• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK Trek Hybrid Sykkel Verve 2 Utstyrt Mulsanne Blue

Trek Hybrid Sykkel Verve 2 Utstyrt Mulsanne Blue
Beskrivelse

Sofistikert hybrid som er både herlig å sykle på og lett å elske

Leter du etter en sykkel som er bygget for behagelige eventyr eller daglig trening? Den sofistikerte Trek Verve 2 Equipped er en komfortabel hybridsykkel med dempet gaffel og setepinne, skapt for både hverdagsbruk og helgens eventyr. Den er perfekt for å komme seg rundt i byen, og like god for deg som ønsker å nyte tiden på setet. Den er like komfortabel og stabil på asfalt som på grusveier, og gir alltid en eksepsjonelt behagelig sykkeltur. Uansett hvilken vei du velger, leverer den samme høye komfort, pålitelig sikkerhet og vakker eleganse. Denne populære sykkelen gjør sykling morsommere og uansett hvor du styrer kursen, gir den deg en fornem opplevelse i setet. Grunnen er at hver komponent av Verve, fra styrestem til sete, bidrar til å skape en sykkel som er herlig komfortabel, enkel, stabil og underholdende å håndtere.

Nøkkelen til suksess!

  • Komfortabel hybridsykkel som tilbyr pålitelig transport i alle typer urbane miljøer
  • Oppreist kjørestilling som gir klar oversikt og lar deg virkelig nyte omgivelsene
  • Robust aluminiumsramme (Alpha Gold Aluminium) med rette linjer og et klassisk elegant utseende
  • Dempegaffel fra SR Suntour (NEX) med spiralfjæring som absorberer vibrasjoner og støt fra underlaget
  • Justerbar Blendr-kompatibel styrestem som gir deg muligheten til å enkelt endre kjørestilling
  • Pålitelig 3x-drivlinje med 24 gir fra kvalitetssikre Shimano (Tourney/Altus) som tilbyr et bredt spekter av utvekslinger
  • Hjulsett med grepssikre dekk fra Bontrager (H2 Comp - 700x40c) med refleks (sykkelen takler 700 x 45c)
  • Kraftfulle hydrauliske skivebremser som gjør det enkelt å justere farten under alle værforhold
  • Ergonomiske håndtak designet for å passe naturlig i hånden og forebygge muskeltretthet
  • Økt sikkerhet med kraftig belysning både foran og bak
  • Utrustet fra start med alle praktiske tilbehør som forenkler hverdagen din

Robust aluminiumsramme som fokuserer på både komfort og funksjonalitet

Kjernen består av en robust aluminiumsramme med elegant innvendig kabelføring, noe som gir et ryddig utseende og øker beskyttelsen mot væte, søle og skitt. Rammen har en geometri som prioriterer smidig manøvrerbarhet, god utsikt og pålitelig fremkommelighet. Takket være den avslappede rammageometrien får du en komfortabel kjørestilling som avlaster rygg og armer, og den fungerer utmerket for å kontrollere sykkelen på et bredt spekter av underlag. På rammen finner du en MIK-kompatibel bakpakkeholder som håndterer tunge laster, fulldekkende skjermer og kraftig belysning som sikrer at du blir sett i mørket. I tillegg får du et stabilt støtte, justerbar styrestem, dempegaffel, ergonomiske håndtak, dempet setepinne, en komfortsadel, kjedebeskytter og en ramlås, noe som gjør den til en garantert favoritt!

Pålitelig 24-girs drivlinje og skivebremser med pålitelig bremseeffekt

Kvalitetssikre Shimano leverer en drivlinje med pålitelig funksjon gjennom 24 utvendige gir som sikrer at du kan holde det rette tempoet uavhengig av bakkenes hellingsgrad eller terrenget. Bremsingen håndteres av hydrauliske skivebremser som gir kraftig bremseeffekt, uansett om underlaget er tørt, vått eller slapsfylt.

Robuste hjulsett, dempegaffel og pålitelige hydrauliske skivebremser

Det robuste hjulsettet kommer med aluminiumsfelger utstyrt med dekk som har et allsidig mønster for høy stabilitet som håndterer alt fra glatt asfalt til brostein. De 40 mm brede dekkene tilbyr en god balanse av komfort, stabilitet og lav rullemotstand, noe som betyr økt sikkerhet og behagelig sykling på de underlagene du vanligvis møter i byen og omegn. Foran er det også en dempegaffel med justerbar spiralfjæring og 50 mm slaglengde for ytterligere komfort, som effektivt tar hånd om trette vibrasjoner og støt fra underlaget.

Lys fremtid uten kø, ubehagelige bussholdeplasser og overfylte t-baner

En Verve gir deg de rette forutsetningene for å endre gamle reisevaner og la bilen stå igjen i garasjen, hver dag i uken. Verken last eller bratte oppoverbakker utgjør større problemer, for du kan enkelt gire ned og beholde tempoet for å nå toppene uten problemer. Et miljøvennlig, håndterbart og imponerende komfortabelt transportmiddel som takket være pålitelig teknologi bringer deg dit du ønsker på en smidig måte.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0114268-G960
EAN-kode-
VaremerkeTREK
FargeMulsanne Blue
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
PersonaliseringPendling, Trekking
ModellserieTrek Verve
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2024
Vekt (ifølge produsenten)17.20
Produsentens nettstedwww.trekbikes.com/se/sv_SE/cyklar/city-cyklar/verve-equipped/c/B494/
Elektrisk sykkelNei
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens fargeMULSANNE BLUE
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeAlpha Gold Aluminum, invändig vajerdragning, Flat Mount-skivbroms, pakethållar- och skärmfästen, 135 x 5 mm QR
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelSR Suntour NEX, ställbar spiralfjädring, 50 mm slaglängd, 100 x 5 mm QR
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Forstilling, type fjæringStålfjær
Vandring foran 

Vandring foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

50 mm
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

ram
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

28"
Hjul
HjulBontrager Connection, dubbel botten, 32-håls, 20 mm bredd, Presta-ventilShimano dymanonav 3,0 watt // Shimano dymanonav 3,0 wattShimano TX505, centerlock
FordekkBontrager H2 Comp, reflex, kanttråd, 30 tpi, 700 x 40c
BakdekkBontrager H2 Comp, reflex, kanttråd, 30 tpi, 700 x 40c
Dekkdimensjon42-622
Drivverk
GirspakerShimano U4000, 9-växlat
BakgirShimano CUES U4000
KranksettProWheel Pro, aluminium, Narrow/Wide 40T-krans i stål, 170 mm längdKapslat lager, 68 mm
KjedeShimano LG500
KassettShimano LINKGLIDE LG300, 11–46, 9-växlat
Komponenter
ForbremseTektro HD-M275 hydraulisk skivbroms
Bremseskive foranShimano RT10, centerlock, 160 mm
BakbremseTektro HD-M275 hydraulisk skivbroms
Bremseplate bakShimano RT10, centerlock, 160 mm
StyreAluminium, 31,8 mm klämma, 25 mm rise, 630 mm bredd
Styrestem-
SetepinneAluminium, ställbar dämpning, 27,2 mm, 350 mm längd
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

9-delt (1 x 9)
Sykkelutstyr
BelysningHerrmans H-Trace ECO dynamo-LED
SkjermerSKS plast
StøtteAluminium, bakmonterat cykelstöd
BagasjebrettMIK-kompatibel pakethållare bak i aluminium maxvikt 25 kg
Håndtak/StyretapeHerrmans Clik, ergonomisk, inlåsning // Herrmans Clik, ergonomisk, inlåsning
Pedalerhalkfria pedaler med reflexer
SeteSelle Royal Loire
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

Bmc Hybridsykkel Alpenchallenge Al Four
15 400 kr
fra 10 780 kr
Innsparing
  • S
  • M
  • L
  • XL
Bmc Hybridsykkel Alpenchallenge Al Three
17 500 kr
fra 12 250 kr
Innsparing
  • S
  • M
  • L
  • XL

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY