele 110Nm hvor du kan se all viktig informasjon i sanntid via en tydelig fargeskjerm
  • Batteriet (576Wh) sitter i et låsbart oppbevaringsrom i den bakre sittebenken og gir en rekkevidde på opptil 50 km
  • Girsystemet består av 8 utvendige gir med bredt girspekter fra Shimano (Altus)
  • Hydrauliske skivebremser foran og bak med smidig håndtering og pålitelig funksjon
  • Helstøpte hjul i magnesium (26/24-tommere) med sikre dekk med pålitelig punkteringsbeskyttelse
  • Inkluderer kraftig LED-belysning med praktisk lysautomatik som standard

Solid konstruksjon som setter både komfort og funksjon i fullt fokus

Konstruksjonen består av en stabil ramme med lavt innsteg og har en geometri som prioriterer smidig manøvrering, tydelig oversikt og pålitelig fremkommelighet. Med andre ord har den en komfortabelt oppreist kjøreposisjon som gir deg tydelig oversikt og som sørger for at du kan nyte omgivelsene mens du sykler friksjonsfritt i ditt eget tempo. En 3-hjulet lastesykkel har forutsetninger som gjør at den klarer tunge laster, og derfor er hjulene forsterket med robuste støpte magnesiumfelger. Den har også 2,15" brede dekk, som både gir bedre stabilitet og sørger for at den tar seg frem over både ujevnheter og hull med fortsatt høy komfort. En verdifull last krever også effektive bremser, og de hydrauliske skivebremsene leverer både jevn og kraftig bremseytelse samt en kort bremseavstand.

Kraftig elektrisk drift som gjør sykkelen både brukervennlig og lett håndterlig

Kraften kommer fra en ytterst potent elmotor med elegant integrert plassering i kranken som yter et dreiemoment på hele 110Nm, som er dobbelt så mye kraft sammenlignet med en bakmontert motor. Den drives av et stort batteri som er smart plassert i et låsbart oppbevaringsrom i den bakre sittebenken og som leverer rikelig med miljøvennlig råkraft, som gir en rekkevidde på opptil 50 km avhengig av de ytre omstendighetene. Elmotoren samarbeider sømløst med de 8 utvendige girene som uten problem takler de ekstra belastningene som både den elektriske driften og litt tyngre laster legger på drivverket.

Høyt utstyrsnivå som gjør livet i salen betydelig enklere

Det øvrige utstyrsnivået er sjenerøst, eller hva med en kvalitets LED-belysning med lysautomatik som sørger for at du blir godt synlig, robuste skjermdeksler som sørger for at du kan sykle uansett værforhold, en bakre bagasjebærer, et helt dekkende kjedebeskyttelse samt en komfortabel sadel som gjør underverker for setemuskulaturen din.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer01332900119OS
EAN-kode7350097566082
VaremerkeCARGOBIKE
FargeSvart
Produsentens artikkelnummer1160
Spesifikasjon
PersonaliseringPendling
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2024
Vekt (ifølge produsenten)-
Produsentens nettstedwww.cargobike.se/produkt/cargobike-delight-2-3/
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
165-200cm
Passer Høyde (cm)165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195, 195-200
Produsentens fargeSvart
Rammesett
Rammestørrelse19"
RammeStål/Aluminium
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Stål
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Steel
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

-
Hjul
HjulAluminum/Magnesium
ForhjulsnavAluminum/Magnesium
BaknavAluminum/Magnesium
FordekkKenda
BakdekkKenda
Dekkdimensjon54-559, 57-507
FelgerMagnesium/Aluminium
Drivverk
GirspakerShimano Altus 8 växlad
BakgirShimano Altus 8 växlad
KranklagerInbyggt i motor
KranksettAnanda
KjedeKedja
KassettShimano
Komponenter
ForbremseDubbla hydrauliska Bengal
Bremseskive foran180 mm Bengal
BakbremseHydraulisk Bengal
Bremseplate bak180 mm Bengal
StyreStyre på frontlåda
SetepinneJa
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

8-girs (1 x 8)
GirskifterserieShimano Altus
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Altus
Motor
MotorM100
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
-
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
-
SensorerDreiemoment
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Maksimal rekkevidde 

Maksimal rekkevidde

Angir hvor langt man kan komme under ideelle forhold (varmt vær, få bakker, få start og stopp samt flatt underlag) før batteriet blir helt utladet. Opplysningene er hovedsakelig hentet fra produsenten av elmotoren, og det er tatt hensyn til hvilken type sykkel det er (MTB, standardsykkel osv.)

50 km
Elektrisk systemAnanda
Batteri
BatteriSamsung/LG
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriJa
Ladetid4 h
Batterikapasitet (Wh)-
Batterikapasitet (Ah)16
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladerja
Kan lades på sykkelenJa
Visning
Visning-
Avtagbar skjermNei
DisplayplasseringSenter
Ladestasjonja
AssistansenivåerBoost, Eco, Off, Sport, Tour, Turbo
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
BelysningLjusautomatik
SkjermerIngår
BagasjebrettNej
LåsFinns som tillbehör
Håndtak/StyretapeVadderat styre
PedalerWellgo
SeteQuickrelease
AnnetRingklocka
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY