FRAKTKOSTNADER
LEVERANDØR | OPPTIL 999 KR | OVER 999 KR |
---|---|---|
Bring Utleveringssted | 89 kr | fri frakt |
Instabox Pickup Box | 89 kr | fri frakt |
Bring Hjemlevering | 299 kr | |
Sykler & større varer | 299 kr |
Pakker ligger vanligvis i omtrent 7 dager fra ankomstdagen hos postombudet, og deretter returneres de automatisk til oss.
Hjemlevering
Din bestilling leveres hjem til deg dersom du velger PostNord hjemlevering, eller når bestillingen din inneholder en sykkel eller annet som er for stort til å sendes som pakke til et utleveringssted. Når pakken er klar for levering vil du motta et varsel på SMS, epost eller i PostNords app hvor du kan gjøre leveringsvalg. Du kan velge å motta leveringen uten kvittering, uavhengig av om noen er hjemme og kan motta pakken. Deretter leveres den på døren. Sykler og storgods leveres kun til tomtegrense, port eller gateplan. Når pakken er levert vil du motta et varsel via e-post eller SMS og i appen.
Pickup box
Din bestilling leveres av Instabox til den pakkeautomaten du velger. Når ordren
er
pakket,
får du en SMS fra Instabox der du legitimerer deg med BankID. Deretter får du en kode sendt til deg,
som
du
kan
åpne boksen med. Du kan også, via samme SMS, endre leveringen til en annen pakkeautomat om det
skulle
passe
bedre.
Instabox passer best for små og mellomstore bestillinger, med tanke på størrelsen til boksene.
Normal
leveringstid
er 1-4 dager fra forsendelsen forlater vårt lager.
Om du har blitt syk og dermed ikke kan hente pakken, kan du kontakte Instaboxs kundeservice og be
dem om
å
forlenge pakkens liggetid i skapet noen dager. Eventuelt kan du gi koden til en annen person som kan
hente
pakken
for deg.
Kundeservice Instabox:
Ring: 80 01 41 14
E-post: hjelp@instabox.no
Send SMS: 594 47 468
Utleveringssted
Din bestilling leveres til nærmeste utleveringssted koblet til postnummeret i din bestilling. Du vil kunne se hvilket utleveringssted pakken blir sendt til i sporingsnummeret fra PostNord eller Bring.
Når din Bring forsendelse ankommer utleveringsstedet, mottar du en SMS med hentekode til det telefonnummeret du oppga i bestillingen.
MERK: Du vil ikke motta SMS fra Postnord når pakken er klar for henting, du må selv følge med på sporingslinken vi sender på epost eller i appen til Postnord. Beregnet leveringstid angis i kassen.
Last gjerne ned Posten/PostNord appen. Der kan du få oppdateringer og følge pakkens reise til
deg.
OBS – Hvilke leveringsalternativer som er tilgjengelige for deg, avhenger av hvor i landet du
bor.
Leveringsadresse
I neste steg velger du hvor din bestilling skal sendes og der kan du også se eventuelle fraktavgifter som kommer i tillegg (fri frakt over 999kr på alt utenom sykler og større varer). Om pakken skal sendes til en annen adresse eller til en annen person, vennligst kontakt kundeservice før du bestiller.
Hvor er pakken?
- Spor pakker som sendes med PostNord
- Spor pakker som sendes med Bring
- Spor pakker som sendes med Instabox
Tenk på at det kan ta opptil 24 timer fra din bestilling forlater vårt lager til den er søkbar.
Leveringstid for rask levering samt standardlevering angis i handlekurven
Leveringstidene på hjemmesiden er estimerte leveringstider, og vi kan ikke garantere at
varene sendes fra oss innen de angitte virkedagene, da uforutsette forsinkelser kan oppstå. Oppgitt
leveringstid
er antall virkedager til vi anslår at pakken vil forlate oss samt fraktpartnerens leveringstid.
Vi kan altså ikke garantere at din bestilling kommer frem til en viss dag. Vi kan heller ikke erstatte deg
ved en
eventuell forsinkelse. For mer nøyaktig informasjon om statusen på din bestilling, ber vi deg kontakte oss.
Om en bestilling har varer som inneholder både varer med "rask levering" og "standard levering" så vil bestillingen sendes i flere leveranser, også kalt del-levering. Dette fordi varene kommer fra forskjellige varelager. Du vil få eposter med sendings informasjon for hver forsendelse så snart de sendes fra våre lagerhus.
Varer som vi ikke kan levere og som du får bekjed om er utsolgt, blir ikke restordret med mindre annet er
avtalt.
Hvis du fremdeles vil ha varen, må du bestille den igjen på et senere tidspunkt. Hvis vi må kansellere noe i
bestillingen din, vil vi varsle deg via e-post så snart vi har mottatt informasjonen.
Utenlandsfrakt
Vi leverer kun til adresser i Norge. Vi forbeholder oss rettigheten til å avbestille alle pakker med utenlandsk leveringsadresse.