Online sykkel shop - Bikester
Splitter nye bysykler med og uten motor

DT Swiss ARC 1100 Dicut Bakhjul 28"Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 80mm

ID: 1227102

13 619 kr
Mva inkludert., gratis frakt
Kun 1 produkter på lager
Produktet har blitt lagt til i din ønskeliste

Dette produktet kan for øyeblikket ikke bestilles i ønsket antall. Sjekk handlekurven.

Produkt anfragen

Dessverre er ønsket produkt utsolgt

1x fortsatt tilgjengelig online Levering innen 7-9 virkedager

I korte trekk

Akselstandard
Akselstandard
Hjulaksel
Material
Material
Carbon
Størrelse
Størrelse
28 Tommer
Konstruert for bremsetype
Konstruert for bremsetype
---
Konstruert for bremsetype
Konstruert for bremsetype
Skivebremse Center Lock

Beskrivelse for

DT Swiss ARC 1100 Dicut Bakhjul 28"Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 80mm

Denne produktbeskrivelsen er automatisk oversatt. Vi beklager eventuelle feil.

ARC 1100 DICUT 80: Det sofistikerte hjulsettet i jakten på de beste tider på flate til litt bølgende baner.

ARC 1100 DICUT-hjulene er laget for å gå fort ut. DT Swisses aero line-up er tilgjengelig i felgbremsversjon i tre forskjellige felghøyder (80 mm, 62 mm og 48 mm). Utviklet i samarbeid med aerodynamikkspesialister SWISS SIDE for å komme opp i fart og bli der. Utmerket aero-stabilitet og minimal aero-drag støtter hele systemet til rytteren og sykkelen hans. ARC 1100 DICUT-hjulene er bygget opp av høykvalitets DT Swiss-komponenter og utstyrt med SINC-keramiske lagre, og gir deg den påliteligheten du trenger - uansett om du kjemper mot vinden på din tidssykkel eller prøver å unnslippe gjengen på finalen meter til linjen.

Aero + - Symbiosen av luftmotstand, håndtering og effektivitet.
TRANSLATIONAL AERODYNAMIC DRAG
Drag er den aerodynamiske kraften som treffer syklisten i kjøreretningen og bremser ham ned. Det avhenger av hastigheten og overflaten til syklistens kropp (75%) og motorsykkelen og dens komponenter (25%). For å minimere denne translasjonelle luftmotstanden, må kontaktflaten til hele systemet minimeres.

For å oppnå høyere hastighet må luftmotstanden til hele systemet bestående av rytter og landeveissykkel minimeres. Dette er fordi luftmotstanden øker eksponentielt i forhold til hastighet. Fra 15 km / t og utover er luftmotstanden den største kraften som kan overvinnes. Siden forhjulet bidrar med 8% av den totale luftmotstanden, spiller hjulets oppførsel en viktig rolle.

SEGMENT EFFEKT
I kryssvind blir syklister og motorsykler deres utsatt for laterale krefter som påvirker kjøreoppførselen. Når vi utvikler hjul til motorsykler, er målet å minimere disse sidekreftene og provosere en seileffekt - dette kombinert med best kjørbarhet. Du kan forestille deg denne seileffekten som en seilbåt hvis seil fanger vinden og driver båten. Når du sykler, har felgen samme effekt og kan skyve hele systemet fremover. Den store fordelen ved moderat sidevind med angrepsvinkler mellom 0 ° og 20 ° er at syklisten ikke lenger blir bremset av translasjonell luftmotstand, men drar nytte av redusert luftmotstand. Avhengig av felghøyde og form, kan luftmotstanden nå negative wattverdier, som til og med forårsaker fremdrift.

Utmerkede seileffekter i sidevind forekommer med økende angrepsvinkler på opptil 18 °. I tillegg er det en bod, som får luftmotstanden til å øke igjen.

ROTASJONELL LUFTMOTSTAND
De roterende delene av sykkelen, som hjulene, beveger seg ikke bare fremover i en viss hastighet, men opplever også rotasjonsluftmotstand. Den roterende luftmotstanden kan beskrives som den ekstra friksjonen som oppstår når hjulet med de roterende komponentene "skjærer gjennom" luften. Rotasjonsmotstanden representerer opptil 25% av den totale dragmotstanden sammenlignet med 75% av den translasjonelle dragmotstanden. Siden eikene er det bærende forbindelseselementet mellom felg og nav, er de spesielt viktige i kampen mot vinden.

Viktig å vite: Jo lavere høyden på felgen er, desto mindre påvirker seileffekten. Lengre eiker i lave felghøyder fører til høyere rotasjonsluftmotstand.

STYREMOMENT
Sidevind genererer krefter på hjulet og kan påvirke kjørbarheten. Derfor må kjøreoppførselen være trygg og forutsigbar uavhengig av ytre værforhold som sterk og skiftende kryss og motvind. For å opprettholde kontrollen over sykkelen ved høyere hastigheter, bør AERO + felgen ha lavest mulig styremoment.

Racersyklisten har derfor fordeler av en forutsigbar og derfor kontrollert styring, holder seg lenger i den aerodynamisk optimale stillingen og når høyere hastigheter.

HVORFOR ER STYRNINGSMOMENT SÅ VIKTIG?
Racersyklisten føler sidekrefter som oppstår under en sykkeltur på grunn av sidevind og passerende kjøretøy (som ligner vindkast) i forskjellige størrelser og hastigheter. De kan ha sterk innflytelse på hjulet og er noen ganger uforutsigbare og farlige for syklisten. Jo større angrepsvinkelen (Yaw) og jo sterkere vindstyrken, jo mer må syklisten hele tiden tilpasse seg motstyrken som kreves for å ri rett frem i ønsket retning.

FYSISK FORKLARING AV STYREMOMENTEN
En asymmetrisk fordeling av kraften som virker på forhjulet i sidevind, genererer et styremoment.

HVA BETYR DETTE I DETALJER?
Den laterale kraftfordelingen på en felg er asymmetrisk under sidevindforhold. Denne asymmetrien genererer et øyeblikk (styremoment) rundt styreakselen - dvs. rundt aksen som hjulet og gaffelen roterer rundt når du styrer. Et av utviklingsmålene for den nye AERO + felgformen var å minimere denne asymmetrien ved å fordele sidekrefter jevnt over felgen i sidevind. Dette ble oppnådd ved hjelp av CFD-simuleringer (Computational Fluid Dynamics) og bekreftet av vindtunneltester.

RULLINGSMOTSTAND
Rullemotstand handler om mer enn bare kreftene som må påføres for å rulle på forskjellige overflater eller for å overvinne hindringer. Bredere innvendige felgdimensjoner og bredere dekk støtter kjøreegenskapene som trekkraft og komfort. Bredere dekk har en tendens til å påvirke rullemotstanden positivt. På grunn av sitt større volum har de et bredere kontaktområde og kan kjøres med mindre lufttrykk uten risiko for å få et dekk. Mens smale dekk har et lengre og smalere kontaktområde, er kontaktområdet til bredere dekk "kortere".

Som et resultat ruller moderne dekk bedre på grunn av lettere deformasjon av kadaveret og kontaktplasteret - rullemotstanden avtar.

SINK KERAMISK TEKNOLOGI
Hos DT Swiss mener de at forskjellen ligger i detaljene. SINC keramiske kulelagre er nøyaktig basert på slike detaljer. Takket være optimaliseringen av disse detaljene betyr et DT Swiss-hjul med en SINC-oppgradering ganske enkelt at du vil være foran feltet, vennene dine eller sette nye personlige rekorder.

DEN HØHIGHEHIGHEYESTE KVALITETEN PÅ BEARILAGERTEKNOLOGI er installert i alle DT Swiss 1100 hjul. Rytteren har fordeler av redusert rullemotstand og utvidet holdbarhet. SINC keramiske kulelagre er utviklet av DT Swiss som et system. De er basert på kuler laget av silisiumnitrid (Si3N4), et ekstremt tøft og slitasje- og korrosjonsbestandig keramisk materiale. Lagerringene er laget av en spesialutviklet stållegering, som er tilpasset egenskapene til det spesifikke keramiske materialet som brukes og er presisjonsslipt. Denne kombinasjonen reduserer rullemotstanden til et absolutt minimum og garanterer større holdbarhet enn konvensjonelle kulelagre. Men det er ikke bare selve peilet som er tenkt som et system. Det er bare ved å bruke toleranser innen noen få tusendeler av en millimeter og nøyaktig innstille toleransene til DT Swiss navlagerseter, at SINC keramiske lagre leverer sitt fulle potensiale og gir den avgjørende fordelen i forhold til konkurrerende produkter.

FORDELER MED DT SWISS HUBER MED SINKERAMIK
Selv når den er installert, er den optimale avstanden mellom de keramiske kulene og lagerringen (klaring) sikret. Dette garanterer minimum rullemotstand og forhindrer lagerslitasje. Kombinasjonen av keramiske lagre og stållagerringer (hybridlager) betyr at korrosjon mellom kuler og ring er umulig, noe som forbedrer levetiden betydelig. Lagerringen glattes også permanent av de ekstremt harde kulene, noe som sikrer en permanent minimal rullemotstand. Lagerburet, som holder kulene på plass, består av et materiale som er ideell for materialet til de keramiske kulene og er spesielt utviklet for hver lagerstørrelse.

Dette betyr at kulene og buret passer perfekt sammen, noe som ytterligere minimerer friksjon i lageret. SINC keramiske lagers tetningssystem av høy kvalitet garanterer perfekt funksjon og minimal friksjon under alle forhold. Slik gjør du det: En tetningsring brukes bare på utsiden; bare en beskyttelsesring brukes på innsiden. Tetningssetet er presisjonsjord for perfekt tetningskonsentrisitet, noe som sikrer minimal rullemotstand. Denne teknologien er unik og brukes kun til SINC keramiske lagre. Hvert DT Swiss SINC-lager blir inspisert og testet individuelt.

RATCHET TECHNOLOGY
LEGENDÆR PÅLITELIGHET
Det patenterte frihjulssystemet, som har høypresisjons stjernehåndtak, garanterer topp ytelse og pålitelighet. Samtidig innkobling av skraltennene gjør Ratchet System ekstremt pålitelig siden lastene fordeles likt over en stor kontaktflate.

NOTOOL KONSEPT
Plug-in-konstruksjonen til Ratchet-systemnavene muliggjør raskt og verktøyfritt vedlikehold.

FREEHUB KROPP AV KROPPEN
No-tool-konseptet tillater konvertering til en annen drivlinestandard på få sekunder.

PRO LOCK-TEKNOLOGI
Pro Lock er en prosess der en patentert, selvklebende væske med to forbindelser injiseres i brystvorten, noe som gir ekstremt holdbare hjulbygg. Ved å trekke brystvorten på eiken blir limet aktivert og begynner å stivne. Å gjenopprette hjulet er fremdeles mulig etter at limet har herdet helt, med bare en minimal reduksjon av trådlåsfunksjonen.

PRO LOCK - FAKTA
DT Pro Lock-brystvorter forhindrer at eikernippelforbindelsen løsner.
Hjulets holdbarhet forbedres opptil 20 ganger sammenlignet med ikke Pro Lock-konstruksjoner.
Egnet for enten hånd- eller maskinbygde hjul. Bruk av fett eller olje anbefales ikke.
Alle DT Swiss-nipler er tilgjengelige med og uten DT Pro Lock.

RØøs
Slangeløse dekk gir noen avgjørende fordeler i forhold til den konvensjonelle kombinasjonen av dekk og slange: Dekket kan kjøres med mindre trykk uten å risikere "slangebitt" og gir derfor mer grep. Det lavere trykket sørger også for større kjørekomfort. Utlevering med innerrøret betyr at det ikke er friksjon mellom røret og dekket, og at rullemotstanden derfor er lavere når du kjører off-road og over hindringer. Hvis det også brukes rørløs melk, er dekket også immun mot punkteringer og små kutt. En stor fordel for alle som liker å sykle lange avstander og borte fra nærmeste sykkelbutikk.

Fordelene
Tubeless Ready-felger fra DT Swiss har ytterligere fordeler i forhold til konvensjonelle felger. Takket være utformingen av tverrsnittet spretter dekket ganske enkelt på plass når det er oppblåst, slik at det vanligvis bare er behov for en vanlig stativpumpe. Det geniale mønsteret på DT Swiss-felger sørger også for at dekket passer presist og sikkert, selv under tøffe kjøreforhold.

Den perfekte passformen
Profilene til DT Swiss-felger er spesialdesignet for bruk uten rør. De garanterer en perfekt passform og gjør installasjonen av dekket så enkelt som mulig. Likevel er det alltid mulig å bruke en konvensjonell kombinasjon av dekk og rør.

DT sveitsisk ventil
Bruken av aluminium sparer 40% vekt sammenlignet med konvensjonelle messingventiler. Det integrerte ventilverktøyet i ventilhetten sparer tid og krefter på å finne riktig verktøy for å fjerne ventilinnsatsen. Den koniske ventilbunnen sørger for en tett passform. DT Swiss Tubeless-ventil passer perfekt til DT Swiss-felger og sørger for en perfekt tetning for lange problemfrie turer.

DT Swiss tubeless band
DT Swiss Tubeless Ready Tape forsegler felgen og fungerer også som felgebånd. Den er tilgjengelig i forskjellige størrelser for å passe perfekt til de forskjellige indre bredder på felgene.

DT Swiss tubeless ready kit
DT Swiss Tubeless Ready Kit brukes til å forsegle Tubeless Ready-felgen og muliggjør dermed rørløs kjøring. DT Swiss anbefaler på det sterkeste bruk av et dekkforseglingsmiddel med høy ytelse, selv når du bruker rørløse spesifikke dekk. Når du bruker Tubeless Ready-dekk, er bruk av tetningsmasse obligatorisk (tetningsmasse forsegler dekket, som først og fremst ikke er lufttett). En rørfri konstruksjon når sitt fulle potensiale bare med tetningsmasse! Forsikre deg om at tetningsmassen er kompatibel med felg, felgbånd og dekk. Den må ikke være etsende eller aggressiv på noen måte. Hvis du er i tvil, kontakt produsenten av tetningsmassen slik at du ikke mister DT Swiss-garantien.

Vis alle produkter fra DT Swiss ARC 1100 serien

Funksjoner

Tiltenkt bruk
Landevei, Aero, Endurance
Hovedinformasjon
Utførelse:
bak
Akse
Akselsystem:
Bakhjul 12x142
Akselstandard:
Hjulaksel
Felg
Material:
Carbon
System:
Hult kammer
Profilhøyde:
Høy (>50 mm)
Høyde:
80 mm
Dekk:
Clincher
Bremsesystem:
Skivebremse
Tubeless egnet:
ja
Bredde:
32 mm
Interiør bredde:
20 mm
Størrelse:
28 Tommer
ETRTO (Bredde x Diameter):
20 - 622
Baknav
Type:
DT Swiss 180
Materiale:
aluminium
Installasjon bredde:
142 mm
Diameter aksel:
14 mm
Hjul type:
Shimano/SRAM 8/11-trinns
Antall gir:
11
Antall eiker:
24
Funksjoner:
For thru axle, Forseglet
Eiker
Stil:
DT aero comp II t-hode med DT Pro Lock skjult aluminiumsnippel
Lacing:
To-kryss (1: 1)
Framhjul
Konstruert for bremsetype:
---
Bakhjul
Konstruert for bremsetype:
Skivebremse Center Lock
Vekt:
942 g
Hjulsett
Maks. Totalbelastning:
110 kg
Inkludert i leveransen
Inkludert i leveransen:
Wheel, valve protection glue, tubeless rim tape 23 mm, tubeless valve aluminium black 49-65 mm, wheel bag
Modellår
2022
Artikkelnummer
1227102
Produsentens artikkelnummer
WARC110NIDJCA12558
EAN
7613052373522

Kundemeninger

Si din mening. Vær først med å gi en omtale til dette produktet.