Online sykkel shop - Bikester
Opptil 70% rabatt1
Dessverre er ønsket produkt utsolgt

DT Swiss ARC 1100 Dicut Forhjul 28"plate CL 12x100mm TA 50mm

ID: 1227093

Veil. pris 9 769 kr
8 799 kr
Mva inkludert., gratis frakt

Jeg ønsker å bli kontaktet når produktet er tilgjengelig igjen.

Vi lagrer din forespørselen i 3 måneder. Skulle produktet komme på lager innen det, kontakter vi deg.
Ikke tilgjengelig online

Beskrivelse for

DT Swiss ARC 1100 Dicut Forhjul 28"plate CL 12x100mm TA 50mm

Denne produktbeskrivelsen er automatisk oversatt. Vi beklager eventuelle feil.

ARC 1100 DICUT 50: Det mest smidige og raske akselerasjonshjulsettet for kupert eller flatt kurs med skarpe svinger.

ARC 1100 DICUT -hjulene er laget for å gå flatt ut raskt. Tilgjengelig i felgbremseversjon i tre forskjellige felghøyder (80 mm, 62 mm og 48 mm). DT Swisses aero-serie gir ingenting å være ønsket. Utviklet i samarbeid med aerodynamiske spesialister SWISS SIDE for å få fart og bli der. Utmerket flystabilitet og minimal aero-drag støtter hele syklistens system. Bygget av høykvalitets DT Swiss -komponenter og utstyrt med SINC -keramiske lagre, gir ARC 1100 DICUT -hjulene deg påliteligheten du trenger - uansett om du kjemper mot vinden på en prøveversjon eller prøver å unnslippe gjengen på finalen meter til streken.

Aero+ - Symbiosen av luftmotstand, håndtering og effektivitet.
TRANSLASJONAL AERODYNAMISK DRAG
Drag er den aerodynamiske kraften som treffer syklisten i kjøreretningen og bremser ham. Det avhenger av hastigheten og overflaten på syklistens kropp (75%) og på motorsykkelen og dens komponenter (25%). For å minimere denne translasjonsmotstanden, må kontaktflaten til hele systemet minimeres.

For å oppnå en høyere hastighet, må luftmotstanden til hele systemet bestående av syklist og landeveissykkel minimeres. Dette er fordi luftmotstanden øker eksponensielt i forhold til hastighet. Fra 15 km/t og utover er luftmotstanden den største kraften som kan overvinnes. Siden forhjulet bidrar med 8% av den totale luftmotstanden, spiller oppførselen til hjulet en betydelig rolle.

SEGMENT EFFEKT
I en kryssvind blir syklister og racersykler utsatt for sidekrefter som påvirker kjøreatferden. Når du utvikler hjul for racersykler, er målet å minimere disse sidekreftene og provosere en seileffekt - dette kombinert med den beste ridbarheten. Du kan forestille deg denne seilingseffekten som en seilbåt hvis seil fanger vinden og driver båten. Når du sykler, har felgen samme effekt og kan skyve hele systemet fremover. Den store fordelen ved moderate sidevind med angrepsvinkler mellom 0 ° og 20 ° er at syklisten ikke lenger bremses av translasjonsmotstanden, men drar fordel av redusert motstand. Avhengig av felghøyde og form, kan luftmotstanden nå negative wattverdier, noe som til og med forårsaker fremdrift.

Utmerkede seileffekter i sidevind forekommer med økende angrepsvinkler på opptil 18 °. I tillegg er det en bod, som får luftmotstanden til å øke igjen.

ROTASJONSLUFTMOTSTAND
De roterende delene av sykkelen, for eksempel hjulene, beveger seg ikke bare fremover med en viss hastighet, men opplever også rotasjonsluftmotstand. Rotasjonsluftmotstanden kan beskrives som den ekstra friksjonen som oppstår når hjulet med de roterende komponentene "skjærer gjennom" luften. Rotasjonsmotstanden representerer opptil 25% av den totale motstanden mot 75% av den translasjonsmotstanden. Siden eikene er det bærende forbindelseselementet mellom felg og nav, er de spesielt viktige i kampen mot vinden.

Viktig å vite: Jo lavere høyde på felgen, desto mindre påvirkes seileffekten. Lengre eiker ved lave felghøyder fører til høyere rotasjonsluftmotstand.

STYREMOMENT
Sidevind genererer krefter på hjulet og kan påvirke kjørbarheten. Derfor må kjøreoppførselen være trygg og forutsigbar uavhengig av ytre værforhold som sterk og skiftende kryss og motvind. For å opprettholde kontrollen over sykkelen ved høyere hastigheter, bør AERO+ -felgen ha lavest mulig styremoment.

Racersyklisten drar derfor fordel av en forutsigbar og derfor kontrollert styreoppførsel, holder seg lengre i den aerodynamisk optimale posisjonen og når høyere hastigheter.

HVORFOR ER STYREMOMENT SÅ VIKTIG?
Racersyklisten kjenner sidekrefter som oppstår under en sykkeltur på grunn av sidevind og forbipasserende kjøretøy (ligner vindkast) i forskjellige størrelser og hastigheter. De kan ha sterk innflytelse på rattet og er noen ganger uforutsigbare og farlige for syklisten. Jo større angrepsvinkelen (Yaw) og jo sterkere vindkraften er, desto mer må syklisten tilpasse seg konstant motkrefter som kreves for å sykle rett frem i ønsket retning.

FYSISK FORKLARING AV STYREMOMENTET
En asymmetrisk fordeling av kraften som virker på forhjulet i sidevind genererer et styremoment.

HVA BETYDER DETTE I DETALJER?
Den laterale kraftfordelingen på en felg er asymmetrisk i sidevindforhold. Denne asymmetrien genererer et øyeblikk (styremoment) rundt styreakselen - dvs. rundt aksen som hjulet og gaffelen roterer rundt når du styrer. Et av utviklingsmålene for den nye AERO+ felgformen var å minimere denne asymmetrien ved å fordele sidekrefter jevnt over felgen i sidevind. Dette ble oppnådd ved hjelp av CFD (Computational Fluid Dynamics) simuleringer og bekreftet av vindtunneltester.

RULLMOTSTAND
Rullemotstand handler om mer enn bare kreftene som må påføres for å rulle på forskjellige overflater eller for å overvinne hindringer. Bredere innvendige felgdimensjoner og bredere dekk støtter kjøreegenskapene som trekkraft og komfort. Bredere dekk har en tendens til å ha en positiv innflytelse på rullemotstanden. På grunn av deres større volum har de et større kontaktområde og kan kjøres med mindre lufttrykk uten risiko for å få et flatt dekk. Mens smale dekk har et lengre og smalere kontaktområde, er kontaktområdet til bredere dekk "kortere""".

Som et resultat ruller moderne dekk bedre på grunn av lettere deformasjon av skrotten og kontaktflaten - rullemotstanden reduseres.

SINK KERAMISK TEKNOLOGI
Hos DT Swiss tror de at forskjellen ligger i detaljene. SINC keramiske kulelagre er nøyaktig basert på slike detaljer. Takket være optimaliseringen av disse detaljene betyr et DT Swiss -hjul med en SINC -oppgradering ganske enkelt at du vil være foran feltet, vennene dine eller sette nye personlige rekorder.

DEN HØHIGHEHIGHEHIGHEYSTE KVALITETEN MED BÆRETEKNOLOGI er installert i alle DT Swiss 1100 -hjul. Rytteren drar fordel av redusert rullemotstand og forlenget holdbarhet. SINC keramiske kulelagre er utviklet av DT Swiss som et system. De er basert på kuler laget av silisiumnitrid (Si3N4), et ekstremt seigt og slitesterkt og korrosjonsbestandig keramisk materiale. Lagerringene er laget av en spesialutviklet stållegering, som er tilpasset egenskapene til det spesifikke keramiske materialet som brukes og er presisjonsslipt. Denne kombinasjonen reduserer rullemotstanden til et absolutt minimum og garanterer større holdbarhet enn konvensjonelle kulelager. Men det er ikke bare selve lageret som er oppfattet som et system. Det er bare ved å bruke toleranser innenfor noen få tusendels millimeter og nøyaktig justere toleransene til DT Swiss navlagerseter at SINC keramiske lagre leverer sitt fulle potensial og tilbyr den avgjørende fordelen i forhold til konkurrerende produkter.

FORDELER MED DT SWISS HUBS MED SINC KERAMISK
Selv når den er installert, sikres den optimale avstanden mellom de keramiske kulene og lagerringen (klaring). Dette garanterer minimum rullemotstand og forhindrer lagerslitasje. Kombinasjonen av keramiske lagre og stållagerringer (hybridlagre) betyr at korrosjon mellom kuler og ring er umulig, noe som forbedrer levetiden betydelig. Lagerringen glattes også permanent av de ekstremt harde kulene, noe som sikrer en permanent minimal rullemotstand. Lagerburet, som holder kulene på plass, består av et materiale som er ideelt for materialet i de keramiske kulene og er spesielt utviklet for hver lagerstørrelse.

Dette betyr at kulene og buret passer perfekt sammen, noe som ytterligere minimerer friksjon i lageret. Det høykvalitets SINC keramiske lagertetningssystemet garanterer perfekt funksjon og minimal friksjon under alle forhold. Slik gjør du: En tetningsring brukes bare på utsiden; bare en beskyttelsesring brukes på innsiden. Tetningssetet er presisjonsslipt for perfekt tetningskonsentritet, noe som sikrer minimal rullemotstand. Denne teknologien er unik og brukes bare for SINC keramiske lagre. Hvert DT Swiss SINC -lager er individuelt inspisert og testet.

PRO LOCK -TEKNOLOGI
Pro Lock er en prosess der en patentert, dobbelt sammensatt, klebende væske injiseres i brystvorten, noe som gir ekstremt holdbare hjulbygg. Ved å sette nippelen på eiken aktiveres limet og begynner å herde. Det er fortsatt mulig å sette hjulet tilbake etter at limet har herdet helt, med bare en minimal reduksjon av trådlåsfunksjonen.

PRO LOCK - FAKTA
DT Pro Lock-nipler forhindrer at eikernippelforbindelsen løsner.
Hjulets holdbarhet forbedres opptil 20 ganger sammenlignet med ikke -Pro Lock -konstruksjoner.
Passer for enten hånd- eller maskinbygde hjul. Bruk av fett eller olje anbefales ikke.
Alle DT Swiss -brystvorter er tilgjengelige med og uten DT Pro Lock.

TUBELESS TECHNOLOGY
Slangeløse dekk gir noen avgjørende fordeler i forhold til den konvensjonelle kombinasjonen av dekk og slange: Dekket kan kjøres med mindre trykk uten å risikere "snakebitt" og gir derfor mer grep. Det lavere trykket sikrer også større kjørekomfort. Å avstå fra det indre røret betyr at det ikke er friksjon mellom røret og dekket, og at rullemotstanden derfor er lavere når du kjører off-road og over hindringer. Hvis det også brukes tubeless melk, er dekket også immun mot punkteringer og små kutt. En stor fordel for alle som liker å sykle lange avstander og bort fra nærmeste sykkelbutikk.

Fordelene
Tubeless Ready -felger fra DT Swiss har ytterligere fordeler i forhold til konvensjonelle felger. Takket være utformingen av tverrsnittet, dekker det ganske enkelt på plass når det blåses opp, slik at det vanligvis bare trengs en normal stativpumpe. Det geniale mønsteret på DT Swiss felger sikrer også at dekket sitter presist og sikkert, selv under tøffe kjøreforhold.

Den perfekte passformen
Profilene til DT Swiss felger er spesielt designet for slangeløs bruk. De garanterer en perfekt passform og gjør installasjonen av dekket så enkelt som mulig. Likevel er det alltid mulig å bruke en konvensjonell kombinasjon av dekk og slange.

DT sveitsisk ventil
Bruk av aluminium sparer 40% vekt sammenlignet med konvensjonelle messingventiler. Det integrerte ventilverktøyet i ventilhetten sparer tid og krefter på å finne det riktige verktøyet for å fjerne ventilinnsatsen. Den koniske ventilbasen sikrer en tettsittende passform. DT Swiss Tubeless-ventilen passer perfekt til DT Swiss-felger og sikrer en perfekt tetning for lange problemfrie turer.

DT Swiss tubeless band
DT Swiss Tubeless Ready Tape forsegler felgen og fungerer også som felgbånd. Den er tilgjengelig i forskjellige størrelser for å passe perfekt til de forskjellige innerbreddene på felgene.

DT Swiss tubeless ready kit
DT Swiss Tubeless Ready Kit brukes til å forsegle Tubeless Ready -felgen og muliggjør dermed tubeless riding. DT Swiss anbefaler på det sterkeste bruk av et høytytende dekktetningsmiddel selv når du bruker slangeløse spesifikke dekk. Ved bruk av Tubeless Ready -dekk er bruk av tetningsmasse obligatorisk (tetningsmassen forsegler dekket, som først og fremst ikke er lufttett). En rørløs struktur når sitt fulle potensial bare med et fugemasse! Sørg for at tetningsmassen er kompatibel med felg, felgbånd og dekk. Det må ikke være etsende eller aggressivt på noen måte. Hvis du er i tvil, ta kontakt med tetningsmiddelprodusenten slik at du ikke mister garantien fra DT Swiss.

Vis alle produkter fra DT Swiss ARC 1100 serien

I korte trekk

Akselstandard
Akselstandard
Hjulaksel
Material
Material
Carbon
Størrelse
Størrelse
28 Tommer
Konstruert for bremsetype
Konstruert for bremsetype
Skivebremse Center Lock
Konstruert for bremsetype
Konstruert for bremsetype
---

Funksjoner

Tiltenkt bruk
Landevei, Aero, Endurance
Hovedinformasjon
Utførelse:
frem
Akse
Akselsystem:
Forhjul 12x100
Akselstandard:
Hjulaksel
Felg
Material:
Carbon
System:
Hult kammer
Profilhøyde:
Høy (>50 mm)
Høyde:
50 mm
Dekk:
Clincher
Bremsesystem:
Skivebremse
Tubeless egnet:
ja
Bredde:
26.5 mm
Interiør bredde:
20 mm
Størrelse:
28 Tommer
ETRTO (Bredde x Diameter):
20-622
Framnav
Installasjon bredde:
100 mm
Akseldiameter foran (mm):
12 mm
Antall eiker:
24
Materiale:
aluminium
Type:
DT Swiss 180
Funksjoner:
For thru axle, Forseglet
Eiker
Stil:
DT aero comp II t-hode med DT Pro Lock skjult aluminiumsnippel
Lacing:
To-kryss (1: 1)
Framhjul
Konstruert for bremsetype:
Skivebremse Center Lock
Vekt:
755 g
Bakhjul
Konstruert for bremsetype:
---
Hjulsett
Maks. Totalbelastning:
110 kg
Modellår
2022
Artikkelnummer
1227093
Produsentens artikkelnummer
WARC110AIDXCA12571
EAN
7613052373652

Kundemeninger

Si din mening. Vær først med å gi en omtale til dette produktet.