MTB-sesongen er her! | Nye klær og utstyr til våren
Online sykkelbutikk

Viktig forbruker- og kundeinformasjon

1. Informasjon om oss
For mer detaljert informasjon om oss, se bedriftsinformasjon.

2. Generell informasjon om våre produkter og tjenester
Alle relevante produktspesifikasjoner kan finnes direkte under de respektive produktene i vår nettbutikk. Informasjon om generelle vilkår finner du på denne siden. Hvis du har spørsmål, kan du når som helst kontakte vår kundeservice på e-post.

3. Inngåelse av kontrakt mellom kunden og oss
Presentasjonen av produktene i vår nettbutikk utgjør ikke et bindende tilbud, og kontrakten mellom deg og oss vil avhenge av valgt betalingsmetode. Du kan lese mer om de ulike betalingsmetodene her.

4. Forbehold
Dersom vi ikke har det bestilte produktet på lager har vi retten til å annullere bestillingen.

5. Priser og vilkår
Prisene i nettbutikken er skattepliktige bruttopriser. Fraktkostnader blir lagt til senere. Du kan lese mer om fraktkostnader her. Vi lever ikke til kunder utenfor Norge.

6. Garanti
Hvis vi tilbyr en lengre garantiperiode en det som er fastsatt i loven vil det blir spesifisert i beskrivelsen av produktet.

7. Returrett
Betingelser for retur: Du har rett til å returnere bestilte produkter i løpet av 14 dager, uten å ha en spesiell grunn. 14 dagers returrett gjelder fra tidspunktet du fikk de bestilte produktene. For å kunne returnere/utøve angrerett må du informere oss per e-post eller brev:

Internetstores GmbH, Fritz-Müller-Str. 106-108, D-73730 Esslingen, Tyskland
E-post: service@bikester.no

Returfristen er oppfylt dersom du sender varsel om retur før perioden er utløpt.

Returprosessen: Hvis du returnerer en bestilling, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert frakt (eksklusive ekstrakostnader dersom du har valgt en annen leveringsmetode enn den vi tilbyr) innen 14 dager fra den datoen vi har fått melding om din avbestilling.
Vi gje nnomfører tilbakebetaling med samme betalingsmåte som du brukte for å utføre transaksjonen, men mindre du har uttrykket ønske om, og innvilget noe annet. Uansett tilbakebetalingsmetode påløper det ingen ekstra gebyrer for refusjon. Vi kan derimot holde tilbake refusjon inntil vi har mottatt varene tilbake, eller til du har vist at du har returnert varene, avhengig av hva som kommer først.

Du må sende varene tilbake så fort som mulig, og innen 14 dager fra datoen du gir beskjed om returen. Fristen overholdes dersom du sender tilbake varene innen fristen på 14 dager. Vi dekker kostnadene ved retur.

Kunden skal dekke kostnader ved eventuelle skader på varen som følge av annen håndtering enn det som er nødvendig for å undersøke/fastslå produktets art og tilstand. Også dersom et forseglet produkt har blitt åpnet, for eksempel mat, elektronikk, CD eller tilsvarende.

Angreretten gjelder ikke for følgende kontrakter med mindre partene har avtalt noe annet:

  • Kontrakter om levering av varer som ikke er prefabrikkerte, der et individuelt valg eller bestemmelse fra forbrukeren er avgjørende eller som er tydelig tilpasset forbrukerens personlige behov.
  • Kontrakter om levering av forseglede varer som ikke er egnet for retur grunnet helsebeskyttelse eller hygiene, hvis forseglingen er fjernet etter levering.
  • Kontrakter om levering av lyd- eller videoopptak eller programvare i en forseglet pakke, hvis forseglingen er fjernet etter levering.

Returskjema: Sendes til internetstores GmbH, Fritz-Müller-Str. 106-108, D-73730 Esslingen, Tyskland eller e-post: service@bikester.no
  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker å gjøre returretten gjeldende i forbindelse med min/vår (*) kjøpsavtale om følgende varer (*) /levering av følgende varer (*)
  • Bestilt den (*) /mottatt den (*)
  • Kundens navn
  • Kundens adresse
  • Kundens underskrift (kun hvis formularens innhold sendes på papir)
  • Dato (*)


30 dagers gratis retur

I tillegg til din lovbestemte angrerett, kan du sende varer levert av oss i retur til oss: internetstores GmbH, Fritz-Müller-Str. 106-108, 73730 Esslingen.

Varene kan ikke vise tegn på bruk og må være fullstendige og i originalemballasjen innen 30 dager. Vi dekker returtransportkostnadene hvis du ber om en returetikett i vår nettbutikk www.bikester.no under Returetikett.

Din lovbestemte 14-dagers angrerett og dine lovbestemte garantikrav forblir selvfølgelig upåvirket. Inntil den lovbestemte angreretten din er utløpt, gjelder kun vilkårene som er angitt i våre avbestillingsregler.

8. Tekniske problemer ved bestilling og endring av bestilling
Vennligst se vår detaljerte beskrivelse av hvordan bestillingsprosessen fungerer i vår nettbutikk, og hvordan du kan foreta rettelser. Denne informasjonen finnes her.

9. Lagring av informasjon og data
Vi lagrer din bestillingsinformasjon og sender den sammen med våre vilkår og betingelser på e-post. Du kan til enhver tid lese om våre vilkår og betingelser her. Under «Min konto» kan du dessuten se dine ordredata.

10. Klager
Hvis du har klager, er du velkommen til at kontakte vår kundeservice på epost.

11. Språket på kontrakten
Kontrakten er skrevet på norsk.

finnes her. 9. Lagring av informasjon og dataVi lagrer din bestillingsinformasjon og sender den sammen med våre vilkår og betingelser på e-post. Du kan til enhver tid lese om våre vilkår og betingelser her. Under «Min konto» kan du dessuten se dine ordredata.
10. KlagerHvis du har klager, er du velkommen til at kontakte vår kundeservice på epost.
11. Språket på kontraktenKontrakten er skrevet på norsk.